اجرای تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ سونی در پلی‌استیشن ۵ - تکفارس 
اجرای تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ سونی در پلی‌استیشن ۵ - تکفارس 
اجرای تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ سونی در پلی‌استیشن ۵ - تکفارس 

اجرای تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ سونی در پلی‌استیشن ۵

سید محمد معلمی
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
اجرای تمام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ سونی در پلی‌استیشن ۵ - تکفارس 

آنطور که از پتنت جدید سونی می‌توان برداشت کرد، این کمپانی در تلاش است تا دوباره اقتدار را به کنسول بازی خود یعنی پلی‌استیشن برگرداند و برای دست‌یابی به این مهم قصد دارد از پلی‌استیشن ۵ رونمایی کند.

این نسل جدید از کنسول بازی پلی‌استیشن، به دارندگان بازی‌های پلی‌استیشن ۴ اجازه می‌دهد که بدون نیاز به خرید دیسک‌های جدید، از اجرای آنها در پلی‌استیشن ۵ لذت ببرند.

مایکروسافت در کنسول بازی خود یعنی ایکس‌باکس چنین استراتژی را اجرا می‌کند. این کمپانی همچنین به بازیکنان ایکس‌باکس این امکان را می‌دهد تا بر اساس زمانبندی مشخص، بازی‌های خود را بروزرسانی کنند.

سونی با معرفی پلی‌استیشن ۴ از به کارگیری چنین استراتژی سرباز زد ولی مالکان این کنسول بازی را ترغیب کرد تا نسخه‌های دیجیتالی از بازی‌های محبوب پلی‌استیشن ۳ خود را تحت عنوان سرویس PlayStation Now Subscription اجرا نمایند.

زمانی که از مدیرعامل پلی‌استیشن سونی در اروپا سؤال شد که چرا به کاربران اجازه داده نمی‌شود تا بازی‌های پلی‌استیشن ۳ را در پلی‌استیشن ۴ اجرا کنند، جیم رایان توضیح داد که این ویژگی به ندرت مورد استفاده می‌گیرد.

رایان، در مصاحبه با مجله تایم در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ گفت: وقتی تصمیم گرفته شد که قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسخه پیشین پلی‌استیشن را در ورژن جدید به کار ببریم، می‌توانستیم بگوییم که مورد تقاضای بسیاری از افراد بود ولی آن چنان که انتظار می‌رفت، از آن استفاده نمی‌شد. به همین خاطر وقتی من در رخداد Gran Turismo حضور داشتم که در آن بازی‌های پلی‌استیشن ۱، ۲، ۳، و ۴ را مشاهده کردم، متوجه شدم که بازی‌های دو نسخه اولیه پلی‌استیشن ظاهر بسیار قدیمی دارند بنابراین به این فکر افتادیم که باز هم از ورژن‌های قدیمی بازی‌ها استفاده کنیم.

حالا با توجه به اظهارات موثق این کمپانی ژاپنی به این نتیجه می‌رسیم که مطمئناً با معرفی پلی‌استیشن ۵ و افزودن ویژگی پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر این شرایط تغییر خواهد کرد.

پتنت مربوط به پلی‌استیشن ۵ با تیتر Remastering by Emulation ابتدا در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی توسط مرکز سرگرمی و ارتباطات سونی در آمریکا تأیید شد.

این تکنولوژی با هدف بهبود بازی‌های ویدیویی قدیمی‌تر و جایگزینی آنها با نسخه‌های جدیدتر عرضه می‌شود تا بتوان آنها را در تلویزیون‌های هوشمند و مدرن‌تر اجرا کرد.

اگر این سیستم آنطور که خودِ سونی اعلام کرده، درست کار کند، می‌توانیم ادعا کنیم که کنسول بازی پلی‌استیشن باز هم به دوران اوج خود بازخواهد گشت و شکل امروزی‌تری به خود خواهد گفت.

در این پتنت نوشته شده است: مجموعه مربوط به هر بازی توسط سازمان‌های قانونی نرم‌افزاری بازی‌ها تأیید شده‌اند و هر کدام از آنها تشخیص دهنده خاص خود را دارند. این تشخیص دهنده منحصربفرد، می‌تواند به وسیله یک کد برنامه‌نویسی به مدت خاصی فعال باشد و سپس در مراحل بعدی توسط تشخیص دهنده خود در سازه‌های مربوط به داده‌ها ذخیره شود. یک برنامه‌نویس مجموعه را برای اجرا در یک صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر آماده می‌کند و آنها را به همراه تشخیص دهندگان خود در سازه‌های داده‌ای ذخیره می‌نمایند. سپس نرم‌افزار اصلی در نمایشگر دارای رزولوشن بیشتر اجرا می‌شود و در نهایت به وسیله یک تکنولوژی دیگر، با تشخیص دهنده خود هماهنگ خواهد شد.

به نظر شما آیا سونی می‌تواند با این ویژگی بازار کنسول‌های بازی را به نفع خود تغییر دهد و پلی‌استیشن را دوباره به دوران اقتدار خود برساند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید