ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد - تکفارس 
ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد - تکفارس 
ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد - تکفارس 

ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد

پوریا اسدی
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 15:00
ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد - تکفارس 

انویدیا می‌خواهد تولید کننده‌ی اصلی هسته‌های محاسباتی برای کمک به نسل بعدی ربات‌های خودکار باشد. ماژول جدید Jetson AGX Xavier  مسئول انجام این کار خواهد بود.

جتسون کاویر به عنوان یک سیستم در تراشه، بخشی از تلاش انویدیا است تا بر قانون محدوده محاسبات مور با کمک گرافیک و معماری یادگیری عمیق، به جای پردازنده، غلبه کند. دیپو تالا، معاون انویدیا و مدیر بخش دستگاه‌های خودکار، در جلسه روز چهارشنبه شرکت در مرکز Endeavour سانتا کلارای کالیفرنیا گفت:

انویدیا از تعدادی از شرکای خود کمک گرفته و پیش بینی می‌کند که ماژول Xavier برای تامین نیروی پهپادهای تحویل دهنده، وسایل نقلیه‌ی خودران، تصویربرداری پزشکی و سایر کارهایی که نیاز به آموزش‌های عمیق و قابلیت‌های هوش مصنوعی دارند، به کار گرفته شود.

انویدیا ادعا می‌کند که آخرین ماژول Xavier قادر است تا ۳۲ تریلون عملیات در ثانیه (TOPS) را انجام دهد. همراه با آخرین قابلیت‌های هوش مصنوعی Tensor Core که در معماری Volta یافت می‌شود، Xavier قادر به عملکرد بیست برابری نسبت به TX2 قدیمی‌ و ۱۰ برابر بهره‌وری بهتر در زمینه‌ی انرژی است. تالا گفت:

این به Xavier قدرت سرورهای بزرگ را در یک ماژول با اندازه کف دست شما را می‌دهد.

در نمایش  Deepstream، تالا نشان داد در حالی که TX2 قدیمی‌ می‌تواند دو ویدیو ۱۰۸۰p  را هر کدام با چهار شبکه عمیق عصبی پردازش کند، تراشه پردازش با کارایی بالا‌ی Tesla این تعداد را به ۲۴ فیلم و هر کدام با وضوح ۷۲۰p افزایش می‌دهد. Xavier این کار را حتی بهتر انجام می‌دهد، و تالا نشان داد که تراشه‌‍ی جدید قادر به پردازش سی فیلم، هر یک با وضوح ۱۰۸۰p است.

ماژول Xavier شامل یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Carmel ARM64 با ۵۱۲ هسته‌ی Tensor CUDA، شتاب‌دهنده‌ی  یادگیری عمیق دوگانه‌ی انویدیا و چندین موتور پردازش ویدئویی برای کمک به ربات‌های خودکار برای پردازش تصاویر و فیلم‌ها در سطح محلی است. تالا ادعا کرد که ماژول جدید Xavier از پلت‌فرم Jetson TX2 قبلی و یک کامپیوتر Intel Core i7 همراه با با دو کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 در عملکرد و بهره‌وری استنتاجی هوش مصنوعی عملکرد بهتری دارد.ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد - تکفارس 

بعضی از شرکای توسعه دهنده انویدیا همچنان در حال ساخت دستگاه‌های خودمختار بر اساس راه‌حل‌های قدیمی‌تر انویدیا مانند پلت‌فرم TX2 یا کارت گرافیک‌های GTX هستند. برخی از این شرکا شامل چرخ دستی‌های خودران، هواپیماهای بدون سرنشین صنعتی و راهکارهای شهرهای هوشمند هستند. با این حال، بسیاری ادعا می‌کنند که این ربات‌ها می‌توانند به آسانی به پلت‌فرم جدید Xavier ارتقا پیدا کنند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

در حالی که پردازش آنبرد تصاویر و فیلم‌ها کمک می‌کند تا دستگاه‌های خودمختار سریعتر یاد بگیرند و از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌ها در برنامه‌های تصویربرداری پزشکی استفاده شود، همچنین می‌تواند در فضای واقعیت مجازی مورد استفاده قرار بگیرد. Live Planet VR که یک پلت‌فرم سرتاسری و یک دوربین ۱۸ لنزی برای استریم زنده‌ی ویدئوهای واقعیت مجازی است، از راه حل انویدیا برای پردازش گرافیک و کلیپ‌ها با هم در داخل دوربین، بدون نیاز به هیچ گونه ارسال فایل استفاده می‌کند.

جیسون گارسیا، مدیر بخش اجتماعی Live Planet، گفت:

بر خلاف راه‌حل‌های دیگر، تمام پردازش‌ها بر روی دوربین انجام می‌شود. در حال حاضر این شرکت از کارت گرافیک انویدیا استفاده می‌کند تا کلیپ‌های ویدئویی از لنزهای مختلف را با هم ترکیب کند و باعث کاهش اعوجاج تصویر از لنزهای با زاویه دید گستزده شود.

ماژول Jetson AGX Xavier انویدیا قدرت محاسباتی چند برابری را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد - تکفارس 

تالا گفت که ویدئو کنفرانس نیز می‌تواند از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد با استفاده از بلندگو و تعویض دوربین‌ها برای برجسته کردن شخص صحبت کننده یا تخته سفید استفاده کند. Partner Slightech یک نسخه از این روش را با نشان دادن اینکه چگونه تشخیص چهره و ردیابی می‌تواند در ربات Telepresence اجرا شود به واقعیت تبدیل کرده است. Slightech از حسگر دوربین سه بعدی Mynt ، فناوری هوش مصنوعی و فناوری Jetson Nvidia در این ربات استفاده کرده است. انویدیا برای کمک به کارگیری Jetson در برنامه‌های کاربردی بیشتر از خدمات بهداشتی گرفته تا تولید، در حال همکاری با بیش از ۲۰۰،۰۰۰ توسعه دهنده است -که تقریبا پنج برابر تعداد قبلی از بهار ۲۰۱۷ می‌شود.

ماژول Jetson AGX در حال حاضر با قیمت اولیه ۱،۰۹۹ دلار برای هر واحد با خرید۱۰۰۰ واحدی در دسترس قرار گرفته است.

انویدیا در بیانیه ای اعلام کرد:

توسعه دهندگان می‌توانند از Jetson AGX Xavier برای ساخت ماشین‌های خودمختار که برخی از سخت‌ترین مشکلات جهان را حل می‌کنند و کمک به تحول طیف گسترده‌ای از صنایع استفاده کنند. انتظار می‌رود که میلیون‌ها واحد از این ماژول در سال آینده در بازار به کار گرفته شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید