توییتر مجددا اعلام کرد: کسی را به طور مخفیانه بن نکرده‌ایم - تکفارس 
توییتر مجددا اعلام کرد: کسی را به طور مخفیانه بن نکرده‌ایم - تکفارس 
توییتر مجددا اعلام کرد: کسی را به طور مخفیانه بن نکرده‌ایم - تکفارس 

توییتر مجددا اعلام کرد: کسی را به طور مخفیانه بن نکرده‌ایم

امیر مریخ
۷ مرداد ۱۳۹۷ - 10:00
توییتر مجددا اعلام کرد: کسی را به طور مخفیانه بن نکرده‌ایم - تکفارس 

چه کسی دوست ندارد تا از آخرین توییت‌های ترامپ اطلاع حاصل کند؟ متاسفانه توییتر با اقدامات اخیرش در کار ما اندکی اختلال به وجود آورده است.

در طول چند روز گذشته، مقاله‌ای در سطح فضای مجازی دست به دست پخش شد که در آن ادعا شده بود؛ توییتر در مورد سخن شخصیت‌های سیاسی از جناح‌های مختلف به مساوات برخورد نکرده است. این ادعا در پی ادعای دیگر به وجود آمد که در آن بیان شده بود، برخی از شخصیت‌های سیاسی مشهور به طور اتوماتیک در نوار جستجوی‌ این شبکه‌ی اجتماعی ظاهر نمی‌شوند و گویا توییتر به طور مخفیانه آن‌ها را از این بخش محروم کرده است. هنگامی که رئیس جمهور ایلات متحده، دونالد ترامپ، ادعای وقوع چنین اتفاقی را در صبح امروز با اکانت شخصی خود توییت کرد، همه چیز رنگ رسمی به خود گرفت. در پی اعتراضات انجام گرفته در طی چند روز اخیر، شرکت مکررا موضوع را برای معترضین توضیح داد. این شرکت در مورد چگونگی تاثیر چندین عامل مختف بر وقوع این اتفاق و همچنین تعداد کاربر‌هایی که با این مشکل مواجه شده بودند، توضیح داد. افرادی که دچار این مشکل نرم‌افزاری شده بودند، فقط به شخصیت‌های سیاسی و جناح خاصی محدود نشده و دامنه مختلفی از افراد را شامل می‌شوند.

بلاگ پستی از سمت شرکت توییتر منتشر شده است در مورد این که چه بلایی بر سر نوار جستجوی توییتر آمده و چرا برخی از افراد خاص در این بخش قابل مشاهده نیستند، توضیح داده است. اما برای راحت شدن خیال تمام جوانح ما مصاحبه‌ای را با مدیر تولید این شرکت کیوان بیک‌پور (Kayvon Beykpour) و مدیر امور قانونی ،امنیتی و اعتماد این شرکت، ویجایا گَدِ (Vijaya Gadde) ترتیب داده‌ایم. آن‌ها افرادی هستند که سابق بر این اعلام کرده‌ بودند که توییتر اقدام به قطع دسترسی کسی به طور مخفیانه به بخش جستجو را نکرده است، و همچنین ابراز داشته بودند که صد‌ها و یا شاید هزاران کاربر این شبکه مبتلا به این مشکل نرم‌افزاری شده‌اند و این موضوع محدود به جناح یا شخصیت خاصی نبوده است. خواهیم دید که آیا آن‌ها دلایل محکمه پسندی برای ادعای خود دارند یا خبر.

-تا به حال چه تعداد از کاربران این شبکه، از مشکل نوار جستجوی این شبکه رنج می‌برند؟

صدها و با هزارن کاربر تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، و باید بگویم که این اتفاق محدود به شخصیت سیاسی خاصی و یا حتی مربوط به منطقه‌ی جغرافیایی خاصی نیز نمی‌باشد. و اگر بخواهم واقع‌گرا باشم، این اکانت‌ها تنها در بخش پیشنهاد خودکار بخش جستجوی ما دسترسی خود را از دست داده‌اند ولی نهایتا اگر جستجو به طور کامل انجام بگیرد اسم آن‌ها در نتایج جستجو‌ی کاربر، مانند دیگر اشخاص، ظاهر خواهد شد. همچنین باید بگویم که این مشکل هم اکنون به طور کامل مرتفع شده است.

ولی به نظر می‌رسد که این مشکل به وقوع به پیوسته، تنها دسته سیاسی خاصی، یعنی تنها جمهوری خواهان را هدف قرار داده است. آیا سیاست مدار دموکراتی نیز وجود دارد که این مشکل شامل حالش شده باشد؟

بله، برخی از سیساستمدارن حزب دموکرات هم به طور کامل توسط نوار جستجو پشتیبانی نشده و در بخش پیشنهاد اتوماتیک ظاهر نمی‌شدند. همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، این مشکل محدود به شخصیت‌های سیاسی و یا جغرافیای خاصی از کره‌ی زمین را نمی‌شود و بازه‌ی بزرگی از افراد را شامل شده بود. و در واقع بیشتر اکانت‌هایی که دچار این مشکل شده بودند، به طور کامل هیچ ارتباطی با سیاست و جناح مختلف سیاسی نداشتند.

خب پس مشکل کار، از بخش پیشنهاد خودکار نوار جستجو نشئات گرفته بود. ولی چه عاملی موجب شده بود تا این دسته از نمایندگان جمهوری خواه تحت تاثیر آن قرار بگیرند؟

به نظر ما بخش اصلی این مشکل،بیشتر از اینکه مربوطه به خود اکانت‌ها باشد، مربوط به نحوه برخورد دیگر کاربران با این دسته از حساب‌های کاربری نمایندگان می‌شود. در سطح این شبکه‌ی اجتماعی گروه‌هایی وجود دارند که با تلاش هماهنگ خود سعی دارند تا یک‌دیگر را در این شبکه تقویت کرده و حظور یکدیگر را شدت ببخشند و ما نیز سیستم‌ پیشنهاد خودکار نوار جستجوی خود را بر روی این معیار برنامه ریزی کردیم، این واقعه در حالی رخ داد که افراد با تقویت شخصیت‌های محبوب خود باعث پاک شدن اشخاص دیگر از نوار جستجو می‌شدند و این سلسله از اعمال نهایتا منجر به پاک شدن نام برخی از سیاستمدار جمهوری خواه از پیشنهادات خودکار نوار جستجو شد. ما علاوه بر تغییراتی که دیروز بر روی نوار جستجو انجام دادیم، سیستم خود را ارتقاء می‌دهیم تا در شرایطی اینچنینی توانایی تشخیص موقعیت و انتخاب صحیح را داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا پاسخ مدیران توییتر حول اتفاقات اخیر قانع کننده بود یا در پس زمینه اتفاقات دیگری در حال وقوع است؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید