نتایج آزمایش تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های سری هوآوی میت ۲۰ - تکفارس 
نتایج آزمایش تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های سری هوآوی میت ۲۰ - تکفارس 
نتایج آزمایش تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های سری هوآوی میت ۲۰ - تکفارس 

نتایج آزمایش تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های سری هوآوی میت ۲۰

سید محمد معلمی
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 21:00
نتایج آزمایش تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های سری هوآوی میت ۲۰ - تکفارس 

تکنولوژی جدید Super Charge 2.0 هوآوی که روز گذشته به همراه مدل‌های میت ۲۰ پرو، میت ۲۰ RS و میت ۲۰ ایکس عرضه شد، از نوعی سیستم ۴۰ واتی شارژ سریع بهره می‌برد که می‌تواند باتری‌های دارای ظرفیت بالا را در عرض ۳۰ دقیقه، تا ۷۰ درصد شارژ کند.

نتایج آزمایش تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های سری هوآوی میت ۲۰ - تکفارس 

اگرچه نسبت به این ادعاهای هوآوی شک نداشتیم و پیش از این نیز در بازار تکنولوژی شارژ سریع، سیستم ۵۰ واتی تولید شده توسط اوپو به نام VOOC که می‌توانست باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر مدل فایند ایکس Lamborghini Edition را در ۳۵ دقیقه شارژ کند مشاهده کرده بودیم، ولی خواستیم آزمایشی نیز روی فناوری ارائه شده توسط این کمپانی چینی انجام دهیم.

واقعیت آن است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد که یک گوشی پرچم‌دار ظرفیت باتری بیش از ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و اگرچه سیستم ۴۰ واتی شارژ سریع آن از سیستم VOOC اوپو ضعیف‌تر است ولی به هر ترتیب، ادعای هوآوی در مورد قابلیت فوق‌العاده تکنولوژی Super Charge 2.0 به واقعیت تبدیل شد.

هوآوی میت ۲۰ پرو بلافاصله پس از معرفی، در صدر بهترین گوشی‌ها با قابلیت شارژ بیسیم در داده‌های بنچمارک قرار گرفت زیرا باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری آن که به طور کامل خالی شده بود را از ساعت ۹:۱۳ صبح تا ۱۰:۲۱ صبح کاملاً شارژ کرد و این یعنی ثبت رکوردی جدید در فاصله یک ساعت و یا کمی بیشتر.

می‌توانیم با مشاهده آیکون باتری در این گوشی، موضوع مطرح شده را به راحتی به اثبات برسانیم زیرا ۱۵ دقیقه پس از وصل کردن گوشی با باتری بدون شارژ، ۳۶ درصد ظرفیت شارژ شده بود و ۵۰ دقیقه بعد، عدد ۹۵ درصد را مشاهده کردیم. البته از این میزان به بعد، فرآیند شارژ شدن کمی کندتر شد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم که سیستم ۱۸ واتی سامسونگ می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری گلکسی نوت ۹ را با صرف ۴۰ دقیقه بیشتر شارژ نماید. لازم به ذکر است که به خاطر اینکه باید قطعه شارژ سریع آیفون‌ها را جداگانه خریداری نماییم، روی تکنولوژی مربوط به این گوشی‌ها آزمایشی انجام نداده‌ایم.

بنابراین با تمام این مشاهدات به این نتیجه می‌رسیم که هوآوی میت ۲۰ پرو به راحتی صدر جدول گوشی‌های مجهز به شارژ سریع را از آن خود می‌کند زیرا شارژر ۴۰ واتی آن می‌تواند به طور میانگین، در هر دقیقه ۱٫۵ درصد از ظرفیت باتری را شارژ نماید.  این در حالی است که در مدل پی ۲۰ پرو و با وجود تکنولوژی Super Charge 1.0 و شارژر ۲۲ واتی، به طور میانگین در هر دقیقه ۱٫۱ درصد ظرفیت باتری شارژ می‌شد.

در پایان اشاره کنیم که ما در حال خروج از دوره شارژرهای ۱۰ یا ۲۰ واتی و ورود به دوره شارژرهای ۴۰ تا ۵۰ واتی هستیم و این یعنی رخ دادن یک انقلاب عظیم در این زمینه.

برای آن دسته از افرادی که نگران امنیت سیستم شارژر و باتری بودند، هوآوی اعلام کرد که Super Charge 2.0 دارای سیستم امنیتی درونی است که توسط سازمان TÜV آلمان تأییدیه دریافت کرده است بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

آیا هوآوی با ارائه چنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای می‌تواند طرفداران اپل و یا سامسونگ را به خرید محصولاتش ترغیب نماید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید