روتر ۵G دی‎‌لینک وعده‌ی سرعت ۴۰ برابری را نسبت به خطوط کابلی می دهد - تکفارس 
روتر ۵G دی‎‌لینک وعده‌ی سرعت ۴۰ برابری را نسبت به خطوط کابلی می دهد - تکفارس 
روتر ۵G دی‎‌لینک وعده‌ی سرعت ۴۰ برابری را نسبت به خطوط کابلی می دهد - تکفارس 

روتر ۵G دی‎‌لینک وعده‌ی سرعت ۴۰ برابری را نسبت به خطوط کابلی می دهد

پوریا اسدی
۱۵ دی ۱۳۹۷ - 14:00
روتر ۵G دی‎‌لینک وعده‌ی سرعت ۴۰ برابری را نسبت به خطوط کابلی می دهد - تکفارس 

پیش از  CES 2019، شرکت D-Link یک روتر و مودم پهن باند جدیدی را معرفی نمود که اتصال سنتی به خطوط کابلی یا DSL را به نفع دسترسی به شبکه ۵G حذف کرده است. D-Link DWR-2010 5G NR Enhanced Gateway از سرعت دانلود تا ۳ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که تا ۴۰ برابر سریعتر از اتصال معمول پهن باند در ایالات متحده است. این کمپانی ادعا می‌کند سرعت متوسط ​​اینترنت کابلی در حدود ۷۰ مگابیت در ثانیه است.

علاوه بر سرعت بالاتر، روتر ۵G جدید دی‌لینک با سایر روترهای وای‌فای این شرکت همخوانی دارد وا یک شبکه مش را ایجاد می‌کند. D-Link DWR-2010 5G NR  همچنین از قابلیت Voice over LTE یا VoLTE پشتیبانی می‌کند. این روتر با پنج پورت اترنت و پشتیبانی از چهار آنتن‌های خارجی برای دسترسی به شبکه‌ی LTE و ۵G NR  عرضه می‌شود. اساسا، Gateway D-Link 5G NR Enhanced Gate مانند یک نقطه اتصال سیار برای خانه شما عمل می‌کند.

قیمت و زمان در دسترس بودن برای DWR-2010  تاکنون مشخص نشده است، اما مصرف کنندگان می‌توانند در نیمه دوم سال جاری از طریق یک اپراتور محلی، یکی از این مودم‌ها را خریداری کنند. در همین حال دی‌لینک هنوز اعلام نکرده که با چه اپراتورهایی همکاری خواهد کرد یا اینکه آیا روتر به عنوان یک مدل قفل شده به فروش می‌رسد یا خیر. برای مثال، اپراتور بیسیم ورایزون، شروع به استفاده از سرویس Verizon 5G Home خود در مناطق محدود کرده است، در حالی که رقیب این شرکت، AT&T برنامه‌ای برای یک استراتژی قیمت گذاری گسسته را برای اشتراک‌های بی سیم ۵G، ایجاد کرده است.

رانان بریدول، معاون مدیر فروش و خدمات دی‌لینک، در بیانیه‌ای گفت:

با گسترش طیف و برنامه‌های جدید، ۵G در سال‌های آینده رقابت بیشتری را در بازار پهن باند به ارمغان خواهد آورد. این مودم به افراد کمک خواهد کرد که به این شبکه در مکان‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند و با همان تجربه خطوط کابلی از اینترنت لذت ببرند.

در حالی که ۵G قادر به ارائه اتصال سریعتر نسبت به شبکه‌های ۴G LTE  امروزی است این فناوری همچنین وعده اتصالات با تأخیر کمتر و پهنای باند بیشتری را می‌دهد. این فناوری باعث می‌شود که ۵G برای بازی بدون وقفه، وسایل نقلیه خودران و شهرهای هوشمند در هنگام راه اندازی آن مناسب باشد. این فناوری همچنین می‌تواند به روند توسعه‌ی سریعتر و قابل اعتمادتر دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی -که در آن پهنای باند ممکن است در دسترس نباشد- کمک کند.

با توجه به مصرف فعلی اینترنت خود، آیا استفاده از این فناوری جدید را لازم می‌دانید. لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید