ببینید: داچیا مانیفستو بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۲۳ شد - تکفارس 
ببینید: داچیا مانیفستو بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۲۳ شد - تکفارس 
ببینید: داچیا مانیفستو بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۲۳ شد - تکفارس 

ببینید: داچیا مانیفستو بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۲۳ شد

افشین نوری
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 13:58
داچیا مانیفستو

داچیا مانیفستو محصول شرکت رومانیایی داچیا که یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی رنو است، به عنوان بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

این خودرو در یک رای‌گیری که توسط نشریه «کار دیزاین» انجام شد انتخاب شده است. در این رای‌گیری ۱۶ نفر از برجسته‌ترین داوران دنیا در زمینه طراحی خودرو حضور داشتند. این دهمین سالی است که بهترین خودروی مفهومی سال انتخاب می‌شود.

خودروی داچیا مانیفستو یک شاسی‌بلند است که برای رانندگی در خارج از جاده طراحی شده است و قرار نیست به تولید انبوه برسد، بلکه صرفا برای نمایش ایده‌های نوآورانه طراحی و ساخته شده است که برخی از این ایده‌ها ممکن است در خودروهای آینده داچیا استفاده شود.

همانطور که می‌بینید مانیفستو هیچ در و شیشه جلو ندارد تا سرنشینان آن به طبیعت نزدیک‌تر باشند. این خودرو دوستدار محیط‌ریست است و ۲۰ درصد بدنه آن از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

نکته دیگر درباره این خودرو آن است که فقط یک چراغ در جلوی آن وجود دارد. طراحان داچیا گفته‌اند که این چراغ نور کافی ایجاد می‌کند و نیازی به گذاشتن دو چراغ نیست. همچنین این چراغ را می‌توان از خودرو جدا کرد و از آن به عنوان چراغ‌ دستی استفاده کرد.

خودروی داچیا مانیفستو دارای اتاق بسیار ساده است و همه قسمت‌های آن ضد آب هستند تا راحت شسته شوند. همچنین روی داشبورد آن گیره‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای آویزان کردن وسایل مختلف استفاده کرد.

کاربردهای دوگانه دیگری نیز در سایر بخش های مانیفستو وجود دارد. برای مثال، شما از روکش صندلی‌های آن می‌توانید به عنوان کیسه خواب استفاده کنید یا از قسمت پشت خودرو می‌توانید به عنوان میز کار استفاده کنید. باتری‌ها آن نیز قابلیت جدا شدن دارند و از آن‌ها می‌توانید برای لوازم برقی همراه خود استفاده کنید.

داچیا مانیفستو

لاستیک‌های این خودرو بسیار مقاوم هستند و هیچ وقت پنچر نمی‌شوند. داچیا گفته است که این لاستیک‌ها چنان بادوام است که اصلا نیازی به تعویض آن نخواهد بود.

نظر شما درباره طراحی داچیا مانیفستو چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید