توییتر: کاربران اهانت کننده را مجددا به تعلیق در می آوریم - تکفارس 
توییتر: کاربران اهانت کننده را مجددا به تعلیق در می آوریم - تکفارس 
توییتر: کاربران اهانت کننده را مجددا به تعلیق در می آوریم - تکفارس 

توییتر: کاربران اهانت کننده را مجددا به تعلیق در می آوریم

امیر مریخ
۸ مرداد ۱۳۹۷ - 09:00
توییتر: کاربران اهانت کننده را مجددا به تعلیق در می آوریم - تکفارس 

توییتر اعلام کرد که قصد دارد تا به واسطه‌ی قوانین خط مشی خود فشار شدیدتری بر روی مکالماتی که در طی ویدئو‌های زنده رد و بدل می‌شود، اعمال کند. این اقدامات بر روی اپلیکیشنی تحت کنترل توییتر به نام Priscope در تاریخ دهم ماه آگوست انجام گیرد. پریسکوپ یک اپلیکیشن استریم ویدئو به صورت زنده می‌باشد که در حال حاضر برای ios و اندروید منتشر شده و به دست مدیر تولیدی شرکت توییتر یعنی کیوان بیک‌پور طراحی شده است (منبع).

توییتر اعلام کرده است که در سری جدید اقدامات خود به منظور پاکسازی کاربران توهین کننده در سطح فضای توییتر، قصد بازبینی و به تعلیق در آوردن حساب‌هایی را دارد که مکررا سعی به فرستادن پیغام‌های توهین‌ آمیز در طول استریم ویدئوهای زنده دارند.

همانند بسیاری از شبکه‌های مجازی دیگر توییتر و پریسکوپ نیز با رفتار توهین آمیز برخی از کاربرانش شناخته می‌شود، و از طرف کاربرانشان به منظور حل این مشکل تحت فشار قرار گرفته‌اند. در طی ماه اخیر، توییتر از چندین گام به منظور جلوگیری از شکل گیری رفتار بد، رونمایی کرد. بن کردن بات‌ها و حساب‌های کاربری یکی از این روش‌ها می‌باشد. در گام بعدی آن‌ها سعی کردند تا از کلمات واضح‌تری برای توضیح قوانین خود به کاربران جدید الورود استفاده کنند. اپلیکیشن پریسکوپ هم سعی کرده است به صورت منفرد برای حل این مشکل اقداماتی را اتخاذ کند. مشکل اصلی معضل به وجود آمده به به روز رسانی‌هایی باز می‌گردد که سال‌ها پیش برای این پلتفرم منتشر شد. در طی این به روز رسانی‌ها برخی از کد‌های اصلی اپلیکیشین به یکدیگر مرتبط شدند که با باقی ماندن خود، مسرانه تاثیر خود را تا به حال بر روی پلتفرم بر جای گذاشته‌اند. هم اکنون شرکت توییتر اقدامات بیشتری را به موجب رفع مشکل موجود، به کار گرفته است.

سازندگان پریسکوپ اعلام نموده‌اند که در حال حاضر کاربران می‌توانند با بلاک یا گزارش دادن کاربران توهین کننده ما را در به تعلیق در آوردن آن‌ها یاری کنند. و ما همچنان در حوزه‌ی طراحی بهتر این بخش فعالیت می‌کنیم. نشریه‌ی TechCrunch نیز به این نکته اشاره کرده است که بازسازی کد‌های قدیمی ممکن است شیوه‌ی درستی برای مقابله‌ با رفتار‌های آسیب زننده باشد ولی ممکن است با این کار یک فرد عادی و بی‌گناه بدون هیچ دلیل خاصی از فضای چت محروم شود. اگر یک کاربر توسط کاربران دیگر گزارش شده و سپس توییتر آن را از ویدئوی مورد نظر بلاک کند، این بلاک تنها محدود به آن استریم خواهد شد، که به این معنا خواهد بود که کاربر بلاک شده می‌تواند پس از بلاک شدن به دیگر استریم‌ها رفته و در فضای چت آن‌ها باعث ایجاد مزاحمت شود. تلاش‌های جدید توییتر نیز در همین حوزه انجام می‌پذیرد: افرادی که مکررا توسط کاربران به دلیل رفتار‌های توهین آمیز گزارش شده‌اند.

هفته‌ی گذشته بخش امنیت و اعتماد، تیم سازنده‌ی پریسکوپ در طی پستی تاکید کردند بر این نکته که به منظور حفظ جو امن اپلیکیشن خود برای مخاطبین و استریمرها، تغییرات جدیدی در سیاست‌هایشان به وجود خواهند آورد. علاوه بر این مورد، آن‌ها اذعان داشتند که پاک سازی پلتفرمشان از عوامل آسیب رسان به جامعه‌ی مخاطبین، اولین هدفشان بوده و تا رسیدن به هدف خود آن را رها نخواهند کرد.

گزارش‌های رسیده خبر از آن می‌دهند که تعداد کاربران فعال در سطح این شبکه‌ی اجتماعی در طول یک ماه گذشته (پس از اقدام شرکت برای تغییر قوانین خود)، به تعداد یک میلیون کاربر فعال در ماه کاهش پیدا کرده است که این نتایج به دنبال حذف بات‌ها و کابران توهین کننده به دست آمده است، کارشناسان پیشبینی می‌کنند که این رقم در طی ماه‌های آینده حتی به مقدار کمتری نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید