صدور مجوز آزمایش تاکسی‌های رباتیک در نیویورک - تکفارس 
صدور مجوز آزمایش تاکسی‌های رباتیک در نیویورک - تکفارس 
صدور مجوز آزمایش تاکسی‌های رباتیک در نیویورک - تکفارس 

صدور مجوز آزمایش تاکسی‌های رباتیک در نیویورک

فرزاد اسرافیلی
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - 09:28
آزمایش تاکسی‌های رباتیک

مقامات شهر نیویورک از راه اندازی سیستم جدیدی خبر دادند که طبق آن شرکت‌ها می‌توانند تاکسی‌های رباتیک خود را در جاده‌های این شهر به شرط حضور یک راننده پشت فرمان آزمایش کنند.

شهر نیویورک از اجازه آزمایش خودروهای خودران در جاده های این شهر خبر داده است. با این حال یکی از شروط کلیدی این است که در طول آزمایش یک راننده باید پشت فرمان حضور داشته باشد تا ایمنی کامل تضمین شود.

به گفته اریک آدامز شهردار نیویورک، این شهر خود را برای ورود این فناوری آماده کرده است، اما آزمایش باید به درستی و ایمن و در یک محیط پیچیده شهری انجام شود. مجوز انجام این آزمایش در سطح “جدی” توصیف شده است.

علاوه بر الزام وجود راننده-اپراتور، شرکت‌ها موظف هستند داده‌هایی در مورد اتفاقات رخ داده آزمایشات قبلی در سایر شهرها، از جمله تصادفات و کنترل خودکار خودرو، ارائه دهند.

در برنامه‌های این طرح آزمایشی باید اطلاعاتی در مورد استخدام و آموزش راننده و انطباق با استانداردهای انجمن مهندسین خودرو موجود باشد. شرکت‌ها همچنین ملزم به افشای پروتکل‌هایی هستند که در آن وظایف اپراتورها زمانی که سیستم خودکار در جلوگیری از حوادث ناکام می‌شود، مشخص باشد.

به گفته مقامات شهری، هدف از این اقدامات جلوگیری از تکرار رویدادهایی است که قبل از این سانفرانسیسکو و سایر شهرها در آزمایش خودروهای بدون سرنشین با آن روبرو شده بودند.

در شهر نیویورک، فناوری سیستم‌های خودران به دلیل قوانین سختگیرانه در سال‌های اخیر به صوررت پراکنده در چند نقطه آزمایش شده است. اکنون در این شهر که بزرگترین بازار تاکسی محسوب می‌شود، مادامی که قوانین ایمنی به طور سخت گیرانه اجرا شود، شرکت‌های تولید کننده تاکسی‌های رباتیک اجازه فعالیت دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید