گلکسی اس ۹ با سرعت اینترنت ۵G دانلود می‌کند - تکفارس 
گلکسی اس ۹ با سرعت اینترنت ۵G دانلود می‌کند - تکفارس 
گلکسی اس ۹ با سرعت اینترنت ۵G دانلود می‌کند - تکفارس 

گلکسی اس ۹ با سرعت اینترنت ۵G دانلود می‌کند

سید محمد معلمی
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
گلکسی اس ۹ با سرعت اینترنت ۵G دانلود می‌کند - تکفارس 

اگرچه کم‌کم به عصر اینترنت ۵G وارد خواهیم شد ولی به نظر نمی‌رسد در ابتدای راه‌اندازی این نوع اینترنت، سرعت آن فراتر از اتصال LTE فعلی برود. این نوع اینترنت بیشتر به مسائلی مانند قدرت و سرعت باز کردن صفحات وب و پیشرفت‌هایی در این زمینه مربوط می‌شود و این یعنی با کمترین قدرت سیگنال، دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به اینترنت ۵G متصل شوند.

وقتی سخن از سرعت اینترنت می‌شود، شاید همه فکر کنند می‌توان با اینترنت ۵G با سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه دانلود کرد در حالی که این اتفاق فقط و فقط در آزمایشگاه‌هایی رخ می‌دهد که فرکانس اتصال زیاد فراگیر نیست و قطعی زیادی ندارد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم که بهتر متوجه شوید، باید اسم آزمایش‌های اینترنت ۵G توسط کووالکوم که در ابتدای امسال انجام شدند را بیاوریم.

خبری که شاید جذاب باشد این است که هم‌اکنون گوشی‌هایی در بازار وجود دارند که می‌توانند با سرعت ۱ گیگابیت و یا حتی بیشتر از آن، از اینترنت دانلود کنند و جالب‌تر اینکه نوع اتصالی که این دستگاه‌ها به آن وصل می‌شوند، LTE می‌باشد.

بر این اساس، شرکت ارائه‌دهنده خدمات Telefónica از کشور اسپانیا سه باند از طیف‌های رادیویی را تجمیع کرد و شبکه جدیدی به نام LTE Advanced Pro یا ۴٫۹G به وجود آورد. سپس با استفاده از مودم Gigabit LTE، گوشی گلکسی اس ۹ توانست در شرایط کاملاً طبیعی با سرعت ۱ گیگابایت، از اینترنت محتوا دانلود نماید. این اتفاق می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که مشتاقانه منتظر عرضه اینترنت نسل ۵ یا ۵G می‌باشند. اینترنتی که بعید است در گوشی‌ها حداقل تا سال ۲۰۲۰ فعال شود. بنابراین گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۹ یا هر دستگاه دیگری که از سری ۸ اسنپدراگون استفاده می‌کنند، می‌توانند تا از اینترنت ۴٫۹G بهره ببرند.

با توجه به حضور پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از مودم X20 Gigabit LTE شرکت کووالکوم استفاده می‌کنند که توانایی دانلود با سرعت ۱٫۲ گیگابایت بر ثانیه را دارند که البته دانلود با این سرعت به شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی بستگی دارد.

گلکسی اس ۱۰ نیز گفته می‌شود که می‌تواند با سرعت اینترنت ۵G دانلود کند به این ترتیب حالا توپ در زمین اپل قرار گرفته تا در مقابل گام بلند رقیبش یعنی سامسونگ، اقدام قابل‌توجهی انجام دهد. البته باید شرکای مودم‌های اینتل و کووالکوم نیز در این مسیر به اپل کمک کنند تا امکان دانلود از اینترنت با سرعت ۵G را در آیفون‌هایش قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید