گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ رسما معرفی شد - تکفارس 
گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ رسما معرفی شد - تکفارس 
گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ رسما معرفی شد - تکفارس 

گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ رسما معرفی شد

سعید حلاجیان
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 00:23
گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ رسما معرفی شد - تکفارس 

شرکت سامسونگ امروز رسما از پرچم‌دار جدید خود یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۹ رونمایی کرد. با تکفارس همراه باشید تا با ویژگی‌های این گوشی هوشمند بیشتر آشنا شویم.

گوشی گلکسی نوت ۹ ساموسنگ دارای صفحه نمایش لمسی خازنی ۶٫۴ اینچی و ۰٫۱ بزرگ‌تر از گلکسی نوت ۸ است که از این حیث بزرگ‌ترین صفحه‌ی نمایش در میان پرچم‌داران شرکت سامسونگ را در اختیار دارد. صفحه‌ی نمایش Amoled با رزلوشن ۱۴۴۰x2960px که از فناوری HDR نیز پشتیبانی می کند. در قسمت پایین صفحه‌ی نمایش دیگر حسگر اثر انگشت وجود ندارد و حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی دستگاه نیز کمی به مرکز آن متمایل شده است.

علاوه بر صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر،گوشی گلکسی نوت ۹ برای اولین بار میان پرچم‌داران شرکت سامسونگ دارای باتری لیتیوم یونی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است. گوشی گلکسی نوت ۹ نسبت به سایر پرچم‌داران سامسونگ باتری بزرگ‌تری در اختیار دارد. باتری گوشی گلکسی نوت ۹ از طریق شارژ سریع کابلی AFC و QC 2.0 مجددا قابل شارژ خواهد بود اما اگر به دنبال راه سریع‌تری هستید، بهتر است قابلیت شارژ از طریق وایرلس را نیز بر‌روی این گوشی هوشمند حتما آزمایش کنید.

گلکسی نوت ۹ علاوه بر دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، دارای دوربین دو گانه است. دوربین اصلی بارزلوشن ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم دوگانه، سایز پیکسل ۱٫۴ میکرومتر و سایز سنسور ۱٫۲٫۵۵ اینچ است که از امکاناتی به مانند فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال ۲۶ میلی‌‌متری  بهره می‌برد. دوربین دوم دستگاه نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سایز پیکسل ۱٫۰ میکرومتر و سایز سنسور ۱/۳٫۶ اینچ است که از قابلیت‌هایی به مانند فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال، زوم دو برابر اپتیکال بهره مند بوده و در مجموع دوربین های گلکسی نوت ۹ زوم ۲ برابر و ۱۰ برابر بزرگنمایی دیجیتال را امکان پذیر می‌کند.

سامسونگ می‌داند مهم‌ترین دلیلی که کاربران گوشی گلکسی نوت را خریداری می‌کنند قلم آن است بنابراین این شرکت قلم جدید S Pen گوشی گلکسی نوت ۹ را کمی هوشمند‌تر کرده است. این قلم اولین قلمی خواهد بود که از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کرده و از این طریق می‌تواند به عنوان کلید ثبت عکس ( شاتر) برای دوربین به کار برده شود. قلم S Pen تا فاصله ۱۰ متری از گوشی همچنان فعال بوده و باتری آن نیز به مدت ۳۰ دقیقه( ۲۰۰ کلیک) دوام خواهد داشت. برای شارژ دوباره این قلم تنها به ۴۰ ثانیه زمان نیاز دارید زیرا این قلم هنگامی که در محفظه‌ی مخصوص خود در گوشی گلکسی نوت ۹ قرار گیرد در عرض ۴۰ ثانیه به صورت کامل شارژ می‌شود.

همچنین سامسونگ در گوشی گلکسی نوت ۹ قابلیت DeX (اتصال گوشی‌های هوشمند سامسونگ به مانیتور) را به‌روز‌رسانی کرده است. دیگر نیاز به قرار دادن گوشی بر‌روی داک یا موس و کیبورد احتیاجی نیست. تنها برای اتصال گوشی گلکسی نوت ۹ به یک عدد کابل تبدیل USB-C به HDMI احتیاج خواهید داشت. گلکسی نوت ۹ در حالت DEX بسیار کاربردی خواهد بود و می‌توانید از آن به عنوان کیبورد یا کنترل پخش موسیقی استفاده کنید.

گوشی گلکسی نوت ۹ از نظر سخت افزاری نیز دارای پردازنده قدرتمند ۱۰ نانومتری و ۸ هسته ای اگزینوس است که احتمالا در دو مدل ۶ و هشت گیگابایتی عرضه می‌شود. مدل شش گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و مدل هشت گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابات ودر  رنگ‌های مسی، صورتی، آبی آسمانی و سیاه به بازار عرضه می‌شوند. مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۹۹۹ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز با قیمت ۱۲۵۰ دلار در دسترس خواهند بود.

نظر شما کاربران تک فارس در رابطه با گوشی جدید شرکت سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید