استفاده از فیبرکربن در Note 9 توسط Samsung - تکفارس 
استفاده از فیبرکربن در Note 9 توسط Samsung - تکفارس 
استفاده از فیبرکربن در Note 9 توسط Samsung - تکفارس 

استفاده از فیبرکربن در Note 9 توسط Samsung

وحید درگایی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 08:00
استفاده از فیبرکربن در Note 9 توسط Samsung - تکفارس 

Galaxy Note 9 قرار است در دو روز آینده معرفی شود و بنظر می رسد که سامسونگ تمرکز بیشتری روی بخش گیمینگ این دستگاه هوشمند داشته است. ادامه خبر را در تکفارس دنبال کنیدپیشتر اعلام شد که این گوشی قرار است قابلیت های گیمینگ بالایی داشته باشد و در همین راستا نیز سامسونگ، قراردادی را Epic Games منعقد کرد که طی آن قرار شد این دستگاه به مدت یک ماه، بازی محبوب Fortnite که به تازگی قرار است برای اندروید معرفی شود را در انحصار داشته باشد. ولی حالا اخباری به گوش می رسد که سامسونگ به منظور بالا بردن قابلیت های گیمینگ دستگاه اش و پایین نگه داشتن دما، از سیستم جدیدی در اسمارتفون خود استفاده کرده است.

اخیرا بود که خبری مبنی بر استفاده سامسونگ از یک سیستم خاص انتشار گرما در Note 9 در دنیای تکنولوژی منتشر شد که گفته می شد قرار است قابلیت های این سیستم، Note 9 را یک سر و گردن بالاتر از گوشی های هوشمند نسل قبل نگه دارد. در همین زمان که بنظر می رسید سامسونگ انقلابی درون گوشی های هوشمند برپا کرده است، خبر رسید که ظاهرا سامسونگ پا جای پای بسیاری از شرکت های اسمارتفونی گذاشته و از سیستم سیم های مسی درون Note 9 استفاده کرده است که ناامید کننده بنظر می رسید ولی حالا یک منبع داخلی اعلام کرده است که شاید این تمام ماجرا نباشد و سامسونگ کار های دیگری را نیز برای دستگاه هوشمند خود انجام داده باشد.

درواقع، به نقل ازین منبع، سامسونگ به جای استفاده از سیم های مسی و این تکنولوژی، ماده ای را جایگزین کرده که در آن از فیبر کربن استفاده شده است و دلیل این کار نیز انتقال گرمای بیشتر این ماده بوده است. با این قابلیت، دستگاه می تواند گرمای بیشتری را به بیرون منتقل کند و به دنبال آن پردازنده کمتر گرم خواهد شد و بازی روی این دستگاه تجربه لذت بخش تری را خواهد داشت.

همچنین به نقل از منبعی دیگر، کاربران برای متصل کردم نوت ۹ به رایانه خانگی دیگر نیاز به DeX Pad نخواهد داشت. این تکنولوژی که متعلق به سامسونگ است به کاربران این اجازه را میدهد که دستگاه شان را به رایانه خانگی متصل کنند، ولی فقط دستگاه های Galaxy و Note این قابلیت را دارا هستند و حالا برای Note 9 دیگر نیاز به Dex Pad نیز نخواهد بود و می توان بدون استفاده از آن به رایانه خانگی متصل شد.

DeX Pad این قابلیت را داشت که دستگاه متصل شده به آن را خنک کند، چیزی که برای Galaxy Note 9 قابل اجرا نیست. مشخص نیست که چرا سامسونگ تصمیم به چنین کاری گرفته است ولی بنظر می رسد تکنولوژی ای که نیاز به اتصال فیزیکی ندارد همیشه پیشرفته تر و بهتر باشد.

نظر شما کاربران تکفارس راجع به این خبر چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید