بازی‌های استیم سیستم کاربران را به بدافزارهای معدنکاوی ارز رمزنگاری شده آلوده می‌کند - تکفارس 
بازی‌های استیم سیستم کاربران را به بدافزارهای معدنکاوی ارز رمزنگاری شده آلوده می‌کند - تکفارس 

بازی‌های استیم سیستم کاربران را به بدافزارهای معدنکاوی ارز رمزنگاری شده آلوده می‌کند

پوریا اسدی
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 11:00
بازی‌های استیم سیستم کاربران را به بدافزارهای معدنکاوی ارز رمزنگاری شده آلوده می‌کند - تکفارس 

در اوایل سال جاری خالق استیم، شرکت Valve، اعلام کرد که بازار آنلاین را به روی تقریبا تمام بازی‌ها باز می‌کند، البته به شرطی که غیر قاونی نباشند. این عمل به بازیکنان انتخاب بیشتری در هنگام مرور می‌دهد، اما در حال حاضر یک بازی موجود در استیم به نظر می‌رسد که کاربران را با نرم‌افزارهای مخرب آلوده کرده است.

Abstractism platformer، که در استیم به عنوان یک بازی با طراحی “شیک و مینیمالیستی” و “فضای آرامش‌بخش” تبلیغ شده است، به نظر می‌رسد پس از نصب در سیستم‌های کاربران یک برنامه معدنکاری ارز رمزنگاری شده را اجرا می‌کند. کاربرانی که این بازی را خریداری کرده‌اند تصاویری را در فضای وب پخش نموده‌اند که در آن، این بازی به وسیله نرم افزارهای امنیتی به عنوان یک ویروس تروجان شناخته شده است. SidAlpha، کاربر یوتیوب، بر این باور است که به علت فشار زیاد ناشی از بازی بر پردازنده‌ی مرکزی و GPU، احتمالا این برنامه ویروس معدن‌کاوی ارز رمزنگاری شده است.

همچنین کشف شد که آیتم‌های بازی در Abstractism در استیم تحت پوشش اقلام مجازی کمیاب برای Team Fortress 2 فروخته می‌شوند و باعث می‌شود که بازیکنان بدون درک اینکه این آیتم‌ها به طور موثری بی‌ارزش هستند، پول واقعی خود را خرج کنند. توسعه دهنده بازی، Okalo Union، تلاش کرده تا با تغییر نام این آیتم‌ها  و تصاویر مربوط به آن رد خود را مخفی کند اما URL‌های اصلی هنوز هم تایید می‌کند که آنها کاربران را فریب می‌دهند.

از سوی دیگر، Okalo Union اعلام کرد که Abstracism بر خلاف آنچه که شایع شده معدنکاو ارز رمزنگاری شده نیست و این برنامه به دلیل آیتم‌های درون بازی توسط برنامه‌های محافظتی به عنوان نرم افزار مخرب شناسایی می‌شود. به نظر بعید می‌رسد که این مورد درست باشد، اما اقلامی‌ که می‌توانید دریافت کنید، عمدتا شامل تصاویر بریده شده‌ی میم‌های اینترنتی می‌شود، بنابراین شما با گذشتن از آن‌ها چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. توسعه دهنده، بازیکنان را تشویق می‌کند که بازی را برای دوره‌های طولانی مدت بازی کنند، که اگر آنها از سیستم کاربر برای معدنکاوی ارز رمزنگاری شده استفاده کنند ، به نظر معقول می‌آید.

تصمیم Valve برای باز کردن در‌وازه‌های شبکه استیم به مجموعه‌ی گسترده ای از بازی‌ها، می‌تواند یک ایده خوب باشد، اما اگر کاربران مطمئن نباشند بازی که از سرویس دریافت می‌کنند، به کامپیوتر آنها  آسیب وارد نخواهد کرد، این شرکت با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد. قبل از اینکه چیزها  بدتر شود، عاقلانه است که اینموضع خود را درباره این سیاست بررسی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید