هم اکنون شما می‌توانید به یک کاربر «تایید شده» در اینستاگرام تبدیل شوید - تکفارس 
هم اکنون شما می‌توانید به یک کاربر «تایید شده» در اینستاگرام تبدیل شوید - تکفارس 
هم اکنون شما می‌توانید به یک کاربر «تایید شده» در اینستاگرام تبدیل شوید - تکفارس 

هم اکنون شما می‌توانید به یک کاربر «تایید شده» در اینستاگرام تبدیل شوید

امیر مریخ
۷ شهریور ۱۳۹۷ - 18:30
هم اکنون شما می‌توانید به یک کاربر «تایید شده» در اینستاگرام تبدیل شوید - تکفارس 

در طی به روز رسانی‌های جدید اینستاگرام، امکانات جدیدی به این پلتفرم اضافه خواهد شد که شاید مطلوب همه‌ی کاربران نباشد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

اینستاگرام قصد دارد تا اکانت افراد بیشتری را تایید کند، یا به زبان دیگر آن‌ها می‌خواهند تا در کنار افراد بیشترd آن تیک آبی مشهور اینستاگرام  ظاهر شود. از جایی که شاید عده‌ای در مورد ماهیت این تیک دچار ابهام شده باشند، توضیح این مطلب خالی از لطف نیست که تا پیش از این اینستاگرام اکانت‌هایی را که احساس می‌کرد برای یک فرد مشهور است و تحت نظارت شخص او مدیریت می‌شود را مزین به یک تیک آبی می‌کرد. ولی هم اکنون این وضعیت در حال تغییر است. و اینستاگرام با این اقدام اخیرش انتظار دارد تا سطح امنیت عمومی را ارتقاء دهد.

اکانت‌هایی که از تعداد مخاطبین بالایی بهره می‌برند، هم اکنون این قابلیت را دارند تا برای دریافت تاییدیه، مستقیما تقاضا نامه‌ای را برای اینستاگرام بفرستند. تا پیش از این کاربران تنها باید منتظر می‌ایستادند تا شاید اینستاگرام روزی در اکانتشان را بزند و تاییدیه را در دامنشان بگذارد و یا اینکه اگر از قوه‌ی اقتصادی خوبی برخوردار بودند ، می‌توانستند این تاییدیه‌ را از بازار سیاه تهیه کنند.

هم اکنون به منظور ارسال تقاضا نامه، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به صفحه‌ی پروفایل شخصی خود رفته و گزینه‌ی تنظیمات را انتخاب کنید و از آن جا نیز تنظیمات «درخواست تاییدیه» یا (request verification) را انتخاب کنید. آنگاه به دنبال انجام این کار، شما باید نام کاربری ،نام واقعی، آی دی قانونی یا تجاری خود را در اختیار اینستاگرام بگذارید. بعد از یک زمان تعیین نشده، اینستاگرام شما را در مورد قبول یا رد درخواستتان مطلع خواهد کرد.

این شرکت که در مالکیت کمپانی فیسبوک قرار دارد، با این اقدام به دنبال افزایش سطح امنیت کاربران نیز می‌باشد. هم اکنون اپلیکیشن‌های ثرد پارتی تایید کننده‌ای همانند تایید کننده‌ی گوگل و یا DUO Mobile در این پروژه با اینستاگرام همکاری می‌کنند. در نتیجه‌ی این همکاری، شما می‌توانید به منظور عبور از تاییدیه‌ی دوفاکتوری اینستاگرام و ورود به حساب کاربریتان به جای اینکه از روش قدیمی دریافت پیامک استفاده کنید، از تنظیمات جدید بهره ببرید. این تنظیمات در منوی Setting حساب کاربریتان قرار خواهد داشت و با فعال کردن آن، از این پس شما کد دوفاکتوره‌ی عبور را از به جای سامانه‌ی پیامکی از طریق اپلیکیشن‌های ثرد پارتی دریافت خواهید کرد. این عمل به خودی خود با حذف سیستم پیامکی، سطح امنیت را ارتقاء داده و جایگزین بهتری برای آن خواهد بود.

هم اکنون شما می‌توانید به یک کاربر «تایید شده» در اینستاگرام تبدیل شوید - تکفارس 

اینستاگرام برای دادن اطلاعات بیشتر در مورد حساب‌هایی با سطح تاثیرگذاری بالا، یک بخش جدید را نیز به این پلتفرم اضافه کرده است. اینستاگرام در حال افزودن  ویژگی «درباره‌ی این اکانت» می‌باشد. این ویژگی اکانت‌هایی با فالورهای بالا را هدف قرار داده است و در آن اطلاعاتی از قبیل تاریخ ساخته‌ شدن اکانت، کشوری که کاربر در آن سکونت دارد، هرگونه تغییر در نام کاربری که طی سال‌های گذشته انجام شده است و در نهایت تمام تبلیغاتی که در این اکانت وجود دارند را نشان می‌دهد. در یک پست مخصوص اینستاگرام در مورد اقدامات اخیرش اعلام کرد:

جامعه‌ی مخاطبین به ما ابراز داشتند که برای آن‌ها مهم است که درک عمیقی در خصوص اکانت‌های مشهوری که در دسترس همه‌ی افراد قرار دارند، برسند. و این پاسخی بود که ما به خواسته‌ی آن‌ها دادیم.

این ویژگی‌های جدید درست در زمانی منتشر شد که پیش از آن فیسبوک خبر از حرکت در راستای ارتقاء سطح امنیتی پلتفرم‌های تحت مالیکیتش داد. فیسبوک اعلام داشت اقداماتی همانند شناسایی محل سکونت کاربر به منظور شناسایی حساب‌های کاربری گمراه کننده انجام می‌شود. به عنوان مثال، می‌توان به نقش تاثیر گذار برخی از اکانت‌های تقلبی روسیه‌ای اشاره کرد که در طی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، با جو سازی‌های مختلف باعث تاثیرگذاری در آری شدند و همچنین تاثیر برخی حساب‌های کاربری دیگر که با ساخت کمپین‌های سیاسی قصد ارسال محتوا‌های سیاسی را در سطح پلتفرم داشتند. با این وجود این اقدامات کاملا ناقض اصل آزادی بیان است ولی در هر حال پلتفرم‌های مختلف قوانین خود را تجویز می‌کنند و کاربران تنها مجازند با این قوانین به بازی ادامه دهند.

کاربران با حساب کاربری بزرگ قادر خواهند بود تا این اطلاعات را به صورت خصوصی در ماه سپتامبر مطالعه کنند و آنگاه در طی ماه‌های آینده این اطلاعات به صورت عمومی قابل مشاهده خواهد بود.

حمایت اپلیکیشن‌های ثرد پارتی برای ارسال تاییدیه در طی هفته‌های آینده در اختیار همه قرار خواهد گرفت. اینستاگرام قصد دارد تا با ارسال آخرین به روز رسانی پلتفرمش، سطح امنیت کلی را ارتقاء داده و به مخاطبین پلتفرمش در تشخیص اصل بودن اکانت‌های مشهور کمک کند. به نظر می‌رسد که این شرکت با وجود اینکه در زیر سایه‌ی فیس بوک قرار دارد اما آرام آرام در حال به روی پای خود ایستادن و و خارج شدن از یوغ و استعمار فیس بوک می‌باشد (!). نظر شما در مورد این امکانات جدید چیست؟ آیا با همه‌ی آن‌ها موافقید و یا برخی از آن‌ها را افشاء کننده‌ اطلاعات شخصی و یا ناقض آزادی بیان عمومی یافتید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید