اپلیکیشن Inbox گوگل به زودی به پایان عمر خود خواهد رسید - تکفارس 
اپلیکیشن Inbox گوگل به زودی به پایان عمر خود خواهد رسید - تکفارس 
اپلیکیشن Inbox گوگل به زودی به پایان عمر خود خواهد رسید - تکفارس 

اپلیکیشن Inbox گوگل به زودی به پایان عمر خود خواهد رسید

سید محمد معلمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 17:30
اپلیکیشن Inbox گوگل به زودی به پایان عمر خود خواهد رسید - تکفارس 

برای اینکه کاربران تجربه متفاوتی از چک کردن ایمیل به دست بیاورند، گوگل در سال ۲۰۱۴ اپلیکیشن Inbox را عرضه کرد. حالا پس از چند سال و بعد از عرضه بروزرسانی‌های مختلف، مالک اندروید می‌خواهد Inbox را بازنشسته کند و تمرکز خود را روی پیشرفت و ارتقای Gmail بگذارد.

متیو ایزات، مدیر تولید گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: اپلیکیشن Inbox حاوی امکانات تازه برای آن دسته از افرادی بود که می‌خواستند ویژگی‌های جدیدی را تجربه کنند. برای مثال، موکول کردن مشاهده یک ایمیل به زمانی دیگر و استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند شیوه پاسخ دادن هوشمند و اعلان‌های اولویت‌دار از آن جمله بودند. همه اینها سبب شدند تا به کاربران اجازه دهیم ویژگی‌های فوق‌العاده یک اپلیکیشن ایمیل را تجربه کنند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون برخی از ویژگی‌های گفته شده، دیگر در اپلیکیشن Gmail وجود ندارند.

ایزات اعلام کرد که گوگل می‌خواهد تمام تمرکز خود را روی یک اپلیکیشن بگذارد تا بهترین تجربه ممکن را از یک نرم‌افزار چک کردن ایمیل به کاربران ارائه دهد.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، یک نمونه باز طراحی شده اپلیکیشن Gmail در اختیار افراد قرار گرفت که طی ۷ سال گذشته تا کنون چنین نسخه‌ای عرضه نشده بود. در این اپلیکیشن، بسیاری از ویژگی‌های محبوب اپلیکیشن Inbox به چشم می‌خورد.

ایزات می‌گوید: تجربه ساخت و توسعه Inbox، کمک بسیاری به بهتر کردن Gmail به او اعطا کرده است.

از Gmail استفاده کنید

گوگل برای اینکه کاربران خود را به استفاده از Gmail ترغیب کند، به کسانی که همچنان از Inbox بهره می‌برند راهنمایی‌هایی ارائه کرده تا چگونگی استفاده از Gmail را به آنها آموزش دهد زیرا ممکن است برخی هنوز هم با رابط کاربری جدید نرم‌افزار چک کردن ایمیل گوگل آشنایی نداشته باشند.

ایزات برای اینکه به کاربران اطمینان خاطر دهد که Gmail همان ویژگی‌های Inbox را دارد و با همان میزان داده و با همان آدرس جیمیل کار می‌کند، گفته است: همه مکالمات شما در Inbox، منتظر شما در اپلیکیشن Gmail هستند.

وقتی Inbox در اکتبر سال ۲۰۱۴ عرضه شد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و مدیر فعلی اندروید، کروم و اپلیکیشن‌های مربوطه گفت: سال‌هاست که ما در حال ساخت اپلیکیشنی مانند Inbox هستیم.

او اضافه کرد: این اپلیکیشن برای آن دسته از افرادی ساخته شد که هر روز ایمیل خود را چک می‌کردند و این کار برای آنها به یک اتفاق روزمره تبدیل و باعث شده بود به دیگر کارهایشان نرسند. به همین دلیل سعی کردیم نظم و ترتیب را با عرضه اپلیکیشن Inbox به افراد هدیه دهیم.

برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای گوگل، ساخت Inbox گام مناسبی در جهت بهبود Gmail بود ولی حالا که اپلیکیشن محبوب Gmail در دسترس همگان قرار گرفته است، به نظر می‌آید که وجود Inbox دیگر فایده‌ای ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید