تعطیلی فروشگاه اپل به خاطر انفجار باتری آیپد - تکفارس 
تعطیلی فروشگاه اپل به خاطر انفجار باتری آیپد - تکفارس 
تعطیلی فروشگاه اپل به خاطر انفجار باتری آیپد - تکفارس 

تعطیلی فروشگاه اپل به خاطر انفجار باتری آیپد

سید محمد معلمی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
تعطیلی فروشگاه اپل به خاطر انفجار باتری آیپد - تکفارس 

یک فروشگاه اپل که در یکی از میادین شهر آمستردام کشور هلند واقع شده است، به خاطر انفجار باتری یک آیپد، به صورت موقتی تعطیل شد. البته با فرو بردن گوشی در یک کیسه شن، آتش به سرعت توسط کارکنان خاموش شد ولی آتش‌نشان‌ها همچنان برای اقدامات ایمنی بیشتر، ساعت ۲:۲۰ بعد از ظهر در محل حادثه حضور یافتند. رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که پس از این اتفاق، سه نفر که برایشان مشکل تنفسی پیش آمده بود، تحت درمان قرار گرفتند.

هرچند کارکنان و خریداران پس از مدت کوتاهی یعنی در ساعت ۳ بعد از ظهر وارد فروشگاه شدند ولی برخی از منابع خبری ادعا می‌کنند که آتش‌نشان‌ها همچنان در حال بازرسی محل حادثه برای پاک‌سازی آنجا از هرگونه ماده شیمیایی آلوده هستند.

به گزارش ۹to5Mac و به نقل از تکفارس، این حادثه هیچ ارتباطی به برنامه اخیر اپل برای تعویض باتری برخی آیفون‌ها ندارد.

این اولین بار نیست

حوادثی از این قبیل، در اوایل سال جاری میلادی در کشورهایی نظیر اسپانیا و سوییس نیز رخ داده بودند که در اتفاق رخ داده در کشور سوییس، حتی یک نفر دچار سوختی‌های سطحی نیز شده بود. شش مصدوم دیگر نیز به خاطر مشکلات تنفسی، در بیمارستان‌های زوریخ تحت درمان قرار گرفتند.

به علاوه، تولیدکننده چینی اپل یعنی Foxconn نیز طی چند سال اخیر مشکلات جدی نظیر آتش‌سوزی، انفجار، انتشار مواد شیمیایی و . . . را تجربه کرده است. حتی برخی از منابع خبری گزارش می‌دهند که بوی مواد شیمیایی و مضر، همچنان در برخی از شعب این کمپانی به مشام می‌رسد.

درست مانند دیگر تولیدکنندگان گوشی، اپل هم از باتری‌های لیتیوم یونی برای شارژ گوشی‌هایش بهره می‌برد زیرا هم انرژی زیادی ذخیره می‌کنند و هم از نظر اندازه کوچک هستند. البته اگر کمی به لایه پلی پروپلین این باتریها آسیب برسد، این منابع انرژی به راحتی منفجر می‌شوند.

همچنین، انفجار این نوع باتری‌ها ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد مایع الکترولیت نیز باشد.

اگرچه اپل اخیراً از منفجر شدن باتری مک‌بوک‌ها، آیپدها و آیفون‌ها رنج می‌برد ولی این اتفاقات ناگوار در حدی نیستند که بتوان آنها را در صدر مشکلات این کمپانی ۱ تریلیون دلاری دانست.

تخفیفات اپل؛ دلیل منفجر شدن باتریها

برخی معتقدند که اعطا تخفیف بیش از حد هنگام تعویض قطعه سبب این اتفاق شده است.

می‌توان گفت که اپل به خاطر گذاشتن قیمت ۲۹ دلاری برای تعویض باتری، تصمیم گرفت تا باتری‌های خود را به فروش برساند زیرا کاربران مرتباً در حال شکایت کردن از ضعیف شدن باتریها بودند. لازم به ذکر است که قیمت تمام شده تعویض باتری بدون تخفیف، حدود ۷۹ دلار می‌باشد. یکی از منابع خبری معتقد است که عرضه بیش از اندازه این باتریها با قیمت کم، سبب رخ دادن اتفاقات ناگوار بیشتری از این دست خواهد شد.

پیشنهاد کارشناسان به دارندگان محصولات اپل این است تا آنها به جای اینکه به صورت دستی اقدام به تعویض باتری کنند، دستگاهشان را به نزدیک‌ترین فروشگاه و یا نمایندگی این کمپانی ببرند تا حوادث دیگری رخ ندهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید