آیفون ۱۱ و قسمتی لمسی در کناره‌های آن - تکفارس 
آیفون ۱۱ و قسمتی لمسی در کناره‌های آن - تکفارس 
آیفون ۱۱ و قسمتی لمسی در کناره‌های آن - تکفارس 

آیفون ۱۱ و قسمتی لمسی در کناره‌های آن

سید محمد معلمی
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 16:00
آیفون ۱۱ و قسمتی لمسی در کناره‌های آن - تکفارس 

احتمال دارد آیفون ۱۱ از یک صفحه نمایش ثانویه بهره گیرد که رو به پایین باز می‌شود (مانند ماژول موجود در مک‌بوک پرو تاچ بار) تا به کاربر اجازه دهد به دکمه‌های شبیه به آیکون، دسترسی سریع داشته باشد.

بر اساس پتنت‌های منتشر شده توسط PatentlyApple، کمپانی مالک iOS در حال کار کردن روی صفحه نمایش‌های کناری آیفون است. این نمایشگرها نه تنها دسترسی به برخی گزینه‌ها را آسان‌تر می‌کنند بلکه نسبت به لمس نیز حساسیت دارند.

فرض کنید که بتوانید اتصال وای‌فای را با سرعت بسیار زیادی روشن یا خاموش کنید، نور فلش را بزنید و یا دوربین را با لمس نمایشگر اجرا نمایید. ضمن اینکه اگر چنین فناوری در آیفون ۱۱ استفاده شود، امکان بهره‌گیری از کنترل‌های جزئی‌تر موجود در دوربین حتی در هنگام عکس یا فیلمبرداری نیز فراهم خواهد شد.

به جای اینکه روی صفحه نمایش ضربه بزنید و دوربین را جابه‌جا کنید، می‌توانید دستگاه را به صورت عمودی نگه دارید تا بدون تکان دادن انگشتان، دکمه‌های بالای دستگاه را نیز لمس کنید؛ تمام این اتفاقات یعنی کارکردی ساده‌تر در یک گوشی آیفون.

خوشبختانه این پتنت مختص آیفون‌ها نیست و می‌تواند برای دیگر محصولات اپل نیز مورد استفاده قرار گیرد بنابراین می‌توانیم شاهد تاچ بار در مک‌بوک پرو و یا حتی آیپدها نیز باشیم.

اما به نظر شما این فناوری چگونه برای آیفون‌ها کارایی خواهد داشت؟

در پاسخ باید بگوییم که امکان دارد لایه‌ای شیشه‌ای در کنار دستگاه به کار رود. شاید هم بتوانیم از این فناوری زمانی بهره ببریم که اپل صفحه نمایش‌های نشکن را معرفی می‌کند یعنی تقریباً فناوری که سامسونگ آن را به تازگی در اختیار گرفته است. حالا اگر همین تکنولوژی در برابر آب نیز مقاومت داشته باشد، باعث خواهد شد که دیگر لزوم استفاده از قاب یا گارد نیز از بین برود.

در پایان اشاره کنیم که به خاطر نزدیک شدن به ۲۰۱۹ و با توجه به اینکه انتظار می‌رود پرچمدار آتی اپل در ماه سپتامبر سال آتی میلادی معرفی شود، مطمئناً شایعات و اخبار بیشتری در رابطه با این موضوع خواهیم شنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل در آیفون ۱۱ دو صفحه نمایش به کار خواهد گرفت؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید