میزو ۱۶ و ۱۶ پلاس رسما معرفی شدند - تکفارس 
میزو ۱۶ و ۱۶ پلاس رسما معرفی شدند - تکفارس 
میزو ۱۶ و ۱۶ پلاس رسما معرفی شدند - تکفارس 

میزو ۱۶ و ۱۶ پلاس رسما معرفی شدند

میر مهدی حامی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 19:31
میزو ۱۶ و ۱۶ پلاس رسما معرفی شدند - تکفارس 

شرکت میزو درحالی که می‌توانست در تبلیغات خود بهتر عمل کند، گوشی‌های ۱۶ و ۱۶ پلاس خود را معرفی کرد. هر دو آن‌ها دارای حاشیه باریک بوده و به اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خود مجهز هستند. تفاوت بین این دو دستگاه در اندازه نمایشگر آن‌هاست؛ میزو ۱۶ دارای نمایشگر ۶ اینچ بوده و نسخه پلاس از نمایشگر ۶٫۵ اینچ بهره می‌برد. برای جزئیات بیشتر در ادمه همراه تکفارس باشید.

Meizu 16 and 16 Pro official: razor thin bezels and an UD fingerprint reader

میزو ۱۶ پلاس دارای صفحه نمایش Super AMOLED با وضوح ۱،۰۸۰x۲،۱۶۰ پیکسل است و در زیر این نمایشگر یک اسکنراثر انگشت وجود دارد که برای باز کردن قفل دستگاه تنها به ۰٫۲۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

حاشیه‌های جانبی دستگاه تنها ۱٫۱۷۵ میلیمتر بوده، به این معنی که مدل پلاس فقط ۷۸٫۲ عرض دارد، درست همانند آیفون ۸ پلاس، با این تفاوت که نسبت صفحه نمایش دستگاه به بدنه در مقایسه با آیفون ۸ تقریبا ۴۰ درصد بیشتر است و میزو توانسته نسبت نمایشگر به بدنه بیش از ۹۰ درصدی را به ثبت برساند.

دوربین دوگانه پشت دستگاه شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل (f/1.8، ۱٫۵۵μm) با قابلیت لرزشگیر اپتیکالی تصاویر و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو (f/2.6، ۱٫۰μm) می‌باشد که ترکیبی از سنسورهای IMX 380 و IMX 350 است. حلقه فلاش دستگاه نیز به نوعی علامت تجاری میزو به شمار می‌رود که هماند میزو ۱۵ از شش LED میزبانی می‌کند.

در واقع دوربین‌های این دستگاه بسیار مشابه با نوع به کار رفته در میزو ۱۵ هستند، از جمله دوربین ۲۰ مگاپیکسل سلفی. میزو ۱۶ قدرت پردازش خود را از  چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ تامین می‌کند تا از پس HDR خودکار و قابلیت‌های معمول هوش مصنوعی در دوربین برآید.

تراشه S845 با یک خنک کننده همراه شده تا به پایین آوردن دمای دستگاه و عملکرد مداوم آن کمک کند. ۱۶ پلاس با باتری ۳،۵۷۰ میلی آمپر ساعت و تکنولوژی mCharge میزو همراه است.

اکنون نگاهی به قیمت‌های این دستگاه در چین می‌اندازیم:

RAMحافظهقیمت
۶GB۱۲۸GB۳۲۰۰ یوآن چین (۴۷۰ دلار، ۴۰۰ یورو)
۸GB۱۲۸GB۳۵۰۰ یوآن چین (۵۱۰ دلار، ۴۴۰ یورو)
۸GB۲۵۶GB۴۰۰۰ یوآن چین (۵۸۵ دلار، ۵۰۰ یورو)

میزو ۱۶ نیز دارای نمایشگر Super AMOLED بوده اما اندازه آن ۶ اینچ است. ظرفیت باطری آن نیز به ۳۰۱۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته و گزینه‌های حافظه جدیدی برای آن وجود دارد.

با وجود داشتن نسبت نمایشگر به بدنه بالا، میزو بلندگو استریو را نیز فراموش نکرده، و بلندگوی تلفن را برای ایجاد صدای استریو با اسپیکر پایین دستگاه ترکیب کرده است. جک صوتی ۳٫۵ میلیمتری نیز در این گوشی وجود دارد.

هر دو مدل میزو ۱۶ هم اکنون در چین قابل پیش خرید هستند. در اینجا قیمت‌های میزو ۱۶ را مشاهده می‌کنید.

RAMحافظهقیمت
۶GB۶۴GB۲۷۰۰ یوآن چین (۳۹۵ دلار، ۳۴۰ یورو)
۶GB۱۲۸GB۳۰۰۰ یوآن چین (۴۴۰ دلار، ۳۸۰ یورو)
۸GB۱۲۸GB۳۳۰۰ یوآن چین (۴۸۵ دلار، ۴۲۰ یورو)

نظر شما در مورد گوشی‌های جدید میزو چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید