پشتیبانی از حالت تیره در اپلیکیشن پیام‌های اندروید - تکفارس 
پشتیبانی از حالت تیره در اپلیکیشن پیام‌های اندروید - تکفارس 
پشتیبانی از حالت تیره در اپلیکیشن پیام‌های اندروید - تکفارس 

پشتیبانی از حالت تیره در اپلیکیشن پیام‌های اندروید

سید محمد معلمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
پشتیبانی از حالت تیره در اپلیکیشن پیام‌های اندروید - تکفارس 

بالأخره و پس از مدت‌ها انتظار، کاربران اپلیکیشن پیام‌های اندروید قادر خواهند بود تا ویژگی جدیدی را در این نرم‌افزار مشاهده کنند. این قابلیت، حالت پس‌زمینه تیره خواهد بود.

اپلیکیشن پیام‌های اندروید یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهایی است که در گوگل پلی استور وجود دارد. حالا نسخه ۳٫۵ این اپلیکیشن عرضه شده و در آن ویژگی‌هایی در دسترس عموم قرار گرفته که کار با آن را آسان‌تر می‌کنند.

درست مانند نرم‌افزارهای مخاطبان، برنامه‌ها و اخبار، رابط کاربری جدید اپلیکیشن پیام‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا از حالت Material Theme گوگل پشتیبانی کند.

بر اساس اطلاعاتی که گوگل پلی استور منتشر کرده، این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت مکانی، از هر جای کره زمین به دیگران پیام ارسال کنند.

از طریق نرم‌افزار، کاربران خواهند توانست با ارسال پیام‌های صوتی، تشکیل گروه، ارسال عکس، ویدیو و . . . با خانواده، دوستان و کسانی که دوستشان دارند در ارتباط باشند.

تغییرات اساسی

با عرضه بروزرسان جدید اپلیکیشن پیام‌های اندروید، کسانی که از این برنامه استفاده می‌کنند، با رنگ سفید به عنوان پس‌زمینه و رنگ رابط کاربری پیش‌فرض روبه‌رو خواهند شد. فونت این اپلیکیشن نیز به Google Sans تغییر پیدا کرده است. البته آن دسته از افرادی که به رنگارنگ بودن پس‌زمینه اهمیت می‌دهند، می‌توانند از میان انواع گوناگون رنگ‌های صورتی، آبی و سبز، یکی را برگزینند.

پشتیبانی از حالت تیره در اپلیکیشن پیام‌های اندروید - تکفارس 

این دگرگونی نوعی شگفتی به حساب می‌آید زیرا اکثر برنامه‌هایی که به نسخه‌های بالاتر بروز شده‌اند، چنین گزینه‌ای را حذف کرده و فقط رنگ سفید را به عنوان رابط کاربری در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند. لازم به ذکر است که افراد می‌توانند در فضاهای تاریک و به خصوص شب‌ها پیش از خواب، رنگ روشن ظاهر اپلیکیشن را تیره کنند.

برای فعالسازی حالت تیره که پیش از این نیز در اپلیکیشن پیام‌های اندروید وجود داشت، فقط کافی است روی سه نقطه موجود در بالای صفحه نمایش ضربه زده و گزینه مربوط به آن را برگزینید. این کار سبب خواهد شد تا پس‌زمینه مشکی شده و رنگ متن به تیره تغییر پیدا کند.

دیگران تغییرات اپلیکیشن

دیگر تغییر مهم به غیر از افزوده شدن فونت جدید و امکان تبدیل رابط کاربری، حذف علامت + از گوشه سمت راست و جایگزینی آن با عبارت Start Chat (شروع گفت‌وگو) می‌باشد.

این اپلیکیشن، بدون توجه به حالت انتخاب شده توسط کاربر، آبی را به عنوان رنگ پیش‌فرض انتخاب می‌کند.

اگرچه بسیاری از کاربران از رویه‌ای که اپلیکیشن در پیش گرفته راضی هستند ولی برخی نیز از این تغییرات ناامید شده‌اند زیرا این برنامه امکان انتخاب کردن یک رنگ مشخص برای هر مخاطب را از بین برده است. این یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران این اپلیکیشن خواستار بازگرداندن آن هستند.

شما از چه اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی برای ارسال پیام استفاده می‌کنید؟ مزایا و نقاط ضعف آنها در چیست؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید