آغاز پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ - تکفارس 
آغاز پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ - تکفارس 
آغاز پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ - تکفارس 

آغاز پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ

سید محمد معلمی
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
آغاز پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ - تکفارس 

پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ به تازگی در ایالات متحده آغاز شده است. البته به نظر می‌رسد تنها تعداد محدودی از مشتریان این تلویزیون را خریداری نمایند زیرا قیمت آن بسیار بالاست.

تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ نشان‌دهنده تکنولوژی ادامه‌دار و در حال پیشرفت تلویزیون‌های هوشمند می‌باشد زیرا به نظر می‌رسد این وسایل روزبه‌روز از صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر و شفاف‌تر بهره ببرند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که آیا این‌گونه وسایل ارزش پرداخت چنین پولی را دارند؟

آغاز پیش سفارش تلویزیون ۸۵ اینچی و ۸K سامسونگ

سامسونگ چند ماه پیش از تلویزیون ۸K اولد با مدل Q900R خود رونمایی و اعلام کرد که چهار سایز مختلف از این دستگاه یعنی ۶۵، ۷۵، ۸۲ و ۸۵ اینچی را در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که تلویزیون Q900R سامسونگ همراه با تلویزیون ۸K ال‌جی معرفی شده بود.

حالا کمپانی کره‌ای امکان پیش سفارش این تلویزیون را فراهم کرده است و وعده داده که دستگاه مذکور در تاریخ ۲۸ اکتبر به دست متقاضیان خواهد رسید. البته با توجه به قیمت بالای این تلویزیون که حدود ۱۵۰۰۰ دلار است، ممکن نیست افراد زیادی برای خرید آن اقدام کنند.

گفته می‌شود که این تلویزیون، از تکنولوژی AI Upscaling استفاده می‌کند که با هوش مصنوعی و پردازنده قدرتمند کوانتومی سامسونگ، محتوای ویدیوها را تا کیفیت ۸K افزایش می‌دهد.

ضمن اینکه رزولوشن آن به‌گونه‌ای است که به راحتی می‌توانیم تفاوت را نسبت به دیگر مدل‌های موجود به خوبی احساس کنیم. به علاوه، شفافیت رنگ‌ها، روشنایی زیاد و دیگر مشخصات فنی فوق‌العاده، شاید مشتریان را برای خرید این محصول ۱۵۰۰۰ دلاری متقاعد نماید.

آیا این تلویزیون ۸۵ اینچی با کیفیت ۸K ارزش خریدن دارد؟

با قیمت ۱۵۰۰۰ دلاری، تلویزیون هوشمند سامسونگ مطمئناً دستگاه گران قیمتی خواهد بود و ممکن است خرید آن فایده‌ای نداشته باشد ولی سبب خواهد شد تا انسان میان دیگران احساس غرور کند!. دلیل احساس غرور این است که کیفیت ۸K بسیار کم‌یاب و بعضاً نایاب می‌باشد زیرا حتی برخی تولیدکنندگان نیز نتوانسته‌اند و یا اقدامی برای تولید دستگاه‌های ۸K ترتیب نداده‌اند و به همان تلویزیون‌های ۴K وفادار مانده‌اند.

به هر حال، با توجه به تجارب موجود، می‌توانیم با اطمینان سخن بگوییم که ۱۵۰۰۰ دلار حتماً تا چند سال آینده کاهش خواهد یافت. اگر به خاطر داشته باشید، تلویزیون‌های ۴K در همان سال‌های ابتدایی که معرفی شدند، قیمتی حدود ۲۰۰۰۰ دلار داشتند ولی اکنون می‌توانیم با ۱۰۰۰ دلار، یکی از آنها را خریداری نماییم. حتی شنیده شده که در برخی جشنواره‌ها، همین ۱۰۰۰ دلار نیز کاهش می‌یابد. بنابراین امیدواری‌های زیادی وجود دارد که تلویزیون‌های ۸K نیز چنین فرآیندی را تجربه کنند.

آن دسته از افرادی که به خرید چنین وسایل گران قیمتی علاقه دارند و می‌خواهند با تلویزیون ۸K به دیگران فخر فروشی کنند، سامسونگ اعلام کرده که هزینه تلویزیون مذکور را قسط بندی می‌کند تا متقاضیان هر ماه ۴۱۵ دلار و ۷۰ سنت بپردازند و مالک این دستگاه شوند.

البته باز هم این قیمت بالاست ولی برای آن دسته از افرادی که واقعاً به خرید محصولات سامسونگ علاقه دارند، تلویزیون ۸۵ اینچی با کیفیت ۸K گزینه بسیار مناسبی است.

به نظر شما، آیا سامسونگ می‌تواند با تولید محصولات این‌چنینی، در زمینه تلویزیون‌های هوشمند نیز به یک کمپانی بی‌رقیب تبدیل شود؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید