استفاده خودروسازان ژاپنی از هوش مصنوعی مولد در طراحی خودروهای جدید - تکفارس 
استفاده خودروسازان ژاپنی از هوش مصنوعی مولد در طراحی خودروهای جدید - تکفارس 
استفاده خودروسازان ژاپنی از هوش مصنوعی مولد در طراحی خودروهای جدید - تکفارس 

استفاده خودروسازان ژاپنی از هوش مصنوعی مولد در طراحی خودروهای جدید

فرزاد اسرافیلی
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 10:06
هوش مصنوعی

امروزه استفاده از هوش مصنوعی مولد در بسیاری از عرصه‌ها رو به افزایش است، و مشخص نیست این مسیر تا کجا پیش می‌رود. در جدیدترین حرکت این بار نوبت به صنعت خودرو رسیده است.

اخبار اخیر حاکی از آن است که شرکت‌های خودروسازی ژاپنی تصمیم به بکارگیری هوش مصنوعی مولد برای طراحی فرآیند توسعه مدل‌های جدید خودرویی گرفته‌اند. با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی مولد در ایجاد تغییرات جدید بر اساس داده‌های موجود، شرکت‌ها انتظار بهبود کارایی به میزان قابل توجهی و کاهش ۵۰ درصدی در زمان برنامه‌ریزی و طراحی را دارند.

تویوتا (Toyota) در استفاده از هوش مصنوعی تصویرساز در واحد تحقیقاتی خود در ایالات متحده پیشتاز است. این نوع هوش مصنوعی نقشه‌های طراحی خودرو را تجزیه و تحلیل کرده و مقاومت هوا را محاسبه می‌کند و با فراهم ساختن تنظیماتی، هم طراحی و هم عملکرد را بهینه می‌کند. هوندا (Honda) نیز قصد دارد با سرمایه گذاری مشترک با شرکت سونی از هوش مصنوعی مولد در توسعه سیستم‌های پیشرفته همیار راننده موسوم به ADAS برای خودروی آینده خود به نام آفیلا (AFEELA) استفاده کند.

سوبارو (Subaru) و مزدا (Mazda) با اتخاذ رویکردی جامع بر آموزش نیروی کار خود در کار با هوش مصنوعی تمرکز دارند. سوبارو قصد دارد بیش از ۴۰۰۰ مهندس خود را به مهارت‌های مورد نیاز برای استفاده از هوش مصنوعی مولد تجهیز کند. شرکت مزدا نیز آموزش هوش مصنوعی را برای همه کارکنان غیرمستقیم در بخش‌های طراحی و آزمایش تا سال ۲۰۲۵ اجباری می‌کند. هدف نهایی مزدا دوبرابر کردن راندمان تولید کل تا سال ۲۰۳۰ است. این هدف، هدفی بزرگ است، اما با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری هوش مصنوعی شرکت می‌تواند به اعداد پیش‌بینی‌شده‌اش دست یابد.

حال باید منتظر ماند و دید بکارگیری هوش مصنوعی در طراحی و ساخت خودروها چه شگفتی‌هایی را به ارمغان خواهد آورد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید