افزایش تعداد مزاحم تلفنی‌ها در جهان - تکفارس 
افزایش تعداد مزاحم تلفنی‌ها در جهان - تکفارس 
افزایش تعداد مزاحم تلفنی‌ها در جهان - تکفارس 

افزایش تعداد مزاحم تلفنی‌ها در جهان

امیر محمد مریخی
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 21:00
افزایش تعداد مزاحم تلفنی‌ها در جهان - تکفارس 

Truecaller یکی از محبوب ترین برنامه‌ها برای جلوگیری از مزاحم تلفنی‌ها در جهان است که بیش از ۱۰۰ میلیون بار نصب شده و بر اساس بازخوردهای بیش از ۹ میلیون کاربر در گوگل پلی میانگین نمره آن ۴٫۶ است.

اما این ابزار اندروید و iOS جدیدا بخاطر زیاد شدن حجم مزاحم تلفنی‌ها در انجام وظیفه خود با مشکل رو به رو شده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهند که از تاریخ ۱ ژانویه تا ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ کاربران Truecaller بیش از ۱۷٫۶۹ میلیون تماس مزاحمی دریافت کرده‌‌اند که در آن‌ها تماس گیرنده توسط قربانی گزارش شده و الگوریتم نرم‌افزار آن را به خاطر سپرده است.
مزاحم تلفنی

درحالی که برزیل امسال با پشت سر گذاشتن هند مقام اول را زمینه مزاحم تلفنی بدست آورده است، به طرز تعجب برانگیزی آمریکا که سال گذشته در رده دوم قرار داشت به رده هشتم رفته است.

واضح می‌باشد که این یک پیشرفت بزرگ است، گرچه که ده درصد از بزرگسالان آمریکا ممکن است اینطور احساس نکنند. با وجود اینکه عجیب به نظر می‌رسد اما بر اساس آماری که Truecaller  ارائه می‌دهد در دوازده ما گذشته یک نفر از هر ده بزرگسال آمریکایی در یک کلاه برداری اینترنتی پول از دست داده است.

ما در مورد مقدار اندک پول صحبت نمیکنم، بر اساس آمارها به طور میانگین هر قربانی ۳۵۷ دلار از دست داده که در مجموع ۸٫۹ میلیون دلار برآورد شده است. عجیب تر از آن این است که Truecaller کلاهبرداری تلفنی را در پنجمین رتبه مزاحمت‌های تلفنی قرار داده است. بعد از آن به ترتیب تماس‌های تلفن‌های گویا، مزاحمت‌های عمومی مانند شوخی‌های تلفنی، جمع آوری بدهی و در رتبه اول نیز تماس‌های مربوط به خدمات بیمه قرار دارند. در کل هر آمریکایی استفاده کننده از این برنامه به طور متوسط ۱۷ تماس در ارتباط باز مزاحمت تلفنی دریافت کرده، سال گذشته این مقدار ۲۱ تماس بوده است.

افزایش تعداد مزاحم تلفنی‌ها در جهان - تکفارس 

با تمام این تفاسیر، همچنان بزرگترین مزاحم‌های تلفنی دنیا شرکت‌های مخابراتی هستند که با مشتریان خود تماس می‌گیرند تا برنامه‌های جدیدشان را به اطلاع آن‌ها برسانند، با این وجود تماس‌های مربوط به بازرگانی اینترنتی نیز در حال افزایش هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید