ویژگی مهمی که در هوآوی پی ۲۰ پرو نیست ولی در گلکسی اس ۱۰ هست - تکفارس 
ویژگی مهمی که در هوآوی پی ۲۰ پرو نیست ولی در گلکسی اس ۱۰ هست - تکفارس 
ویژگی مهمی که در هوآوی پی ۲۰ پرو نیست ولی در گلکسی اس ۱۰ هست - تکفارس 

ویژگی مهمی که در هوآوی پی ۲۰ پرو نیست ولی در گلکسی اس ۱۰ هست

سید محمد معلمی
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 19:00
ویژگی مهمی که در هوآوی پی ۲۰ پرو نیست ولی در گلکسی اس ۱۰ هست - تکفارس 

بر اساس جدیدترین شایعات منتشر شده، قرار نیست هوآوی با پرچمدار آتی خود به جنگ موسوم به افزودن مگاپیکسل‌ها بپیوندد. بر خلاف محصولات مختلف شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ و سونی، هوآوی پی ۳۰ پرو از لنز ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین عقب خود بهره نخواهد برد.

قوی‌ترین لنزی که هوآوی می‌خواهد از آن استفاده کند، ۳۸ مگاپیکسل می‌باشد که بخشی از ماژول دوربین سه‌گانه هوآوی پی ۳۰ پرو خواهد بود.

اگر این اخبار درست باشند، باید بگوییم که مدل پی ۳۰ پرو از مدل پی ۲۰ پرو که از لنزهای ۴۰ مگاپیکسلی با دریچه لنز f/1.8، ۲۰ مگاپیکسلی سیاه و سفید و ۸ مگاپیکسلی RGB با دریچه لنز f/2.4 و زوم اپتیکی ۳x بهره می‌برد، عقب خواهد افتاد.

نبود لنز ۴۸ مگاپیکسلی شاید برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد زیرا دیگر رقبای محصول کمپانی چینی یعنی گلکسی اس ۱۰ و آنر ویو ۲۰ گفته می‌شوند که می‌خواهند از این سنسور استفاده کنند.

آنطور که خبرهای دریافت شده می‌گویند، هوآوی برنامه دارد تا ماژول دوربین اصلی سه‌گانه را در مدل پی ۳۰ پرو قرار دهد. این کمپانی فلش LED را جابه‌جا خواهد کرد تا آن را در کنار لنز دوربین به کار گیرد بنابراین اگر دوربین اصلی هوآوی پی ۲۰ پرو را عمودی فرض کنیم، فلش زیر سه لنز قرار خواهد گرفت.

جدیدترین شایعات دریافتی، خلاف آنچه در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده‌اند، می‌باشند زیرا گفته می‌شود هوآوی پی ۳۰ پرو از سنسور Sony IMX607 استفاده خواهد کرد. اگرچه این حسگر هنوز از سوی کمپانی ژاپنی معرفی نشده ولی کارشناسان بر این عقیده‌اند که به کارگیری چنین فناوری مطمئناً خبر خوبی برای هواداران هوآوی خواهد بود.

به گزارش تکفارس و به نقل از GizChina، سنسور در حال تولید، مجهز به نوعی تکنولوژی به نام “عملکرد نورپردازی جزئی استثنا” (exceptional low-illumination performance) خواهد بود.

لنز Sony IMX607 دارای فوکوس خودکار و نورپردازی سریع می‌باشد که با استفاده از فناوری کاهش نویز و سه ISO اصلی به کار خواهد رفت. ضمن اینکه اگرچه این دستگاه نسبت به نمونه پی ۲۰ پرو پیکسل ضعیف‌تری دارد ولی سایز بزرگ‌تر سنسور در پرچمدار آتی هوآوی یعنی ارتقای بسیار قابل توجه.

امروزه به گوش می‌رسد که گلکسی اس ۱۰ از سنسور Isocell Bright GM1 که محصول خودِ سامسونگ است و در ماه اکتبر معرفی شد، استفاده خواهد کرد.

با به کارگیری جدیدترین لنز، کمپانی کره‌ای از سنسورهایی استفاده می‌کند که تنها ۰٫۸ میکرو متر اندازه دارد تا سازنده بتواند ماژول دوربین کوچک‌تری بسازد و پیکسل‌های بیشتری در لنزها قرار دهد و یا دوربین‌های چند لنزی را بدون اضافه کردن قطعات دیگر در محصولاتش به کار گیرد.

آنطور که سامسونگ اعلام کرده، تولیدکنندگانی که نمی‌توانند با لنز ۴۸ مگاپیکسلی عکس بگیرند، باید از همان سنسورهای پیشین استفاده نمایند تا در شرایط با نور کم به مشکل بر نخورند.

سامسونگ مدعی است که لنز Isocell Bright GM1 قادر خواهد بود تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی و ۱٫۶µm پیکسل بگیرد که برای علاقه‌مندان به عکاسی در شب و شرایط کم نور، یک آپشن فوق‌العاده به حساب می‌آید.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که تمام گوشی‌هایی که در بازه زمانی شش ماه گذشته معرفی شده‌اند (مانند آیفون ایکس اس) سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی داشته‌اند و پیکسل آنها ۱٫۴µm بوده است.

شما فکر می‌کنید سال آینده، هوآوی پی ۳۰ پرو موفق‌تر خواهد بود یا گلکسی اس ۱۰؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید