لپ‌تاپ‌های باریک و قدرتمند سری جدید ایسوس در دسترس قرار گرفتند - تکفارس 
لپ‌تاپ‌های باریک و قدرتمند سری جدید ایسوس در دسترس قرار گرفتند - تکفارس 
لپ‌تاپ‌های باریک و قدرتمند سری جدید ایسوس در دسترس قرار گرفتند - تکفارس 

لپ‌تاپ‌های باریک و قدرتمند سری جدید ایسوس در دسترس قرار گرفتند

پوریا اسدی
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 11:30
لپ‌تاپ‌های باریک و قدرتمند سری جدید ایسوس در دسترس قرار گرفتند - تکفارس 

ایسوس  لپ‌تاپ‌های Zenbook جدید خود  که ابتدا در IFA 2018 معرفی شد را در دسترس مشتریان قرار داد. لپتاپ‌های ۱۳ اینچ، ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی، صفحه نمایش کم حاشیه و پردازنده‌های نسل هشت Whiskey Lake اینتل را در خود جای داده‌اند.

مدل‌های پیشرو در این سری ۱۳ و ۱۴ اینچی Zenbook است که قیمت آنها از ۸۵۰ دلار و ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود. مدل ۱۳ اینچی در اواخر ماه نوامبر عرضه خواهد شد و مدل ۱۴ اینچی برای فروش در آمازون از ۱۴ نوامبر در دسترس خواهد بود. هر دو مدل شامل Asus NanoEdge FHD، صفحه نمایش با رزولوشن ۱،۹۲۰x1080 پیکسل با طراحی باریک و نسبت صفحه به بدنه‌ی ۹۵ درصدی  هستند. همچنین این دو لپ‌تاپ دارای روشنایی صفحه کلید منحصر به فرد در قسمت عددی هستند که با لمس یک آیکون فعال می‌شود.

از لحاظ پردازنده‌، مدل ۱۳ اینچی با تراشه‌ی  Core i5-8265U اینتل عرضه می‌شود و مدل ۱۴ اینچی، یک تراشه‌ی Intel Core i7-8565U  قوی‌تر دارد. در مورد  ذخیره سازی، مدل ۱۳ اینچی با  حافظه ی۵۱۲ گیگابایت PCIe 3.0 x2 SSD به عنوان استاندارد و  مدل ۱۴ اینچی با یک SSD بسیار بزرگتر ۱ ترابایتی بفروش می‌رسد. در مجموع ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به صورت حداکثر در هر دو مدل رایج است، همین طور که پورت‌ها و اتصالات نیز وجود دارد.

پورت‌ها شامل ترکیبی از موارد کلاسیک و مدرن هستند. از جمله می‌توان به  USB C،  USB A USB 2.0، HDMI، MicroSD و جک ترکیبی صوتی اشاره کرد. همچنین به عنوان استاندارد در همه مدل‌ها، یک دوربین Windows Hello و دستیار مجازی الکسا برای ورود آسان به سیستم و یک دستیار شخصی واقعی به کار گرفته شده است.

در جایگاه بالای سری ZenBook، مدل ۱۵٫۶ اینچ ایسوس با قیمت ۱۴۰۰ دلاری جای گرفته که قرار است در اواخر ماه جاری در فروشگاه آمازون عرضه شود. این لپ‌تاپ ایسوس به عنوان استاندارد با پردازنده Core i7-8565U اینتل همراه است، اما کارت گرافیک اختصاصی Nvidia GeForce MX150 یا Nvidia GeForce GTX 1050 Max-Q نیز به عنوان گزینه‌ای برای بازی یا اجرای اکٍر وظایف سنگین  موجود است. پد فیزیکی عددی نیز بر روی صفحه کلید  موجود است و پورت‌ها و اتصالات آن مشابه مدل‌های ۱۳ اینچی و ۱۴ اینچی است. ذخیره سازی در ۱ ترابایت با رم  ۱۶ گیگابایتی شروع می‌شود.

این دستگاه‌های ویندوز ۱۰ همه عالی به نظر می‌رسند، اما ایسوس در حال تبدیل قاب بدون حاشیه‌ی NanoEdge خود  به عنوان یک تجربه مشترک در سراسر این مجموعه است. در ۲۴ اکتبر نیز سه مدل  کروم بوک جدید معرفی شد که همه آنها دارای قاب‌های باریک، پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل و طراحی پریمیوم بودند.

با توجه به ظاهر و امکانات، آیا به خرید این سری علاقه‌مند هستید؟ چه مدلی را به عنوان جایگریم معرفی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید