تکیه OneDrive بر هوش مصنوعی برای ساده‌سازی جستوجوی فایل‌های چند رسانه‌ای - تکفارس 
تکیه OneDrive بر هوش مصنوعی برای ساده‌سازی جستوجوی فایل‌های چند رسانه‌ای - تکفارس 
تکیه OneDrive بر هوش مصنوعی برای ساده‌سازی جستوجوی فایل‌های چند رسانه‌ای - تکفارس 

تکیه OneDrive بر هوش مصنوعی برای ساده‌سازی جستوجوی فایل‌های چند رسانه‌ای

پوریا اسدی
۸ شهریور ۱۳۹۷ - 14:00
تکیه OneDrive بر هوش مصنوعی برای ساده‌سازی جستوجوی فایل‌های چند رسانه‌ای - تکفارس 

مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا فایل‌های خود را مدیریت کرده و سیستم ذخیره‌سازی ابری OneDrive را هوشمندتر کنید. کاربران مایکروسافت ۳۶۵ که از OneDrive و SharePoint استفاده می‌کنند، به زودی به تعدادی از ویژگی‌های فعال شده توسط هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت و باعث می‌شود که فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره شده در فضای ابری مایکروسافت را مدیریت و جستجو کنند.

مایکروسافت در یک پست در مورد  جزئیات این به روزرسانی گفت:

امروز ما قابلیت‌های آینده را اعلام می‌کنیم که همراه با سرمایه گذاری‌های اخیر، قدرت هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین را برای استفاده از محتویات ذخیره شده در OneDrive و SharePoint ترکیب می‌کند تا به شما کمک کند که کارایی و امنیت بیشتری داشته باشید، تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

یکی از تغییرات بزرگ هوشمند این است که فایل‌های صوتی و تصویری ذخیره شده در OneDrive و SharePoint رونوشت‌های خودکار را دریافت می‌کنند. مایکروسافت می‌گوید که این همان اطلاعاتی است که در Microsoft Stream یافت می‌شود. با رونوشت‌ها، کاربران به راحتی می‌توانند از طریق فایل‌های صوتی و تصویری جستجو کنند و با دیگران همکاری کنند. مایکروسافت ادعا می‌کند که این قابلیت دسترسی بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد.

هوش مصنوعی مایکروسافت بر روی فایل‌های عکس نیز اعمال می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را بهتر جستجو کنید. هوش مصنوعی می‌تواند برای تجزیه و تحلیل یک عکس استفاده شود و داده‌ها و اطلاعات مربوطه را از تصاویری مانند متن، اشیاء در عکس‌ها و اطلاعات مکان بیرون بکشد. به عنوان مثال، اگر شما پس از شام عکسی از رسید خود بگیرید، می‌توانید برای “سوشی” جستجو کنید و رسید را در نتایج جستجوی خود مشاهده کنید.

به روز رسانی مایکروسافت ۳۶۵ همچنین اشتراک گذاری، همکاری و درک بیشتر از فایل‌های شما را آسان تر می‌کند. OneDrive می‌تواند از قدرت Microsoft Graph برای فایل‌های مربوطه به شما استفاده کند. مایکروسافت اظهار داشت که این توصیه‌ها بر اساس درک هوش مصنوعی از نحوه کار شما، افرادی که با شما کار می‌کنند و نوع محتوایی که در حال کار بر روی آن هستید، است. مایکروسافت همچنین برخی از بینش‌هایی که با شما آموخته است را به اشتراک می‌گذارد. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید یاد بگیرید که چه فایلی را به اشتراک گذاشته‌اید و چه کاری انجام داده‌اید.

و اگر شما در حال رفتن به جلسات بسیاری هستید، هوش مصنوعی به شما یادآوری می‌کند که فایل‌های مهم مانند اسلایدهای پاورپوینت، یادداشت‌های ملاقات و جزوه‌ها را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید. مایکروسافت گفت:

به عنوان مثال، اگر شما در یک جلسه پاورپوینتی را ارائه کردید، پس از اتمام جلسه، از شما تقاضا می‌شود که آن را با سایر شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید. در برنامه‌ی تلفن همراه OneDrive، ما به طور خودکار از شما می‌خواهیم عکس‌هایی را که در طول یک جلسه گرفته شده است را به اشتراک بگذارید، شاید از یک تخته سفید که در آن ایده‌های جدید را با همکاران خود به اشتراک گذاشتید – همه‌ی اینها بر اساس تقویم Outlook شما امکان پذیر می‌شود.

مایکروسافت جدول زمانی مشخصی را برای در دسترس قرار گرفتن این ویژگی‌ها اعلام نکرده است.  برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در کنفرانس Ignite مایکروسافت در اواخر سپتامبر عرضه شوند.

درباره‌ی رشد روزافزون هوش مصنوعی در فناوری‌های جدید چه فکر می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید