موزیک پلیر جدید سونی با قطعات طلاکاری شده - تکفارس 
موزیک پلیر جدید سونی با قطعات طلاکاری شده - تکفارس 
موزیک پلیر جدید سونی با قطعات طلاکاری شده - تکفارس 

موزیک پلیر جدید سونی با قطعات طلاکاری شده

پوریا اسدی
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 12:30
موزیک پلیر جدید سونی با قطعات طلاکاری شده - تکفارس 

DMP-Z1 سونی ، یک دستگاه پخش موسیقی دیجیتال با سخت افزار طلاکاری شده و برچسب قیمت بالای ۸،۰۰۰ دلار ، در اوایل سال جاری عرضه شد. تنها مشکل برای علاقه مندان این بود که در هنگام عرضه فقط در بازارهای شرق آسیا در دسترس بود. سونی در جشنواره بین المللی راکی اعلام کرد که این دستگاه  به بازار ایالات متحده خواهد آمد و همچنین این دستگاه با مجموعه جدیدی از هدفون‌ها عرضه خواهد شد.

به غیر از دکمه ولوم صدای طلای زرق و برق دار، DMP-Z1 برخی از اجزای کاملا با کیفیت از جکله  میکروفون Asahi Kasei Micro AK-4497EQ DAC و تراشه AMP Texas Instruments TPA6120A2، برای مسیر سیگنال بهتر و نویز کمتر، ارائه می‌دهد. اگر دلتان برای روزهای طلایی وینیل تنگ شده، این پلیر یک ویژگی پردازش وینیل را ارائه می‌دهد که صدای پایین و کم کیفیت را قابل شنیدن می‌کند، رزونانس تن و دیگر عناصر منحصر به پخش در وینیل را بازسازی می‌کند. این ممکن است یک ویژگی جادویی باشد، اما ما شانس شنیدن آن نداشته‌ایم، بنابراین چیز بیتری درباره‌ی نخواهیم نوشت.

در حالی که ممکن است ما با مجموعه ای از ویژگی‌های این دستگاه آشنا باشیم، سری جدید IER-Z1R به نظر می‌رسد که به همان اندازه چشمگیر باشد. طلا مورد استفاده در ظاهر آن بکار گرفته نشده است، اما شاخه‌ها و پایانه‌ها در هدفون‌ها و کابل‌ها برای بهترین اتصال ممکن با طلا ساخته شده‌اند. این فقط شروع کاراست.

هدفون IER-Z1R از سه درایور استفاده می‌کند که شامل یک درایور پویای ۱۲ میلیمتری، یک درایور پویای ۵ میلیمتری و درایور محرک متعادل است. درایور ۵ میلیمتری از دیافراگم پلیمر کریستال مایع پوشش داده شده با آلومینیوم و مدار مغناطیسی خارجی استفاده می‌کند که سونی می‌گوید این ویژگی، امکان را برای پخش فرکانس تا ۱۰۰ کیلوهرتز فراهم می‌کند. شنوایی انسان کمی از ۲۰ کیلوهرتز فراتر  است، پس چرا این ویژگی لازم بوده به صورت یک رمز و راز باقی مانده است البته این بدان معنی است که هیچ جزئیاتی از موسیقی شما در هدفون‌ها از دست نخواهد رفت. سونی می‌گوید علاوه بر درایور، از خازن‌های صوتی درجه یک و حتی پریز صوتی خود برای اتصال استفاده کرده است.

برای اطمینان از راحتی هدفون در گوش‌های شما IER-Z1R با ۱۳ گزینه متفاوت از کلگی عرضه می‌شود شش نوع کلگی سه گانه راحت و هفت کلگی ترکیبی و همچنین شامل کاور از پیش ساخته شده برای کمک  به نگهداری آن است. شما می‌توانید به جای آن از کابل کالیبره شده پنج قطبی استاندارد ۴٫۴mm متعادل یا کابل‌های دیگر مانند Kimber Kable  استفاده کنید.

عرضه‌ی هر دو پخش‌کننده‌ی موسیقی DMP-Z1 و IER-Z1R در ماه ژانویه ۲۰۱۹ در ایالات متحده آغاز خواهد شد. DMP-Z1 با ۸،۵۰۰ دلار فروخته خواهد شد در حالیکه IER-Z1R با قیمت پایین‌تر اما هنوز بالای، ۲،۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت Sony Signature Series مراجعه کنید.

آیا شما نیز از پخش‌کننده‌های موسیقی استفاده می‌کنید یا استفاده از گوشی‌های هوشمند را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید