۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 
۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 
۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما

پوریا اسدی
۷ تیر ۱۳۹۷ - 12:04
۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

کریپتوکارنسی ارزهای دیجیتال یا مجازی هستند که از رمزگذاری برای امنیت استفاده می‌کنند. به این دلیل که آنها به ذات خود ناشناس و غیر متمرکز هستند، می‌توان از آنها برای پرداخت‌هایی استفاده کنند که توسط دولت‌ها قابل ردیابی نیستند. همانطور که استخراج این ارز محبوبیت زیادی به دست آورده است، صاحبان وب سایت‌ها اکنون از اسکریپت‌های معدن کاوی ارز رمزنگاری شده با استفاده از قدرت پردازنده ی بازدیدکنندگان برای کسب سود استفاده می‌کنند. این ارز همچنین برای برخی توسعه دهندگان الهام بخش بوده تا روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از معدن کاوی ارز رمزنگاری شده در مرورگر وب ایجاد کنند.

The Pirate Bay ، محبوبترین وب سایت تورنت در جهان، اخیرا در وب سایت‌های خود، از یک معدن کاو ارز رمزنگاری شده ی به نام مونرو استفاده کرده است. این وبسایت اعتراف کرده که می‌تواند با استفاده از معدن کاوی در آینده، وب سایت خود را حفظ کند.

این عمل جدیدی نیست، اما Pirate Bay اولین وب سایت محبوب بود که از یک معدن کاو ارز رمزنگاری شده استفاده می‌کرد. این اتفاق بحث‌های اخلاقی را به وجود آورده است چرا که صاحبان وب سایت‌هاT بازدیدکنندگان را در تاریکی نگه می‌دارند.

با این حال، من متوجه شدم که بسیاری از کاربران که روی این مقاله نظر دادند و در کمال تعجب از اینکه  وب سایت‌های مورد علاقه این افراد با استفاده از قدرت پردازنده آنها مشغول به کسب درآمد است، مشکلی نداشتند. ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که وب سایت‌های تورنت به جایی برای انبوهی از تبلیغات مشهورند. قبل از اینکه به جلو بروید و به شما بگویم که چگونه می‌توانید معدن کاوی ارز رمزنگاری شده را در مرورگر وب مسدود کنید، اجازه دهید به شما بگویم چطور می‌توانم بفهمم که آیا شما در حال حاضر هدف فعالیت‌های معدن کاوی هستید یا نه –

چطور می‌توانیم متوجه شویم که رایانه‌ی ما مخفیانه مشغول به معدن کاوی است؟

به غیر از باج افزار، نرم افزارهای مخرب استخراج بیتکوین با سرعت قابل توجهی در حال افزایش هستند. در صورتی که مقصر اصلی برخی از وبسایت‌هایی هستند که از مرورگر وب شما برای استخراج سکه‌های رمزنگاری استفاده می‌کنند، می‌توانید این را به آسانی پیدا کنید.

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

کاربران Pirate Bay به دلیل افزایش شدید مصرف CPU در هنگام بازدید از وب سایت، معدن کاو را کشف کردند. شما همچنین می‌توانید از همان تکنیک استفاده کنید تا ببینید آیا یک وبسایت خاص از پردازشگر شما کسب درآمد می‌کند یا خیر. در صورتی که بسیاری از زبانه‌های مرورگر بسته شده و برنامه‌های کاربردی در حال اجرا نباشند اما هنوز مصرف پردازنده ی شما بالا باشد، احتمال می‌رود که شما در حال تبدیل شدن به یک هدف برای معدن کاوی هستید. اگر شمازیاد با تکنولوژی آشنا نیستید، می‌توانید با وب سایت‌های مشکوک آزمون و خطا کنید  و ببینید کدام یک از آنها پردازنده را درگیر می‌کنند. کاربران آشنا با تکنولوژی، با کمک ابزارهای نظارت بر منابع، می‌توانند این کار را بسیار موثرتر انجام دهند.

به غیر از باز کردن Task Manager ویندوز با Ctrl + Alt + Delete یا Activity Monitor در Mac با فشار دادن Command + Space و جستجو برای Activity Monitor، شما می‌توانید مدیریت وظیفه کروم را با رفتن به منو> ابزارهای بیشتر> مدیریت وظیفه باز کنید. این ویژگی استفاده از پردازنده در کروم را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مجرمان را شناسایی کنید.

چگونه می‌توان معدن کاوی ارز رمزنگاری شده را در مرورگر وب را مسدود کرد؟

بسیاری از وب سایت‌هایی که عنوان‌هایی مانند The Pirate Bay را دارند از یک سرویس جدید به نام Coin Hive برای معدن کاوی استفاده می‌کنند. چند راه ساده برای جلوگیری از چنین فعالیتهایی وجود دارد:

  1. از افزونه ی No Coin در کروم استفاده کنید

نصب افزونه‌های کروم روش ساده ای برای متوقف ساختن معدن کاوی در مرورگر وب است. No Coin یکی از راه حل‌های رایگان است. این افزونه ی منبع باز یک راه قابل اعتماد و مطمئن برای کنترل چگونگی ارتباط وب سایت با مرورگر وب شما است.

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

به محض اینکه شما یک وبسایت بازدید می‌کنید، No Coin تشخیص و نشان می‌دهد که آیا چنین فعالیتی در حال انجام است یا نه. در صورت معدن کاوی یک نماد قرمز خواهید دید. در حالی که این افزونه هرگونه فعالیتی را متوقف می‌کند، همچنین به شما اجازه می‌دهد از یک وب سایت برای یک دوره زمانی به عنوان فهرست سفید استفاده کنید.

  1. از افزونه ی minerBlock درکروم استفاده کنید

همانند No Coin ، افزونه ی minerBlock کروم یکی دیگر از ابزار منبع باز است که می‌توانید از آن برای جلوگیری از معدن کاوی ارز رمزنگاری شده در مرورگر وب استفاده کنید. این افزونه‌ها در حال حاضر چندین دامنه معدن کاو معروف را به فهرست خود اضافه کرده است و انتظار می‌رود که بعد از محبوب شدن آنها، تعداد بیشتری را اضافه کنند.

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

  1. مسدود کردن معدن کاوی در فایل‌های host

این روش دستی برای مسدود کردن دامنه‌های خاص است که شما آن را مضر یا آزار دهنده نمی‌بینید. با توجه به این مسدود شدن، مرورگر شما قادر به اتصال به این دامنه‌ها نخواهد بود. ما می‌توانیم فایل‌های میزبان را ویرایش کرده و آن را به ۰٫۰٫۰٫۰ هدایت کنیم.

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

در لینوکس، شما باید با اجرای فرمان زیر فایل‌های میزبان را باز کنید و به انتهای متن ۰٫۰٫۰٫۰ coin-hive.com را اضافه کنید:

sudo nano /etc/hosts

در لینوکس دستور زیر را اجرا کنید:

sudo nano /private/etc/hosts

برای ویندوز، به C: \ Windows \ System32 \ drivers \ etc بروید و فایل ‌هاست را ویرایش کنید و در پایان ۰٫۰٫۰٫۰ coin-hive.com  را اضافه کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این تغییر، اسکریپت‌های معدن کاو را که توسط coin-hive.com میزبانی شده، مسدود می‌کند. در صورتی که با سایر اسکریپت‌های معدن کاوی روبه رو شدید، می‌توانید آنها را به زیر فهرست اضافه کنید.

  1. دامنه‌ها را در Ad blocker مسدود کنید

افزونه‌های‌های مسدود کننده ی تبلیغات مثل AdBlock می‌تواند به شما در مسدود کردن معدن کاوی ارز رمزنگاری شده کمک کنند. بسته به مرورگر وب شما، می‌توانید تنظیمات مربوطه را برای مسدود کردن دامنه‌های خاص پیدا کنید. به عنوان مثال، در کروم، برای AdBlock، به لیست افزونه‌ها بروید و AdBlock را پیدا کنید. در آنجا، به دنبال Customize > Block an ad by its URL بگردید. سپس متن زیر را در کادر متن اضافه کنید:

https://coin-hive.com/lib/coinhive.min.js

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

  1. از NoScripts در فایرفاکس استفاده کنید

برای فایرفاکس، شما می‌توانید از افزونه‌های مسدود سازی جاوا اسکریپت مانند NoScript استفاده کنید. قبل از استفاده از آن برای جلوگیری از معدن کاوی ارز رمزنگاری شده در مرورگر وب، لطفا توجه داشته باشید که این افزونه آن بسیار تهاجمی ‌است و می‌تواند بسیاری از وب سایت‌ها را از دسترس خارج کند زیرا همه اسکریپت‌هایی که در صفحات اجرا می‌شوند را غیرفعال می‌کند. اگر از مرورگر Tor استفاده می‌کنید، در مورد NoScripts و طریقه ی  استفاده ی  آن را از قبل می‌دانید. شما می‌توانید از هر یک از این روش‌ها برای خلاص شدن از معدن کاوی ارز رمزنگاری شده در مرورگر وب استفاده کنید.

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

  1. چگونه CoinHive را با استفاده از مرورگر وب اپرا ببندید

با انتشار مرورگر وب  اپرا ۵۰، این شرکت قابلیتی برای جلوگیری از اسکریپت‌های CoinHive و تکنیک‌های معدن کاوی ارز رمزنگاری شده را فراهم ساخته است. این مرورگر به کاربران اجازه می‌دهد تا مطمئن شوند که کامپیوترهایشان هرگز در مقابل وب سایت‌هایی که از تکنیک معدن کاوی دیجیتال استفده می‌کنند، آسیب پذیر نخواهد بود. کاربران می‌توانند این گزینه را در تنظیمات در > Basic> Block ads تحت Recommended lists فیلترهای تبلیغاتی پیدا کنند.

۷ راه آسان برای جلوگیری از استخراج ارزهای رمزنگاری شده در مرورگر شما - تکفارس 

  1. از Malwarebytes استفاده کنید

نصب یک راه حل ضد تروجان قابل اعتماد می‌تواند به عنوان جایگزینی برای نصب افزونه‌های ضد استخراج کروم مانند Nocoin عمل کند. مزیت استفاده از راه حل‌هایی مانند Malwarebytes این است که آن‌ها کل دستگاه شما را محافظت می‌کنند. Malwarebytes  نیز یک برنامه اندروید ارائه می‌دهد که همراه با ۳۰ روز استفاده ی رایگان است. دیگر برنامه‌های آنتی ویروس برتر هم از رایانه شما در برابر معدن کاوی محافظت می‌کنند.

آیا باید قرم پیش گذاشته و معدن کاوی ارز رمزنگاری شده را متوقف کنیم؟

پاسخ به این سوال بستگی به وب سایت ای است که از یک معدن کاو ارز رمزنگاری شده استفاده می‌کند. اگر وبسایت، شما را به محض این که از آن بازدید می‌کنید آگاه کند و با آن راحت هستید، هیچ آسیبی در کار نیست. یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، مقدارحجم استفاده ی معدن کاو است که پردازنده ی شما را درگیر می‌کند. یک وب سایت همچنین باید به شما اطلاع دهد که قصد دارد چقدر از قدرت پردازش رایانه ی شما استفاده کند.

در صورتی که تمایل دارید از وب سایت مورد علاقه خود از طریق این منبع جایگزین درآمد حمایت کنید و  آنها در مورد شیوه‌های استخراج با شما صادق هستندپس همه چیز روبراه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید