تاسیس مرکز جدید گوگل در نیویورک با هزینه‌ی ۱ میلیارد دلاری - تکفارس 
تاسیس مرکز جدید گوگل در نیویورک با هزینه‌ی ۱ میلیارد دلاری - تکفارس 
تاسیس مرکز جدید گوگل در نیویورک با هزینه‌ی ۱ میلیارد دلاری - تکفارس 

تاسیس مرکز جدید گوگل در نیویورک با هزینه‌ی ۱ میلیارد دلاری

پوریا اسدی
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 14:00
تاسیس مرکز جدید گوگل در نیویورک با هزینه‌ی ۱ میلیارد دلاری - تکفارس 

فقط چند هفته پس از آنکه آمازون برنامه‌های خود را برای ساخت یک مرکز جدید در شهر نیویورک اعلام کرد، گوگل برای افزایش حضور خود در نیویورک قدم به پیش گذاشت.

تاسیس مرکز جدید گوگل در نیویورک با هزینه‌ی ۱ میلیارد دلاری - تکفارس 

این غول دنیای وب گفت که این هفته سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای ساخت یک محوطه جدید در منهتن ، به نام Google Hudson Square را اعلام نمود که در دو محل در خیابان‌ هادسون و یکی در واشنگتن در نظر گرفته شده است (تصویر بالا) .

فضای جدید دفتر گوگل بیش از ۱٫۷ میلیون فوت مربع را پوشش می‌دهد و این شرکت را قادر می‌سازد تا نیروی کار فعلی شهر نیویورک خود را دو برابر کند و آن را به ۱۴۰۰۰ نفر برساند.

روت پراث ، معاون ارشد و مدیر مالی شرکت الفابت گوگل، در مورد این طرح در یک پست وبلاگ اعلام کرد:شهر نیویورک به دلیل جمعیت بالای کارگران ماهر، محل جذابی برای گوگل خواهد بود.

پورت گفت:

هنگامی‌ که تقریبا دو دهه پیش به نیویورک آمدیم، اولین دفتر ما در خارج از کالیفرنیا بود. در حال حاضر بیش از ۷،۰۰۰ کارمند که به ۵۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند، در حال کار بر روی طیف وسیعی از تیم‌ها و پروژه‌ها هستند … نیویورک همچنان منبع خوبی از استعدادهای متنوع و جهانی است – این چیزی است که گوگل را در سال ۲۰۰۰ به نیویورک آورد و ما را در اینجا نگه داشته است.

مدیر اجرایی خاطر نشان کرد که در ماه مارس سال جاری این شرکت  خریدی به ارزش ۲٫۴ میلیارد دلار در Manhattan Chelsea Market انجام داده که در حدود یک مایلی شمال میدان‌ هادسون است و همچنین طرح‌هایی را برای اجاره فضای اضافی در مجاورت Pier 57 دارد.

گوگل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ به دو ساختمان خیابان‌ هادسون نقل مکان کند و پس از آن که ساختمان تکمیل شد، به واشنگتن در سال ۲۰۲۲ حرکت کند.

پورت قول داد که از جوامعی که در آن فروشگاه را راه اندازی می‌کند حمایت کرده و وعده داده است که شرکت وی در تعدادی از پروژه‌های محلی به منظور بهبود زیرساخت‌ها و خدمات کمک خواهد نمود. اما سایت اخبار محلی Villager اشاره کرد که برخی از نگرانی‌های مردم محلی در مورد تاثیر گسترش گوگل در منهتن، با ترس از تمرکز تراکم احتمالی ترافیک و سایر اختلالات وجود دارد.

گوگل گفت که در حال حاضر در خارج از منطقه خلیج سانفرانسیسکو در حال گسترش است- که محل اصلی این شرکت بوده –  و این شرکت در بیرون سریعتر از درون آن رشد می‌کند. این شرکت تنها در سال جاری دفاتر و مراکز داده جدید را در مکان‌هایی مانند دیترویت، بولدر، لس آنجلس، تنسی و آلاباما تاسیس کرده است.

گوگل که به طور قابل ملاحظه‌‌ای حضور خود را فراتر از مکان اصلی خود گسترش داده بازتاب دهنده‌ی تغییرات اخیر اعلام شده توسط سایرغول‌های فناوری‌ است. برای مثال، اپل هفته گذشته یک سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری برای یک محوطه جدید در آستین، تگزاس را به اجرا گذاشت، در همین زمان آمازون اخیرا نیویورک را به عنوان محل جدید مرکز انتخاب کرد، که ۲۵۰۰۰ نفر را در این مکان به کار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید