تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K توسط ال‌جی و سامسونگ - تکفارس 
تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K توسط ال‌جی و سامسونگ - تکفارس 
تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K توسط ال‌جی و سامسونگ - تکفارس 

تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K توسط ال‌جی و سامسونگ

سید محمد معلمی
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - 17:30
تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K توسط ال‌جی و سامسونگ - تکفارس 

دو شرکت بزرگ تکنولوژی یعنی ال‌جی و سامسونگ با تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K باعث شدند تا رقابت در دنیای فناوری صفحه نمایش وارد مرحله جدیدی شود.

البته ال‌جی اطلاعات زیادی در مورد تلویزیون‌های اولد خود نداده است و فقط اعلام کرده که اولین تلویزیون هوشمند ۸K خود را ساخته است. تلویزیون اولد ال‌جی را تنها با یک اندازه خواهیم دید و رزولوشن آن ۴۳۲۰*۷۶۸۰ بوده و نسبت بدنه به تصویر آن هم ۱۶ به ۹ می‌باشد. لازم به ذکر است که این محصول ال‌جی مجهز به ۳۳ میلیون پیکسل تولیدکننده نور می‌باشد.

برایان کوان، مدیر بخش محصولات خانگی ال‌جی می‌گوید: اولین تلویزیون اولد و ۸K ما اوج دستاوردها و گام بلندی در دنیای فناوری مربوط به صفحه نمایش‌ها است.

در سمت دیگر، سامسونگ هم از اولین تلویزیون ۸K و اولد خود یعنی Q900R نیز رونمایی کرد که در ۴ سایز ۶۵، ۷۵، ۸۲ و ۸۵ اینچی تولید شده است. این ۴ تلویزیون دارای امکاناتی همچون Q HDR 8K، ۸K AI Upscaling، پردازنده کوانتومی ۸K و رزولوشن ۸K واقعی می‌باشند.

تولید تلویزیون‌های هوشمند ۸K توسط ال‌جی و سامسونگ - تکفارس 

رزولوشن ۸K واقعی یعنی ۴۰۰۰ واحد روشنایی و به این معناست که تعداد پیکسلهای آن ۴ برابر تلویزیون‌های ۴K UHD و ۱۶ برابر تلویزیون‌های فول اچ‌دی است. ویژگی Q HDR 8K سبب می‌شود تا شفافیت تصاویر بهتر شود و آن‌گونه که تولیدکننده فیلم می‌خواهد، مشاهده کنندگان تصاویر را ببیند.

فناوری ۸K AI Upscaling نیز با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت تصاویر و صداها را صرف نظر از نوع تصویر و صدای اصلی به گونه‌ای تغییر دهد که با کیفیت ۸K سازگاری دارد. به علاوه، پردازنده کوانتومی نیز توانایی شناسایی و افزایش کیفیت محتوا را بر عهده دارد.

آیا تلویزیون‌های ۸K ارزش خریدن را دارند؟

نیل شاه، مدیر بخش تحقیقاتی Counterpoint می‌گوید: رشد سریع تلویزیون‌های ۴K باعث شد تا تلویزیون‌های ۸K و استفاده از آنها را راحت‌تر باور کنیم.

مرکز آمار Counterpoint تخمین زده که حدود ۲۵۰ هزار تلویزیون ۸K در سال جاری میلادی فروخته خواهد شد و تعداد آنها تا سال ۲۰۲۲ به ۷ میلیون عدد خواهد رسید.

نیل کمپلینگ، مدیر گروه Mirabaud Securities بر این باور است: تکنولوژی ۸K تا زمان تولید محتواهای مناسب با این کیفیت، به عنوان فناوری پیشرو باقی خواهد ماند زیرا همین اتفاق پیش از این نیز برای کیفیت ۴K رخ داده بود. البته شروع این فناوری‌ها با سرعت کمی همراه بود و بسیاری از محتواهای تولید شده نیز با کیفیت ۴K سازگاری نداشتند ولی به تدریج توانستند جای خود را در میان این تکنولوژی‌ها پیدا کنند.

ال‌جی و سامسونگ حرفی در مورد قیمت تلویزیون‌های ۸K خود نزده‌اند ولی برخی منابع خبری معتقدند این محصولات ارزان نخواهند بود. یکی از این خبرگزاری‌ها بر این باور است که تلویزیون ۷۰ اینچی ۸K حداقل ۱۱۱۹۹ یورو و یا بیش از ۱۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

NBC می‌گوید: توانایی تولید محتواهای ۸K و در اختیار مشتریان قرار دادن آنها سبب خواهد شد تا نگرانی‌هایی در این زمینه ایجاد شود. در حال حاضر بسیاری از پلتفرم‌های پخش ویدیو در سراسر جهان مانند آمازون و نتفلیکس تنها از محتواهای ۴K پشتیبانی می‌کنند.

به نظر شما، آیا با تولید تلویزیون‌های ۸K، باید عمر تلویزیون‌های ۴K را تمام شده بدانیم؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید