ویژگی گلکسی اس ۱۰ و آیفون ایکس اس در هوآوی پی ۳۰ پرو - تکفارس 
ویژگی گلکسی اس ۱۰ و آیفون ایکس اس در هوآوی پی ۳۰ پرو - تکفارس 
ویژگی گلکسی اس ۱۰ و آیفون ایکس اس در هوآوی پی ۳۰ پرو - تکفارس 

ویژگی گلکسی اس ۱۰ و آیفون ایکس اس در هوآوی پی ۳۰ پرو

سید محمد معلمی
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 18:00
ویژگی گلکسی اس ۱۰ و آیفون ایکس اس در هوآوی پی ۳۰ پرو - تکفارس 

احتمال زیاد از هوآوی پی ۳۰ پرو در اوایل سال آتی میلادی معرفی خواهد شد ولی پیش از این اتفاقات، شایعات مربوط به دستگاه مذکور در سرتاسر فضای اینترنت پخش شده‌اند.

با توجه به این اخبار ضد و نقیض، می‌توانیم راحت‌تر تجسم کنیم که ظاهر هوآوی پی ۳۰ پرو چگونه است. حالا این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که رقبای هوآوی یعنی اپل و سامسونگ، برخی ویژگی‌های محصولاتشان را در تولید کمپانی چینی مشاهده خواهند کرد.

بر اساس گفته‌های حساب کاربری Ice Universe در توییتر، هوآوی پی ۳۰ پرو در بالای نمایشگر خود یک ناچ خواهد داشت تا در این زمینه مانند آیفون ایکس اس عمل کند و ضمن اینکه از یک صفحه نمایش برآمده دوگانه و اولد نیز بهره خواهد برد تا شبیه به گلکسی اس ۹ باشد.

از یک نظر، اتخاذ چنین استراتژی کاملاً منطقی به حساب می‌آید زیرا پرچمدار فعلی هوآوی یعنی میت ۲۰ پرو از طراحی دوگانه با صفحه نمایش برآمده استفاده می‌کند که در بالای آن هم یک ناچ به کار رفته است و در این بریدگی نیز سیستم مربوط به تشخیص چهره جایگذاری شده است بنابراین اگر این شرکت چینی بخواهد همان رویه پیشین محصولش را ادامه دهد، می‌بایست چنین طراحی را دوباره به کار ببرد.

اما همه قضیه به همین جا ختم نمی‌شود زیرا شایعه دیگر که به این موضوع ارتباط دارد را نمی‌توانیم منطقی بدانیم. هوآوی در تلاش است که به زودی از گوشی Nova 4 رونمایی کند و می‌خواهد در صفحه نمایش آن یک حفره کوچک قرار دهد تا دیگر نیازی به ناچ نباشد (یعنی نمایشگری شبیه به Infinity-O). به این ترتیب به کارگیری دوباره بریدگی در صفحه نمایش، آن هم در پرچمدار، یعنی یک کار را دوباره انجام دادن.

Ice Universe در توییتر نوشت:

گفته می‌شود که هوآوی پی ۳۰ پرو یا از نمایشگر ساخت ال‌جی استفاده خواهد کرد یا از نمایشگر ساخت BOE ولی اگر قرار باشد در بالای اسکرین این گوشی شاهد حفره کوچک باشیم، باید اعتراف کنیم که چنین فناوری فعلاً و به صورت انحصاری در اختیار سامسونگ است.

چنین ادعایی یعنی Nova 4 طراحی زیباتری از پرچمدار آتی هوآوی که احتمالاً در مارس یا آوریل ۲۰۱۹ معرفی می‌شود، خواهد داشت.

این را هم اضافه کنیم که اگر هوآوی می‌خواهد همان سیستم تشخیص چهره موجود در هوآوی میت ۲۰ پرو را به کار گیرد، قطعاً نخواهد توانست دیگر سنسورهای لازم را در این حفره کوچک قرار دهد.

به گزارش تکفارس و به نقل از GSM Arena، مشخص نیست که آیا هوآوی می‌تواند سایز ناچ را نسبت به بریدگی موجود در مدل‌های پی ۲۰ پرو و میت ۲۰ پرو که امسال معرفی شدند تغییر دهد و آنها را کوچک کند یا خیر.

سامسونگ اما به عنوان رقیب هوآوی، می‌خواهد از شیوه نمایشگر دارای حفره که با اسم Infinity-O شناخته می‌شود بهره گیرد. دلیل انتخاب این نام برای چنین صفحه نمایشی، وجود حرف O می‌باشد بنابراین انتظار می‌رود شاهد حضور این نمایشگر در پرچمدار آتی کمپانی کره‌ای (گلکسی اس ۱۰) باشیم.

حالا اگر اپل و سامسونگ، محصولاتشان را با چنین مشخصات فنی به خصوص در بخش نمایشگر عرضه کنند، مطمئناً هوآوی پی ۳۰ پرو از این دو گوشی عقب خواهد افتاد.

با توجه به توضیحات ارائه شده، شما فکر می‌کنید کدام گوشی موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد؛ هوآوی پی ۳۰ پرو، آیفون ۱۱ یا گلکسی اس ۱۰؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید