خودروی برقی اپل در سال ۲۰۲۸ عرضه می شود - تکفارس 
خودروی برقی اپل در سال ۲۰۲۸ عرضه می شود - تکفارس 
خودروی برقی اپل در سال ۲۰۲۸ عرضه می شود - تکفارس 

خودروی برقی اپل در سال ۲۰۲۸ عرضه می شود

افشین نوری
۴ بهمن ۱۴۰۲ - 10:06
خودروی اپل

اپل چندین سال است که روی یک خودروی برقی خودران تحت پروژه تایتان کار می‌کند و حالا به نظر می‌رسد که این خودرو در سال ۲۰۲۸ روانه بازار خواهد شد.

هدف اپل معرفی یک خودروی کاملا خودران بوده است و به همین منظور سعی کرده استعدادهای برتری را در این زمینه جذب کند و حتی برخی از مهندسان تسلا را استخدام کرده است.

البته طبق گزارش بلومبرگ، خودروی برقی اپل به طور کامل خودران نخواهد بود و تنها در اتوبان‌ها بدون نیاز به راننده کار خواهد کرد.

خودروی برقی اپل قابلیت‌های متنوعی مانند امکان اجرای بازی و یا پخش ویدیو را ارائه خواهد کرد اما به محض ورود به خیابان یا در شرایط جوی نامساعد از راننده خواهد خواست تا کنترل آن را به دست بگیرد. گفته می‌شود که این خودرو ابتدا در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و اپل در ادامه آن را در بازار سایر کشورها در دسترس قرار می‌دهد.

پروژه تایتان از چند سال پیش در دست ساخت بوده و عرضه‌ی آن به دلایل مختلفی مانند تغییر تیم سازنده و اخراج برخی از اعضای این تیم بارها به تعویق افتاد و اپل حتی برای ساخت آن از شرکت‌‌های دیگری مانند هیوندای نیز کمک گرفت. اپل همچنین در سال ۲۰۱۶ از ساخت این خودرو منصرف شده بود و قصد داشت تا به جای آن، پلتفرمی تمام خودران را طراحی و تولید کند.

پیچیدگی‌های این خودرو باعث شده تا اپل چندین بار معرفی آن را به تعویق بیندازد و حالا این شرکت عرضه خودروی الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۸ به عقب انداخته است که نسبت به هدف اولیه سال ۲۰۲۶ دو سال تاخیر دارد.

در حال حاضر استفاده از خودروهای تمام خودران در بسیاری از ایالات آمریکا غیرقانونی بوده و حتی تاکسی‌های رباتی شرکت وایمو نیز تنها در شرایط جوی مناسب اجازه‌ی حرکت در خیابان‌های کالیفرنیا را دارند. از این رو در صورتی که اپل مشکلات فنی خودروی تمام خودران خود را رفع کند، باز هم از نظر قانونی امکان فروش چنین محصولی را نخواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که اپل در بازار خودروهای الکتریکی چقدر موفق خواهد بود، چراکه رقبای سرسختی مانند تسلا در این بازار وجود دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید