چگونه از دستیار گوگل در ساعت هوشمندمان استفاده کنیم؟ - تکفارس 
چگونه از دستیار گوگل در ساعت هوشمندمان استفاده کنیم؟ - تکفارس 
چگونه از دستیار گوگل در ساعت هوشمندمان استفاده کنیم؟ - تکفارس 

چگونه از دستیار گوگل در ساعت هوشمندمان استفاده کنیم؟

میر مهدی حامی
۳ دی ۱۳۹۷ - 10:00
چگونه از دستیار گوگل در ساعت هوشمندمان استفاده کنیم؟ - تکفارس 

اکنون دستیار گوگل در همه جا حضور دارد و اگر می‌توانیم با آن در گوشی‌ یا بلندگوهای هوشمند صحبت کنیم، چرا نباید این این کار را به وسیله ساعت‌های هوشمندمان نیز انجام دهیم؟ علاوه بر این، دستیار گوگل همیشه درحال هوشمندتر شدن است و اکنون می‌تواند زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی و اسپانیایی را متوجه شود. در این مقاله، ما تمام موارد مورد نیاز برای استفاده از دستیار گوگل در ساعت‌های هوشمند را برای شما همراهان تکفارس شرح خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

[divider][/divider]

چند ماه پیش، گوگل قصد داشت سیستم عامل ساعت هوشمند خود را تغییر دهد و Wear OS را با هدف دست یافتن به اپل، رهبر فعلی بازار اسمارت‌واچ‌ها، ایجاد کرد. یکی از ارکان سیستم عامل جدید، ادغام دستیار گوگل با آن بود. هدف گوگل این بود تا تا کاربرانش را با نحوه استفاده از دستیار خود آشنا کرده و آن را در زندگی روزانه مردم وارد کند. اما شما چگونه می‌توانید آن را پیکربندی کرده و باید انتظار چه کاربردهایی از آن داشته باشید؟

موارد لازم برای استفاده از دستیار گوگل

شما برای شروع به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • برنامه Wear OS
  • ثبت یک حساب کاربری گوگل در ساعت هوشمند. اگر تا کنون حساب کاربری خود را به ساعت هوشمندتان متصل نکرده‌اید مسیر تنظیمات> اضافه کردن یک حساب کاربری> حساب‌ها> اضافه کردن حساب گوگل را دنبال کنید.
  • ساعت هوشمند شما می‌بایست بر روی یکی از زبان‌هایی که در بالا ذکر شده است تنظیم شده باشد.
  • دارا بودن اتصال به اینترنت در ساعت هوشمند

دو روش برای استفاده از دستیار گوگل

دو روش اساسی برای استفاده از دستیار گوگل وجود دارد:

  1. کلید پاور را فشار داده و نگه دارید. بلافاصله با پیام “سلام، چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟” مواجه خواهید شد. پس از آن می‌توانید سوال خود را مطرح کنید. در برخی از مدل‌ها، می‌توانید به کشیدن انگشت‌تان از چپ به راست بر روی نمایشگر ساعت هوشمند، به دستیار گوگل دسترسی پیدا کنید.
  2. ساعت‌تان را برای جواب دادن به دستور “Ok Google” پیکربندی کنید. هگامی که نمایشگر روشن است، بالای صفحه را به پایین کشیده و به تنظیمات و سپس گزینه شخصی، بروید و تشخیص “Ok Google” را فعال کنید. اکنون در هر زمان که بخواهید می‌توانید سوالات خود از دستیار گوگل را تنها با بیان این دو کلمه جادویی و بدون فشار دادن هر کلیدی انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که این روش در مقایسه با روش قبلی تا حدودی مصرف باتری را بیشتر خواهد کرد.

چگونه از دستیار گوگل در ساعت هوشمندمان استفاده کنیم؟ - تکفارس 

سوا‌ل‌هایی که می‌توانید از دستیار گوگل بپرسید

شما احتمالا از قبل با دستیار گوگل آشنا هستید اما این یک برنامه در حال تحول است و هر روزه قابلیت‌های بیشتری را در خود جای می‌دهد. در اینجا برخی از قابلیت‌های مفید این دستیار را بررسی خواهیم کرد:

  • نمایش اطلاعات فعلی، مانند: “وضعیت ترافیک؟”، “نمایش مسیر برای رسیدن به محل کار با دوچرخه؟”، “وضعیت آب و هوای فردا؟”
  • قابلیت‌های تماس: “تماس با مخاطبین دفترچه تلفن”، “ارسال ایمیل به دیگران”. البته این اقدامات از طریق تلفن هوشمند شما انجام می‌شود مگر اینکه شما دارای یک ساعت سازگار با LTE باشید؛ مانند ۲ Huawei.
  • از گوگل بپرسید: “تشکر در زبان کره‌ای به انگلیسی چه می‌شود؟”، “چه کسی مدال طلای پرش طول را در بازی‌های المپیک ۹۲ به دست آورد؟”
  • انجام انواع وظایف: “تنظیم زنگ هشدار در ساعت ۸ صبح”، “رزرو رستوران برای امشب”، “یادآوری برای شستن لباس در هنگام برگشتن به خانه”، “نوشتن یک یادداشت برای خرید شیر”. برای آخرین مورد، شما باید برنامه Keep را داشته باشید تا این یادداشت‌ها در آن ذخیره شوند.

دستیار گوگل قادر به انجام تمام این موارد و بسیاری از کارهای دیگر در ساعت‌های هوشمند است. شما تا کنون کدام مورد را امتحان کرده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید