نوع ماژول دوربین اصلی و حاشیه صفحه نمایش گوشی آتی سونی مشخص شد + ویدیو - تکفارس 
نوع ماژول دوربین اصلی و حاشیه صفحه نمایش گوشی آتی سونی مشخص شد + ویدیو - تکفارس 
نوع ماژول دوربین اصلی و حاشیه صفحه نمایش گوشی آتی سونی مشخص شد + ویدیو - تکفارس 

نوع ماژول دوربین اصلی و حاشیه صفحه نمایش گوشی آتی سونی مشخص شد + ویدیو

سید محمد معلمی
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 19:00
نوع ماژول دوربین اصلی و حاشیه صفحه نمایش گوشی آتی سونی مشخص شد + ویدیو - تکفارس 

سونی در تلاش است تا گوشی دیگری از سری اکسپریا ایکس اِی خود را عرضه کند و حالا پیش از معرفی رسمی این دستگاه، یک ویدیو مفهومی منتشر کرده است تا نشان دهد که محصول آتی این کمپانی چه ویژگی‌هایی دارد.

گوشی‌های اکسپریای سونی که گفته می‌شود قرار است بر اساس ظاهر مدل گوشی میان‌رده ایکس اِی ۲ که در همایش CES سال جاری معرفی شد تولید شوند، شاید حاشیه کمتر، دوربین اصلی دوگانه و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری داشته باشند.

ویدیوی منتشر شده که به نظر می‌رسد مربوط به ماژول دوربین اصلی و حاشیه گوشی‌های ایکس اِی ۳ و ایکس اِی ۳ اولترا باشد، بر اساس شایعات اخیر مربوط به این دستگاه‌ها تولید شده است.

بر اساس شایعات شنیده شده، یکی از مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در گوشی‌های میان‌رده شرکت سونی ببینیم، صفحه نمایش دارای نسبت بدنه به تصویر ۱۸ به ۹ می‌باشد.

این میزان نسبت بدنه به تصویر به سونی اجازه می‌دهد تا نمایشگر ۱۰۸۰p اچ‌دی را به لبه‌های گوشی برساند تا حاشیه‌های دستگاه به حداقل برسند.

اگر این نوع طراحی را شاهد باشیم، باید بگوییم که پیش از این، نمونه آن را در مدل‌های اکسپریا ایکس زد ۲ و اکسپریا ایکس زد ۳ دیده‌ایم.

فرضیه را بر این می‌گیریم که سونی اکسپریا ایکس اِی ۳ و سونی اکسپریا ایکس اِی ۳ اولترا قرار است ماژول دوربین عقب افقی و دوگانه داشته باشند و این یعنی ظاهری شبیه به گوشی ال‌جی وی ۳۰٫

در ادامه می‌توانید ویدیوی مورد بحث را مشاهده کنید.

دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰p

در حالی که هنوز از مشخصات فنی اصلی خبری نداریم ولی انتظار می‌رود که دوربین عقب محصول آتی سونی، همچون دوربین اصلی تک لنزی مدل اکسپریا ایکس اِی ۲ به خوبی طراحی شده باشد.

به مانند دیگر گوشی‌های سونی که دوربین عقب دوگانه دارند، می‌توانیم فرض را بر این بگیریم که افکت بوکه مصنوعی در پس‌زمینه را هنگام گرفتن تصاویر پرتره مشاهده نماییم.

دستگاه‌های سری اکسپریا ایکس اِی می‌توانند به خوبی با گوشی‌های میان‌رده جدید سامسونگ مانند گلکسی اِی ۹ که از چهار لنز به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد، رقابت کنند.

گلکسی اِی ۹ سامسونگ نه تنها می‌تواند تصاویر بوکه بگیرد، بلکه توانایی این را نیز دارد که زوم اپتیکال خود را در تصاویر زاویه گسترده تا دو برابر افزایش دهد. البته باید ببینیم آیا این قابلیت از پیشرفت گوشی‌های میان‌رده سونی جلوگیری می‌کند یا خیر.

ذکر این نکته نیز الزامی است که گوشی‌های اکسپریا ایکس اِی ۳ و اکسپریا ایکس اِی ۳ اولترا دارای درگاه جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در قسمت بالایی خود خواهند بود و اسکنر اثر انگشت نیز در این دستگاه‌ها به کار خواهد رفت.

از شایعات دیگر اینگونه برداشت می‌شود که دو گوشی مذکور پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰، رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی خواهند داشت.

گفته می‌شود که قرار است از سری اکسپریا ایکس اِی ۳ سونی در همایش CES سال ۲۰۱۹ که در ماه ژانویه برگزار خواهد شد، رونمایی شود.

همچنین برای آگاهی از تاریخ دقیقه عرضه و جزئیات بیشتر در مورد این گوشی‌ها، با تکفارس همراه باشید.

به نظر شما آیا گوشی‌های میان‌رده سونی با گوشی‌های میان‌رده سامسونگ می‌توانند به خوبی رقابت کنند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید