گوشی‌های تاشو بازمی‌گردند - تکفارس 
گوشی‌های تاشو بازمی‌گردند - تکفارس 
گوشی‌های تاشو بازمی‌گردند - تکفارس 

گوشی‌های تاشو بازمی‌گردند

سید محمد معلمی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 21:59
گوشی‌های تاشو بازمی‌گردند - تکفارس 

بر اساس اخبار موجود در رسانه‌ها، بزرگ‌ترین اتفاق در عرصه گوشیها در سال ۲۰۱۸، بازگشت تلفن‌های همراه تاشو می‌باشد.

خبرگزاری Seattle Times می‌نویسد: گوشی‌های تاشو، جدیدترین دستگاه‌های مخالف گوشی‌های لمسی می‌باشند.

Baltimore Sun، نویسنده مقالات، اخیراً گوشی آیفون خود را با یک گوشی تاشو Kyocera معاوضه کرده است. او برای جدا شدن از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی این کار را انجام داد زیرا معمولاً گوشی‌های تاشو قابلیت اتصال به شبکه‌های مجازی را ندارند. دیگر هدف او از انجام این کار این بود که مطمئن شود دختر خردسالش دیگر با موبایل و تلفن همراه هوشمند رشد نمی‌کند.

شاید به نظر شما عجیب باشد ولی هستند بسیاری که برای تمرکز بیشتر در زندگی، گوشی‌های تاشو خریداری می‌کنند. Brooklyn Roman Cochet، یکی از این افراد است. او گوشی آیفون خود را با یک موبایل تاشو ال‌جی تعویض و اعلام کرد که برای تمرکز بیشتر در زندگی و اینکه کمتر حواسش پرت شود و سرگرم کارهای غیرضروری گردد، این کار را انجام داده است.

موج استفاده از گوشی‌های تاشو، حتی به بازیگران نیز رسیده است زیرا تصاویری از بازیگرانی نظیر Kim Kardashian-West و Daniel Day-Lewis مشاهده شده که در دستان خود گوشی تاشو گرفته‌اند.

البته قبلاً، Kim Kardashian-West، گوشی تاشویی از شرکت بلکبری داشت که پس از تبدیل شدن به ستاره یک بازی موبایل و تبلیغ LuMee، نرم‌افزار Kimoji برای iOS، گوشی هوشمند لمسی خریداری کرد.

گروهی اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به حال بیش از ۱۰ هزار امضا نیز از والدین ۵۰ ایالت آمریکا جمع‌آوری شده است. این جنبش می‌خواهد به والدین بگوید که برای کودکان خود، تا پیش از کلاس هشتم، گوشی لمسی و هوشمند نخرند. برای این حرکت، تبلیغی نیز منتشر شده که در آن از پدر و مادر سؤال می‌شود که اگر می خواه با فرزند خود زمان بیشتری سپری کند گوشی تاشو نخرد.

البته این را هم بگوییم که تمام گوشی‌های تاشو به دوران قدیم مربوط نمی‌شوند. برای مثال؛ مدل W2018 سامسونگ، که هم‌اکنون در چین خرید و فروش می‌شود، دارای سیستم عامل اندروید می‌باشد و قیمت آن نیز ۲۵۰۰ دلار است. در این گوشی پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، صفحه نمایش ۴٫۲ اینچی اولد، رم ۶ گیگی، حافظه داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. ضمن اینکه این گوشی قابلیت اتصال به فیسبوک، اینستاگرام و توییتر را نیز دارد.

یکی از گوشی‌های تاشویی که انتظار داریم آن را ببینیم، Motorola RAZR می‌باشد. این گوشی یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌ها در تمام ادوار بوده است.

در ابتدای امسال، مدیرعامل لنوو، یانگ یوان کینگ اعلام کرد که به زودی شاهد بازگشت گوشی تاشو موتورولا را خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید