رد پای چین، در سیر نزولی فروش گوشیها در جهان - تکفارس 
رد پای چین، در سیر نزولی فروش گوشیها در جهان - تکفارس 
رد پای چین، در سیر نزولی فروش گوشیها در جهان - تکفارس 

رد پای چین، در سیر نزولی فروش گوشیها در جهان

سید محمد معلمی
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 23:00
رد پای چین، در سیر نزولی فروش گوشیها در جهان - تکفارس 

سازمان بین‌المللی داده‌ها (IDC)، گزارشی درباره فروش گوشیها در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ ارائه کرد.

داده‌ها نشان می‌دهند که سرعت کم فروش گوشی در بازار کشور چین، سبب کاهش فروش به ۲٫۹ درصد در سطح بازار جهانی شده است.

چین که کشور تولیدکننده گوشی‌هایی با برند هوآوی، شیائومی و اوپو می‌باشد، کمتر از ۱۰۰ میلیون گوشی به مشتریان فروخته است که این آمار از سال ۲۰۱۳ تا کنون رخ نداده بود. این در حالی است که سه برند اشاره شده، به ترتیب سومین، چهارمین و پنجمین برندهای محبوب گوشی در دنیا می‌باشند. اپل و سامسونگ همچنان صدر جدول را در اختیار دارند، هرچند این تغییر در فروش به صورت جزئی بوده است.

در نیمه اول سال ۲۰۱۸، سامسونگ ۲ میلیون کمتر گوشی فروخت در حالی که بازار برای اپل بهتر بود و این کمپانی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار  گوشی بیشتری به دست متقاضیان داده است. هوآوی نیز با فروش ۵ میلیون گوشی، ۱۱٫۸ درصد بازار جهانی را در اختیار دارد. شیائومی اما، نسبت به دیگر رقبا موفق‌تر بوده است زیرا نسبت به سال گذشته، ۸۷٫۸ درصد، افزایش فروش داشته است. اما اوپو با حضور ناموفق خود در بازار، رتبه‌ای بهتر از پنجمی کسب نکرد.

دیگر تولیدکنندگان نیز به طور کلی ۱۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گوشی را به فروش رساندند که ۳۳٫۷ درصد کل بازار این صنعت را شامل می‌شود. این آمار به این معناست که از هر ۳ گوشی، ۲ گوشی محصول تولیدکنندگان مطرح بوده است. برای اینکه میان بازار برندهای متفرقه در سال گذشته و امسال مقایسه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که این برندها در سال گذشته، حدود ۴۰ درصد بازار جهانی صنعت تلفن همراه را در اختیار خود داشتند.

سازمان بین‌المللی داده‌ها (IDC)، با ارائه توضیحاتی، دلایل صدرنشینی برندهای مطرح تولیدکننده گوشی را در دنیا مشخص کرده است.

بر این اساس، سامسونگ به خاطر فروش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس و به دلیل زمان معرفی این گوشیها که اوایل سال ۲۰۱۸ بود، توانست رده اول را در اختیار خود بگیرد. البته از دیگر مدلهای سامسونگ، سری اِی و سری جِی نیز در این زمینه موفق نشان داده‌اند.

اپل با گوشی آیفون ایکس در صحنه حاضر شد. این گوشی که به عنوان مدل محبوب تمام هفته‌های سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸، با قیمتی نسبتاً بالا به فروش رسید.

هوآوی با فروش گوشیهای مقرون‌به‌صرفه، رتبه سوم خود را حفظ کرد و حتی بازار خود را نیز به غرب اروپا توسعه داد. این کمپانی قصد دارد با اپل رقابت کند ولی به خاطر عدم دسترسی به بازار آمریکا، به نظر می‌رسد این کار مأموریتی غیرممکن باشد.

همانطور که گفتیم، شیائومی نسبت به دیگر تولیدکنندگان بازار بهتری داشت. این کمپانی بازار فروش آنلاین خود را در جنوب شرق آسیا و هند گسترش داد و در ادامه، در بازار برخی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا نیز حضور یافت.

برای اینکه با شیائومی رقابتی به وجود بیاید، اوپو نیز یک برند زیرمجموعه خود به نام Realme را معرفی کرد و اولین گوشی از این خط تولید را نیز در معرض دید عموم قرار داد.

در جدول زیر، این گزارش را می‌توانید مشاهده کنید.

شرکتمقدار فروش در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸سهم برند از بازار سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸مقدار فروش در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷سهم برند از بازار سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷تغییر سالانه
سامسونگ۷۸٫۲ میلیون گوشی۲۳٫۴ درصد۸۰٫۱ میلیون گوشی۲۳٫۳ درصد-۲٫۴ درصد
اپل۵۲٫۲ میلیون گوشی۱۵٫۶ درصد۵۰٫۸ میلیون گوشی۱۴٫۷ درصد+۲٫۸ درصد
هوآوی۳۹٫۳ میلیون گوشی۱۱٫۸ درصد۳۴٫۵ میلیون گوشی۱۴٫۷ درصد+۱۳٫۸ درصد
شیائومی۲۸٫۰ میلیون گوشی۸٫۴ درصد۱۴٫۸ میلیون گوشی۴٫۳ درصد+۸۷٫۸ درصد
اوپو۲۳٫۹ میلیون گوشی۷٫۱ درصد۲۵٫۸ میلیون گوشی۷٫۵ درصد-۷٫۵ درصد
برندهای متفرقه۱۱۲٫۷ میلیون گوشی۳۳٫۷ درصد۱۳۸٫۳ میلیون گوشی۴۰٫۲ درصد-۱۸٫۵ درصد
مجموع۳۳۴٫۳ میلیون گوشی۱۰۰٫۰ درصد۳۴۴٫۴ میلیون گوشی۱۰۰٫۰-۲٫۹ درصد

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید