Divo، شاهکار سریع، پرشتاب و جدید بوگاتی - تکفارس 
Divo، شاهکار سریع، پرشتاب و جدید بوگاتی - تکفارس 
Divo، شاهکار سریع، پرشتاب و جدید بوگاتی - تکفارس 

Divo، شاهکار سریع، پرشتاب و جدید بوگاتی

سید محمد معلمی
۷ مرداد ۱۳۹۷ - 19:00
Divo، شاهکار سریع، پرشتاب و جدید بوگاتی - تکفارس 

پس از شایعات فراوان، بوگاتی بالأخره تأیید کرد که در ماه آگوست سال جاری میلادی، از خودرو مدل جدیدی به نام Divo رونمایی خواهد کرد. البته تا به امروز، اطلاعات کمی از این خودرو منتشر شده است و تا حدودی خبر داریم که این وسیله خودرویی خواهد بود بسیار سبک، سریع و پرشتاب، با ظاهر و طراحی مدرن.

استفان وینکلمن، رئیس کارخانه بوگاتی می‌گوید: شادی و هیجان به خاطر معرفی Divo به اوج خود رسیده است. ما می‌خواهیم با این محصول، مردم سراسر دنیا را خوشحال کنیم. با این پروژه، تیم تولیدکننده بوگاتی فرصت دارد تا برند DNA را از نظر چابکی، شتاب و عملکرد فوق‌العاده، برای همگان تفسیر کند.

لازم به ذکر است که وینکلمن پیش از این در کارخانه لامبورگینی مشغول به کار بوده و توانسته که پروژه‌هایی نظیر Centenario را مدیریت کند.

بوگاتی وعده داده که Divo هم وزن کمی خواهد داشت و هم بسیار سریع خواهد بود. ضمن اینکه این خودرو دارای نیروهای زیرین (downforce) و نیروی گرانشی (g-force) خواهد بود. البته هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که Divo چه اشتراکاتی با خودرو Chiron دارد.

ویدیو تیزر بوگاتی برای محصول جدید نشان می‌دهد که چراغ‌های عقب  Divoنسبت به Chiron بزرگ‌تر خواهند بود و طراحی آن نوعی خاص از ظاهر سه‌بعدی می‌باشد. این سبب می‌شود تا ما باور کنیم که Divo باعث شگفتی علاقه‌مندان شود زیرا ظاهری اینچنینی در یک خودرو بسیار جذاب خواهد بود.

Divo، شاهکار سریع، پرشتاب و جدید بوگاتی - تکفارس 

البته نباید تعجب کنیم زیرا ممکن است این دو خودرو موتور یکسانی داشته باشند. موتوری که در Chiron وجود دارد، چهار توربو شارژی، ۸٫۰ لیتری و ۱۶ سیلندری می‌باشد. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قدرت خروجی Divo به اندازه ۱۵۰۰ اسب بخار باشد. تمرکز اصلی بوگاتی اما، بیشتر روی وزن این خودرو بوده است. همچنین احتمال می‌رود که محصول چابک بوگاتی، منبع نیروی سوخت و یا برقی هیبریدی نداشته باشد.

قرار است از خودرو Divo بوگاتی در تاریخ ۲۴ آگوست امسال، طی مراسم مجلل و باشکوهی به نام Quail در منطقه Monterey شهر کالیفرنیا رونمایی شود.

بوگاتی تصمیم دارد تا تنها ۴۰ نمونه از این خودرو را در Molsheim فرانسه تولید نماید زیرا این منطقه، شهری تاریخی برای این کمپانی به حساب می‌آید.

قیمت پایه این خودرو از ۵ میلیون یورو آغاز خواهد شد که البته به دلار، هزینه خرید Divo برابر با ۵٫۶ میلیون می‌باشد. این میزان قیمت برای یک خودرو بسیار زیاد است. پیش از این، خودرو Chiron که شباهت زیادی به Divo دارد، تنها ۳ میلیون دلار ارزش داشت. البته در این‌باره نمی‌توانیم به صورت قطعی نظر دهیم و باید تا روز معرفی خودرو توسط بوگاتی، منتظر بمانیم. هرچند به نظر شما و به نظر بسیاری از افراد، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار هزینه زیادی برای خرید خودرو است، ولی این سبب نشده تا مشتریان وفادار بوگاتی دست به کار نشوند زیرا بسیاری از این افراد برای تصاحب نمونه‌های اولیه Divo، هزینه‌هایی را به عنوان پیش پرداخت داده‌اند تا یک خودرو به نام آنها رزرو شود.

اما چرا بوگاتی نام این خودرو را Divo گذاشته است؟

این کمپانی توضیح می‌دهد که قصد داشته این ماشین را به نام Albert Divo، قهرمان مسابقات خودرو سواری Florio فرانسه در سال ۱۹۲۸ و ۱۹۲۹ بنامد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید