توقف سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار Allo توسط گوگل - تکفارس 
توقف سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار Allo توسط گوگل - تکفارس 
توقف سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار Allo توسط گوگل - تکفارس 

توقف سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار Allo توسط گوگل

سید محمد معلمی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:55
توقف سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار Allo توسط گوگل - تکفارس 

اگر تا به حال از Allo شرکت گوگل استفاده می‌کردید، شاید بهتر باشد که به فکر جایگزین آن باشید زیرا این اپلیکیشن شامل فرآیند Spring Cleaning گوگل نخواهد شد و توسعه آن متوقف می‌شود.

این اتفاق به خاطر تصمیم مدیر گروه ارتباطات گوگل، آنیل سابهاروال، رخ داده زیرا او می‌خواهد از تیم این اپلیکیشن برای تمرکز و توسعه نرم‌افزار Android Messages استفاده کند.

بر این اساس، تصمیمی که گوگل گرفته، درست است زیرا این کمپانی قصد دارد به طور کامل به سیستم RCS نقل مکان کند. این سرویس برای چت کردن مورد استفاده قرار خواهد گرفت زیرا گوگل می‌خواهد از منابع مختلفی بهره برده تا اندروید صاحب یک نرم‌افزار جامع و  کامل برای ارسال پیام‌ها شود.

واقعیت این است که افراد زیادی Allo را دانلود و نصب نکردند بنابراین تبدیل این اپلیکیشن به رقیبی جدی برای واتس‌آپ و نرم‌افزار پیام‌رسان فیسبوک، کار منطقی نبود.

در ادامه می‌توانید متن پیام سابهاروال برای اتخاذ این تصمیم را بخوانید:

نرم‌افزار Allo نتوانست انتظارات ما را برآورده کند و آنگونه که فکر می‌کردیم، مورد استقبال واقع نشد. ما می‌خواهیم نرم‌افزاری تولید کنیم که صدها میلیون نفر از استفاده از آن لذت می‌برند. با این حساب، فکر نمی‌کنیم که با Allo به آن جایگاه مد نظر خود رسیده‌ایم.

اگر کاربر Allo هستید، نگران نباشید زیرا گوگل همچنان از آن پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه هنوز گوگل تصمیم نهایی در مورد این اپلیکیشن نگرفته است.

سابهاروال می‌گوید: ما می‌خواهیم با کاربران رو راست باشیم. می‌خواهیم تصمیمات درستی بگیریم و اصلاً دوست نداریم حساب نشده تصمیم‌گیری کنیم. ضمن اینکه نیاز اساسی برای انتقال تیم توسعه‌دهنده به Android Messages ما را مجاب کرد تا این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

سابهاروال اعلام کرده که تیمش می‌خواهد زمانی را برای فکر کردن در مورد اینکه چه تصمیمی درست است، انتخاب نماید.

انتظارات شما از Allo چیست؟ از دوستان خود در این‌باره سؤال کنید و نظراتشان را جویا شوید و ببینید آنها دوست دارند به چه نرم‌افزاری نقل مکان کنند.

به نظر شما، این اتفاقات برای نرم‌افزار چت تصویری Duo نیز رخ خواهند داد؟ البته انتظار می‌رود معادلات برای این اپلیکیشن متفاوت باشد.

بهرحال، گوگل از توسعه محصولاتش در دو سیستم عامل اندروید و iOS کاملاً راضی است بنابراین می‌توانیم حدس بزنیم که همچنان شاهد گسترش نرم‌افزارهای این کمپانی در این دو پلتفرم خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید