روباه‌هایی که در کنار کارکنان فیس‌بوک زندگی می‌کنند - تکفارس 
روباه‌هایی که در کنار کارکنان فیس‌بوک زندگی می‌کنند - تکفارس 
روباه‌هایی که در کنار کارکنان فیس‌بوک زندگی می‌کنند - تکفارس 

روباه‌هایی که در کنار کارکنان فیس‌بوک زندگی می‌کنند

مصطفی اسماعیلیان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
روباه‌هایی که در کنار کارکنان فیس‌بوک زندگی می‌کنند - تکفارس 

کارکنان فیس‌بوک چندوقتی است که دفتر مرکزی جدید خود در ملنو پارک کالیفرنیا را با چند روباه شریک شده‌اند. روباه‌هایی که هیچ میلی به رفتن ندارند و به نظر می‌رسد از معماری ساختمان جدید فیس‌بوک بسیار راضی هستند. با تکفارس همراه باشید. 

پنج سال قبل، مشاهده‌ی یک خانواده روباه در محوطه‌ی ساختمان مرکزی فیس‌بوک، حال و هوایی جدید به این شرکت داد، به‌طوری که توجه هزاران نفر از کارکنان فیس‌بوک را به خود جلب کرد. از آن روز تا به حال، خانواده‌ی روباه به بخشی جدا‌نشدنی از محیط ملنو پارک تبدیل شده است.

این خانواده‌ی روباه که برای خود زندگی آرامی کنار کارکنان فیس‌بوک ایجاد کرده‌اند، بعد از ساخت ساختمان جدید ۲۰ و ۲۱ فیس‌بوک بیش‌ از‌ پیش خوش‌حال و هیجان‌زده هستند. در طول سال‌های اخیر، بسیاری از کارکنان فیس‌بوک به این دو ساختمان تازه تأسیس منتقل شده‌اند. این دفتر جدید که در کنار دانشگاه کلاسیک قرار دارد، توسط معمار مشهور فرانک گری ساخته شده است که شامل یک سقف گسترده بر روی محوطه‌ی پارک است. خانواده‌ی روباه نیز روزها را صرف پرسه‌زدن بر بالای این سقف می‌کنند و به نظر می‌رسد بسیار از ساخت و معماری آن راضی هستند.

وجود این حیوانات جذاب باعث شده تا کارمندان فیس‌بوک یک گروه در شبکه‌ی ارتباطات داخلی شرکت ایجاد و مشاهدات خود از روباه‌ها را برای یک‌دیگر ارسال کنند.

همچنین بسیاری از این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌خصوص اینستاگرام با هشتگ facebookFox# به اشتراک گذاشته می‌شوند.

روباه‌های فیس‌بوک اولین بار در سال ۲۰۱۳ مشاهده شدند. آن زمان تنها یک خانواده‌ی کوچک از آنها در ملنو پارک زندگی می‌کرد ولی امروزه تعدادشان رو به افزایش است.

کارکنان فیس بوک تابلوهایی مثل “غذا دادن به روباه ممنوع” و یا “به روباه دست نزنید” را در اطراف محوطه‌ی پارک نصب کرده‌اند تا با یادآور شدن طرز رفتار با این حیوانات، آن ها را در حالت وحشی و طبیعی خود حفظ کنند.

روباه‌هایی که در کنار کارکنان فیس‌بوک زندگی می‌کنند - تکفارس 

تصویری از روباه که توسط یکی از کارکنان فیس‌بوک گرفته شده است

هنوز مشخص نیست که چه تعداد روباه در محوطه‌ی فیس‌بوک زندگی می‌کنند. البته یکی از کارکنان فیس‌بوک در اینستاگرام خود به هفت روباه اشاره کرد که بر روی سقف محوطه‌ی پارک پرسه می‌زدند ولی هنوز به طور رسمی تعداد روباه‌ها تأیید نشده است.

این روباه‌های بازیگوش حتی با تأثیری که بر کارکنان شرکت فیس‌بوک گذاشته‌اند، موفق شدند تا به شکل استیکرهای کارتونی در نرم‌افزار فیس‌بوک وارد شوند.

در ادامه‌ی حاشیه‌های روباه‌ها، یک صفحه‌ی عمومی در فیس‌بوک با نام FB Fox توسط کارکنان ایجاد شد که از سال ۲۰۱۳ تا به امروز فعالیت می‌کند. این صفحه با بیش از ۱۰۰ هزار لایک، مشاهدات مردم از روباه ها را به‌صورت هفتگی به اشتراک می‌گذارد.

در قسمت توضیحات این صفحه نوشته شده است:

صفحه ای برای قدردانی از روباه های شگفت انگیز فیس بوک!

مشاهدات خود از این جانوران مشهور را در این مکان به اشتراک بگذارید. لطفا احترام متقابل به روباه را فراموش نکنید. غذا دادن و دنبال کردن آنها ممنوع!

شما کاربران تکفارس نیز نظر خود را درمورد این روباه های فیسبوکی برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید