طبق نظرسنجی‌ها کاربرد اصلی اسپیکرهای هوشمند پخش موسیقی و دریافت اطلاعات است - تکفارس 
طبق نظرسنجی‌ها کاربرد اصلی اسپیکرهای هوشمند پخش موسیقی و دریافت اطلاعات است - تکفارس 
طبق نظرسنجی‌ها کاربرد اصلی اسپیکرهای هوشمند پخش موسیقی و دریافت اطلاعات است - تکفارس 

طبق نظرسنجی‌ها کاربرد اصلی اسپیکرهای هوشمند پخش موسیقی و دریافت اطلاعات است

پوریا اسدی
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 19:30
طبق نظرسنجی‌ها کاربرد اصلی اسپیکرهای هوشمند پخش موسیقی و دریافت اطلاعات است - تکفارس 

دستگاه‌های خانگی هوشمند مانند الکسا و دستیار Google Home امسال با ۳۹ میلیون آمریکایی صاحب بلندگوی هوشمند، به بازار رونقی تبدیل شده‌اند. اما افراد واقعا از اسپیکر خود چه استفاده‌ای ‌می‌کنند؟ برای پاسخ دادن به این سوال، یک تحقیق از کاربران توسط Venture Beat انجام شده است.

Venture Beat بیش از ۱۰۰۰ کاربر صاحب دستگاه‌های الکسا و Google Home را مورد بررسی قرار داد تا چگونگی استفاده و احساس این افراد را ارزیابی کند. یافته‌های اصلی این نظرسنجی این است که اکثر مردم از دستگاه‌های خود برای انجام کارهای اصلی استفاده ‌میکنند و با مشکلات مربوط به کشف برنامه‌های شخص ثالث مواجه هستند. با وجود این، کاربران عموما از دستگاه‌های خود راضی بوده و آنها را به دیگران توصیه ‌میکنند. علاوه بر این، اهداف این دستگاه‌ها برای خرید به نظر موفقیت‌آمیز ‌میآید، زیرا رفتار کاربران را به ویژه با استفاده از دستگاه‌ها برای خرید، تغییر ‌میدهد،.

اکثر کاربران دستگاه خود را چند بار در روز استفاده می‌کنند. اکثر کاربران آن افراد مونث هستند. جنبه تغییر رفتار را ‌میتوان از طریق تغییرات معمول در دستگاه نشان داد – حدود یک چهارم از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی گفتند که دستگاه‌ها رفتار آنها را بسیار تغییر داده است و ۴۰ درصد دیگر گفته‌اند که رفتار آنها ک‌می تغییر کرده است. پاسخ‌دهندگان توضیح داده‌اند که از دستگاه برای اطلاعات روزانه استفاده نموده و آن را با زندگی خود یکپارچه کرده‌اند. از لحاظ عملکرد، شایع‌ترین استفاده از اسپیکر‌های هوشمند،  با ۷۵ درصد پخش موسیقی است، برخی از آنها حتی چندین بار در روز این کار را تکرار ‌میکنند. دیگر کاربردهای رایج از اسپیکرهای هوشمند، بررسی وضعیت آب و هوا، درخواست اطلاعات و تنظیم تایمر بود. برخی از کارکردهای حاشیه‌ای شامل بررسی نتیجه‌ی مسابقات ورزشی، تنظیم یادآوری، بازی کردن  و خرید است.

صحبت از خرید شد، یک تکه بزرگ از کاربران – ۴۳ درصد – از طریق اسپیکرهای هوشمند خود حداقل یک خرید را انجام داده‌اند. این خرید‌ها عمدتا از طریق آمازون یا خدمات خرید گوگل بوده است، اما برخی از برنامه‌های شخص ثالث نیز خدمات خرید و اشتراک را ارائه ‌میدهند. یکی دیگر از منابع ایجاد هزینه در دستگاه، خرید مواد غذایی است و ۵۳ درصد کاربران از طریق دستگاه خود اقدام به تهیه غذا نموده‌اند.  تنظیمات دستگاه‌ها باعث ‌میشود که خرید مجدد اقلام راحت‌تر شود که به نظر ‌میرسد کاربران را تشویق ‌میکند تا مواد غذایی معمول را از طریق این دستگاه‌های هوشمند سفارش دهند.

با وجودی که اکثر پاسخ‌دهندگان از برنامه‌های شخص ثالث کمتر استفاده ‌میکردند و یا علاقه‌ی محدودی به استفاده‌های بیشتر از اسپیکر و یا مشکل در کشف برنامه‌های جدید دارند اما کاربران به طور کلی از این تجربه راضی بودند. ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق از دستگاه خود کاملا راضی و ۳۵ درصد آنها تا حدودی راضی بودند.

در صورت امکان شما نیز از این اسپکرهای هوشمند استفاده می‌کنید؟ کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ شما از کدام ویژگی آن استفاده خواهید کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید