زمان معرفی سه گوشی نوکیا مشخص شد - تکفارس 
زمان معرفی سه گوشی نوکیا مشخص شد - تکفارس 
زمان معرفی سه گوشی نوکیا مشخص شد - تکفارس 

زمان معرفی سه گوشی نوکیا مشخص شد

سید محمد معلمی
۱۵ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
زمان معرفی سه گوشی نوکیا مشخص شد - تکفارس 

پس از اینکه پوستری در مورد نوکیا ۵٫۱ پلاس یا نوکیا ۵ ایکس منتشر شد، مشخص گردید که تاریخ معرفی آن چه زمانی می‌باشد.

بر اساس گزارش Baidu، از گوشی نوکیا ۵٫۱ پلاس احتمالاً در تاریخ ۱۱ جولای با قیمت پایه ۱۲۰ دلار در چین رونمایی شود. البته این گوشی دارای دو نمونه با حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت می‌باشد که قیمت هر دستگاه به ترتیب ۱۲۰ دلار و ۱۵۰ دلار خواهد بود.

باید به خاطر داشت که معمولاً کمپانی HMD گلوبال محصولاتش را در چین با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کند بنابراین اگر قصد دارید گوشی‌های این شرکت را در جاهای دیگری غیر از چین خریداری نمایید، باید انتظار شنیدن قیمت بیشتری را داشته باشید.

به علاوه، پوستری که از نوکیا ۵ ایکس در اختیار عموم قرار گرفته است، نشان می‌دهد که این گوشی دارای یک بریدگی در صفحه نمایش می‌باشد و این یعنی تأیید اطلاعات و رندرهایی که از این دستگاه در TENNA مشاهده کردیم.

حالا که صحبت از TENAA شد، بد نیست بگوییم که اطلاعاتی از مشخصات فنی اصلی نوکیا ۵٫۱ پلاس نیز دریافت شده است. گفته می‌شود از سری پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۰۰ یا هلیو پی ۶۰ در این گوشی وجود خواهد داشت. رم آن نیز یا ۳، یا ۴ و یا ۶ گیگ خواهد بود و این یعنی حافظه داخلی نوکیا ۵٫۱ پلاس یا ۳۲ گیگابایت است و یا ۶۴ گیگابایت. ضمناً می‌توان کارت حافظه نیز در محصول شرکت HMD گلوبال قرار داد.

سایز صفحه نمایش ۵٫۸۶ اینچ با رزولوشن ۱۵۲۰*۷۲۰ خواهد بود. ضمن اینکه دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۳ و ۵ و دوربین سلفی با لنز ۸ مگاپیکسلی همراه می‌باشد. البته دوربین جلو گفته می‌شود که قرار است در بریدگی صفحه نمایش قرار گیرد. نکته دیگر در مورد ظرفیت باتری در نوکیا ۵٫۱ پلاس مناسب و قابل‌قبول است به طوری که گفته می‌شود منبع نیرو آن ۳۰۰۰ میلی‌آمپری باشد.

اطلاعات مربوط به گوشی‌های آتی نوکیا به همین جا ختم نمی‌شود. مثل اینکه قرار است دو دستگاه دیگر که یکی جزو گوشی‌های میان‌رده است و دیگری پرچمدار نوکیا می‌باشد نیز به زودی معرفی گردند. دستگاه میان‌رده از پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ بهره خواهد برد در حالی که پرچمدار HMD گلوبال از اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند. البته پیش از این نیز اطلاعاتی در مورد این دو گوشی شنیده بودیم ولی آن اطلاعات محدود بودند.

زمان معرفی سه گوشی نوکیا مشخص شد - تکفارس 

گفته می‌شد که دستگاه دارای اسنپدراگون ۷۱۰ شباهت زیادی به نوکیا ۷ پلاس دارد و قرار است در پاییز و یا زمستان معرفی گردد اما حالا مشخص شده که احتمالاً این گوشی را باید در ماه سپتامبر و طی مراسم IFA 2018 ببینیم.

در مورد گوشی پرچمدار نیز بد نیست بدانید که در آن اسکنر اثر انگشت وجود خواهد داشت و این سنسور در زیر صفحه نمایش به کار گرفته می‌شود البته انتظار داشتن چنین امکاناتی کمی غیرقابل درک می‌باشد ولی باید بپذیریم که احتمال وجود آنها در این گوشی هست. به علاوه، به نظر می‌رسد باید پرچمداری که قرار است معرفی شود را یک دستگاه همه چیز تمام از نظر دوربین بدانیم که در کنار اسنپدراگون ۸۴۵ این قابلیت نیز تقریباً ممکن خواهد بود. زمان معرفی این گوشی شاید ماه آگوست، یعنی اواخر سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی باشد.

اگرچه تمامی اخبار و شایعاتی که در این خبر خوانده شد منطقی به نظر می‌رسد ولی مثل همیشه نباید آنها را چیزهایی بدانیم که قطعاً و حتماً رخ خواهند داد زیرا به مرور زمان اطلاعات درست و رسمی از خودِ کمپانی تولیدکننده منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید