HMD Odyssey Plus سامسونگ پنجره‌ای جدید به دنیای واقعیت مجازی - تکفارس 
HMD Odyssey Plus سامسونگ پنجره‌ای جدید به دنیای واقعیت مجازی - تکفارس 
HMD Odyssey Plus سامسونگ پنجره‌ای جدید به دنیای واقعیت مجازی - تکفارس 

HMD Odyssey Plus سامسونگ پنجره‌ای جدید به دنیای واقعیت مجازی

پوریا اسدی
۱ آبان ۱۳۹۷ - 12:30
HMD Odyssey Plus سامسونگ پنجره‌ای جدید به دنیای واقعیت مجازی - تکفارس 

سامسونگ هدست‌های واقعیت ترکیبی سری Odyssey خود را به روز رسانی کرده است. با استفاده از +HMD Odyssey ، سامسونگ بر یک تجربه‌ی بصری بهتر و راحت‌تر تمرکز می‌کند. تلاش‌های تازه سامسونگ باعث ایجاد یک هدست واقعیت ترکیبی بهتر شده است که در ماه‌های اخیر شایعه‌های زیادی درباره‌ی آن منتشر شده بود. بزرگترین بهبودی که +Odyssey ارائه می‌دهد، یک صفحه نمایش ضد نیز تصویر جدید و یا anti-SDE است.

این هدست با دو صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی AMOLED همراه بوده و رزولوشن آن ۲،۸۸۰ × ۱۶۶۰ پیکسل است و ویژگی جدید anti-SDE  یک تجربه‌ی واضح‌تر در واقعیت مجازی و ترکیبی را به بیننده ارائه می‌دهد. سامسونگ با حذف نویز صفحه نمایش ادعا می‌کند که این نه تنها یک تجربه لذت بخش‌تر را ایجاد کرده بلکه می‌تواند باعث کاهش احساس سرگیجه یا حالت تهوع شود.

سامسونگ در پستی در وبلاگ خود توضیح داد:

صفحه نمایش ضد SDE امولد با استفاده از یک شبکه که نور از هر پیکسل را پخش می‌کند و تصویر را به مناطق اطراف هر پیکسل تکه تکه می‌کند، این مشکل را حل نموده است. این فناوری باعث می‌شود که فضاهای بین پیکسل‌هایی که در نزدیکی قابل مشاهده هستند را نامرئی کند. در نتیجه، چشم‌های شما نور را به عنوان بخشی از محتوای بصری درک می‌کنند، با یک PPI درک شده از ۱۲۳۳PPI، که دو برابر از ۶۱۶PPI در نسل قبلی سامسونگ +HMD Odyssey  است.

با ویژگی ضد SDE، هدست و کنترلرهای حرکت آن با همان قیمت ۵۰۰ دلار مانند نسخه‌ی قبلی در دوشنبه ۲۲ اکتبر عرضه می‌شود. سامسونگ قیمت مدل قبلی Odyssey  را نیز به ۳۴۹ دلار در فروشگاه آنلاین کاهش داد اما در در زمان انتشار این مقاله، هنوز یک لیست برای +Odyssey در فروشگاه آنلاین سامسونگ ظاهر نشده است.

اگر چه طراحی کلی +Odyssey یادآور مدل اصلی است، سامسونگ چندین ترفند را برای ایجاد هدست راحت‌تر در سال جاری به کار گرفته است. +Odyssey چند ده گرم سبک‌تر بوده و وزن آن ۱٫۳ پوند است و دارای ارگونومی‌ بهبود‌یافته مانند جعبه چشم بزرگ‌تر است. این هدست جدید قابلیت تنظیم بهتری دارد و به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت صفحه نمایش را تنظیم کرده و فاصله چشمی‌ را با یک چرخ کنترل کنید.

همانند دیگر محصولات مصرفی سامسونگ، هدست به AKG برای ارائه یک تجربه صوتی برتر دسترسی دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که هدست صدای فضایی ۳۶۰ درجه را ارائه می‌دهند که می‌تواند صداهای سه بعدی را شبیه سازی کند. این به شما کمک می‌کند که در محیط‌های واقعیت ترکیببی غوطه ور شوید، به خصوص از آنجا که +Odyssey همچنین دارای شش درجه آزادی (۶ DoF) است.

سامسونگ گفت:

کنترل کننده با شش درجه‌ی آزادی می‌تواند هر حرکت و فاصله شما در داخل جهان واقعیت ترکیبی را شناسایی کند، به سرعت به کوچک‌ترین حرکت پاسخ دهد، حرکات گیم‌پلی شما را طبیعی‌تر کند و به طور قابل توجهی باعث کاهش سرگیجه در بازی شود.

آیا شما نیز از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده نموده‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید