۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 
۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 
۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید

سید محمد معلمی
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 14:00
۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

گوشی اندرویدی شما برای دیگران مفاهیم زیادی دارد زیرا دارایی ارزشمندی به حساب می‌آید، بیانگر شخصیت شماست و حتی می‌تواند مکانی باشد که شما اسرار زندگی خود را در آن نگه‌داری می‌کنید. با این وجود، بسیاری از ما مراقبت کافی را از گوشی‌هایمان به عمل نمی‌آوریم و یا به راحتی از کنار این موضوع گذشت می‌کنیم. اما براستی چه کارهایی را نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهیم؟ با تکفارس همراه باشید تا به این سؤال پاسخ داده شود.

[divider][/divider]

بر اساس نظر کارشناسان، راهکارهای زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند به وسیله آنها از حریم خصوصی خود در گوشی‌هایشان مراقبت کنند. در واقع، در دنیای امروز که بیشتر افراد ممکن است رازهای خود را در تلفن‌های همراهشان ذخیره کنند، شاید بهتر باشد حداقل ۱۰ کاری که نباید با این دستگاه‌ها انجام دهیم را بدانیم.

فراموش نکنید که صفحه نمایش را قفل کنید

۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

هر چه بیشتر با گوشی خود کار کنید، افراد بیشتری می‌توانند با دسترسی به آن به شما آسیب بزنند. بنابراین یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تأمین امنیت و مراقبت از حریم شخصی خودتان، قفل صفحه نمایش می‌باشد. معمولاً اپلیکیشن‌های قفل نمایشگر اشکالات خاصی ندارند به همین دلیل شما می‌توانید یکی از آنها را روی دستگاه خود نصب کنید.

فراموش نکنید که گوشی خود را بروزرسانی کنید

معمولاً نمی‌توانیم همیشه اخبار مربوط به بروزرسانی‌های مختلف را برای گوشی خود دریافت نماییم ولی باید توجه داشته باشیم به خاطر اینکه هر نسخه از اندروید نسبت به ورژن قبلی امنیت بیشتری دارد، حتماً سیستم عامل موبایل را به جدیدترین نسخه آپدیت کنیم. معمولاً گوگل پلی استور مرجع خوبی است زیرا شما را از جدیدترین نسخه‌های اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی آگاه می‌کند ولی به خاطر داشته باشید که اگر اندروید دستگاه را بروزرسانی کردید، امکانات بیشتری خواهید داشت.

گوشی را با هر شارژری شارژ نکنید

۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

همه شارژرها با یک‌دیگر برابر نیستند بلکه برخی‌ها برای شارژ باتری‌های قدرتمندتر و برخی دیگر برای شارژ باتری‌های ضعیف‌تر کاربرد دارند بنابراین نباید هر شارژری را به گوشی خود وصل کنید. ضمن اینکه اتصال دستگاه به درگاه USB لپ‌تاپ یا رایانه نیز انرژی کافی را به باتری منتقل نمی‌کند به همین دلیل بهترین کار این است که چنین عملی را نیز انجام ندهید.

فراموش نکنید که فایل پشتیبان تهیه کنید

همان‌طور که گفتیم، زندگی شما در گوشی‌تان است. فرض کنید گوشی خود را از دست دادید در حالی که در آن عکس‌ها و ویدیوهای باارزش خود را در آن گذاشته بودید و یا مخاطبان و شماره‌های آن‌ها را در آن ذخیره کرده بودید؛ چه حسی پیدا خواهید کرد؟ به نظر بسیاری از کارشناسان، تهیه فایل پشتیبان یکی از بهترین روش‌های پیش‌گیری است.

نگذارید گوشی بیش از حد داغ شود

۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

حتماً خبرهای زیادی در مورد داغ شدن بیش از حد گوشی‌ها و سپس انفجار باتری آنها شنیده‌اید. اگرچه به‌زعم شما ممکن است تولیدکنندگان مقصر رخ دادن چنین اتفاقاتی هستند ولی خودتان نیز باید کارهایی انجام دهید. برای مثال، هیچگاه گوشی خود را هنگام شارژ شدن، در جایی که گرم است قرار ندهید. دیگر نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که نباید بگذارید ظرفیت باتری دستگاه به صفر درصد برسد و حتماً اینکه پس از شارژ شدن آن، گوشی را از برق جدا کنید.

اجازه ندهید به صفحه نمایش گوشی آسیبی برسد

محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس گزینه بسیار ایده‌آلی است زیرا باعث می‌شود نمایشگر گوشی دوام بیشتری پیدا کند و به سختی آسیب ببیند. در نظر داشته باشید که هزینه تعمیر یا تعویض صفحه نمایش گوشی نیز تقریباً بسیار بالاست بنابراین محافظ‌های نمایشگر حکم بیمه را برای گوشی شما دارند زیرا ارزش پولی که بابت آنها می‌دهید را متوجه خواهید شد. ضمن اینکه قیمت آنها نیز به هیچ وجه زیاد نیست.

نگذارید گوشی خیس شود

امروزه، اکثر گوشی‌ها از تکنولوژی‌هایی نظیر IP67 یا IP68 بهره می‌برند که سبب می‌شود دستگاه در برابر آب و خاک مقاوم گردد ولی این به معنای گذاشتن دستگاه در ماشین ظرف‌شویی یا زیر دوش بردن آن نیست. فرض کنید تلفن همراه شما ضد آب نبود، حالا اگر آن را زیر دوش بردید چه خواهد شد؟ مطمئناً آسیب تقریباً جبران‌ناپذیری خواهد دید. در حال حاضر خراب شدن گوشی‌ها به خاطر خیس شدن و اصطلاحاً آب خوردگی یکی از دلایل معمول خراب شدن موبایل‌ها در سراسر جهان به شما می‌رود. حتی این مطلب در مورد گوشی‌های ضد آب نیز صدق می‌کند بنابراین بهتر است مراقبت بیشتری از گوشی داشته باشید.

تصاویر خصوصی خود را در گوشی ذخیره نکنید

اگر شما هم علاقه زیادی به سلفی گرفتن دارید و اگر در این تصاویر افراد خانواده‌تان نیز حضور دارند، بهترین کار این است که عکس‌های آنها در گوشی شما وجود نداشته باشند؛ به خصوص اینکه می‌خواهید دستگاه خود را تحویل شخص دیگری بدهید. با این حال اگر به گرفتن تصاویر خانوادگی با گوشی علاقه‌مند هستید، حتماً امنیت گالری موبایل‌تان را فراهم کنید. نرم‌افزارهای زیادی در اینترنت و گوگل پلی استور وجود دارند که بهترین آنها Gallery Vault می‌باشد؛ اپلیکیشنی رایگان برای ذخیره تصاویر خصوصی.

۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

نگذارید دیگران فایل‌های شما را ببینند

حتماً شما هم برای خود حریم شخصی دارید که نمی‌خواهید کسی از آن با خبر شود. برای مثال یادداشت‌هایی در دستگاه خود نوشته‌اید که بسیار محرمانه هستند و یا پیش از این در اینترنت به دنبال مفهوم خاصی بوده‌اید که نمی‌خواهید کسی از آن اطلاع پیدا کند. بنابراین بهترین کار این است که تاریخچه جستجو خود را پاک کنید.

نرم‌افزارهای مشکوک را نصب نکنید

۱۰ کاری که نباید با گوشی اندرویدی خود انجام دهید - تکفارس 

تقریباً همه بدافزارها مخصوص سیستم عامل اندروید هستند و معمولاً تمرکز آنها روی افرادی است که توجه خاصی به آن چه که دانلود می‌کنند، ندارند و نسبت به منبعی که اپلیکیشن از آن دریافت می‌شود نیز حساسیت به خرج نمی‌دهند. بنابراین اگر از سایت‌هایی نرم‌افزار دانلود می‌کنید که برای همه شناخته‌ شده نیستند و اغلب نسخه‌های قدیمی نرم‌افزارها را عرضه می‌کنند، در واقع خود را به دردسر انداخته‌اید و یا خواهید انداخت.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا باز هم نکته‌ای از قلم افتاده؟ اگر اعتقاد دارید هنوز هم هستند کارهایی که نباید با گوشی‌ها انجام شود، نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید