Confidential Mode یا حالت محرمانه l در نسخه موبایلی جیمیل - تکفارس 
Confidential Mode یا حالت محرمانه l در نسخه موبایلی جیمیل - تکفارس 
Confidential Mode یا حالت محرمانه l در نسخه موبایلی جیمیل - تکفارس 

Confidential Mode یا حالت محرمانه l در نسخه موبایلی جیمیل

سید محمد معلمی
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 14:30
Confidential Mode یا حالت محرمانه l در نسخه موبایلی جیمیل - تکفارس 

در ماه می، گوگل حالت محرمانه (Confidential Mode) را برای نسخه دسکتاپ جیمیل عرضه کرد و حالا زمان آن فرا رسیده تا این ویژگی را در نسخه اندرویدی این اپلیکیشن نیز مشاهده کنیم.

حساب رسمی توئیتر جیمیل تأیید کرد که این ویژگی در حال عرضه شدن برای پلتفرم گوشی است. Confidential Mode به کاربران اجازه می‌دهد تا نوعی مکانیسم خود حذف شونده (self-destruct) برای گفتگوها به کار گیرند تا بر اساس یک برنامه مشخص، اطلاعات حساس آنها را پاک کند تا به این وسیله، در دسترس افراد غیرقابل تأیید فرد صاحب جیمیل قرار نگیرد.

Confidential Mode یا حالت محرمانه جیمیل چیست؟

با استفاده از حالت محرمانه، کاربران جیمیل می‌توانند همانند پیام‌های اسنپ‌چت، تاریخ انقضایی را برای همه ایمیل‌ها مشخص نمایند. آنها همچنین قادر خواهند بود تا هر زمان که می‌خواهند، دسترسی به حالت محرمانه را لغو نمایند. بر این اساس، فرد دریافت کننده ایمیل نمی‌تواند آن را کپی، فوروارد، پرینت و یا دانلود کند اما امکان گرفتن اسکرین شات برای آنها فراهم شده است.

به دلیل اینکه نوعی محافظت به ایمیل اضافه شده است، گوگل به کاربران دسترسی اعطا کرده تا با استفاده از یک اس‌ام‌اس، پیام مخصوص را باز کنند. زمانی که این قابلیت فعال است، به شماره موبایل دریافت کننده ایمیل یک کلمه عبور ارسال خواهد شد و او باید پس از وارد کردن رمز، پیام الکترونیکی را باز کند.

مطمئناً چنین ویژگیهایی، از نظر امنیتی بسیار کاربردی خواهند بود ولی معمولاً کسانی که امنیت را اولویت استفاده از محصولات اینترنتی می‌دانند، به طور طبیعی از همان اول به سراغ جیمیل نمی‌روند زیرا پلتفرم‌های مختلفی برای دریافت ایمیل وجود دارند که تمرکز اصلی خود را روی امنیت گذاشته‌اند. یکی از آنها، Signal نام دارد. این نوع پلتفرم‌ها از راهکار بسیار پیچیده‌تری نسبت به راه‌حل گوگل اتخاذ کرده‌اند. با این وجود، روزانه میلیاردها ایمیل در جیمیل ارسال و دریافت می‌شود که اکثر کسانی که از آن بهره می‌برند به این‌گونه مسائل دقت نمی‌کنند و معمولاً سراغ اپلیکیشن‌های دیگر نمی‌روند به همین از اینکه حالت محرمانه به پلتفرم دلخواه ارسال ایمیل آنها آمده، بسیار خوشحال خواهند بود.

ایمیل، با ظاهری جدید

حالت محرمانه بخشی از تغییرات گسترده جیمیل می‌باشد که از ابتدای سال جاری میلادی در دسترس افراد قرار گرفته‌اند. در کنار ویژگی‌های جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، گوگل سعی کرد تا ظاهر جدیدی را در رابط کاربری جیمیل به کار گیرد که این تغییر را Material Design نامیده است.

چگونگی استفاده از حالت محرمانه در جیمیل

Confidential Mode یا حالت محرمانه l در نسخه موبایلی جیمیل - تکفارس 

برای استفاده از حالت محرمانه در جیمیل، کاربران می‌توانند راهکارهایی که گوگل در صفحه پشتیبانی ارائه کرده را مطالعه نمایند.

فعالسازی حالت محرمانه جیمیل، همچون فعالسازی آیکون قفل کردن یک پیام بسیار ساده است و می‌توان آن را در بخش نوشتن ایمیل جدید پیدا کرد. البته پس از اینکه این قابلیت فعال شد، باید تنظیماتی نیز مانند مشخص کردن تاریخ انقضا و یا لزوم باز کردن جیمیل با یک اس‌ام‌اس توسط کاربر، انجام شود.

برای استفاده از حالت محرمانه جیمیل، نیازی به آپدیت اپلیکیشن آن نیست. ضمن اینکه گوگل هنوز گزارش نداده که چه زمانی این قابلیت را برای کاربران iOS عرضه خواهد کرد هرچند به نظر نمی‌رسد این اتفاق زیاد طول بکشد.

شما بیشتر از کدام پلتفرم برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنید؟ مزایای آن را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید