مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 
مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 
مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 

مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند

امیر مدوی
۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - 14:13
مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 

هم اکنون گوشی اسنشال Essential در حال رسیدن بدست  پیش خرید کنندگان است.  باز کردن این گوشی هوشمند بسیار دشوار است از این نظر تعمیر دستگاه خیلی سخت خواهد بود. شاید این موضوع برای بعضی از خریداران این گوشی ناامیدکننده باشد. با این حال، JerryRigEverything ویدیوی جدیدی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده که در آن نشان می دهد که گوشی اسنشال به راحتی می تواند از تست های مقاومتی مختلف سربلند خارج شود.

ویدیو با نشان دادن محتویات جعبه گوشی اسنشال شروع می شود. جعبه گوشی حاوی آیتم هایی مانند آداپتور تبدیل USB-C به جک ۳٫۵ میلی متری صدا، کابل USB-C و یک پریز جدا از گوشی است. صفحه نمایش گوشی اسنشال توسط پوشش گوریلا گلس ۵ محافظت شده و پنل پشتی از جنس سرامیک بوده و  قابی سخت از جنس تیتانیوم دارد.

اولین تستی که روی صفحه نمایش انجام می شود، به منظور بررسی دوام این دستگاه بر اساس مقیاس سختی محس (Mohs’ Scale) صورت گرفت. این مقیاس  سختی برای دسته بندی میزان مقاومت مواد معدنی به کار می رود. میزان سختی در این مقیاس با اعداد ۱ تا ۱۰ سنجیده می‌شود. در مقیاس محس از تعدادی مواد معدنی مرجع برای خط انداختن روی بدنه دستگاه استفاده می شود و بسته به توانایی آن ها در خط انداختن روی جسم مورد نظر جایگاه پایین تری روی مقیاس به آن بدنه تعلق می‌گیرد. همانطور که در ویدیو دیده می شود، صفحه نمایش تا تراز پنجم مقیاس سالم باقی می ماند. با این حال، صفحه نمایش در تراز ششم خط افتاد و در تراز هفتم شیارها عمیق تر شدند. طبق گفته Zack از JerryRigEverything، میزان مقاومت صفحه نمایش گوشی اسنشال در برابر خط افتادن با گوشی های پرچم دار دیگر مانند Samsung Galaxy S8 و Apple iPhone 7 برابری می کند.

مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 

گلس صفحه نمایش دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی را به خوبی پوشش می‌دهد؛ از این رو، دوربین از خط افتادن محافظت می شود. اسپیکر مکالمه زیر صفحه نمایش قرار ندارد، بلکه به صورت خطی باریک درست در بالای دوربین سلفی تعبیه شده است.  به نظر می رسد که این اسپیکر زیر نوعی پارچه پنهان شده است.

پشت سرامیکی نه تنها خیلی سخت و محکم است، بلکه باعث می شود که گوشی بسیار زیبا به چشم بیاید. اگرچه، نکته منفی این موضوع این است که به راحتی اثر انگشت و خراش را به خود جذب می کند.

در تست بعدی پنل پشتی را با تیغ خراش دادیم و خوشبختانه اثری از این خراش باقی نماند.  دو سوراخ موجود در بالای پنل سرامیکی برای اتصال ماژول تعبیه شده اند. این حفره ها حاوی آهنربای قوی هستند. سنسورهای دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی که توسط گلس پوشیده شده اند، به زیبایی روی پنل سرامیکی قرار گرفته اند. بر اساس مقیاس محس، خراش ها روی پنل سرامیکی در تراز هشتم گسترش می یابند. اسکنر سیستم شناسایی اثر انگشت هم به خوبی در برابر خطرات احتمالی محافظت شده است.

مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 

قاب تیتانیومی از جنس کاربید تیتانیوم نیست؛ این ماده بسیار بادوام بوده و در طبیعت پیدا می شود. قاب گوشی اسنشال در تراز ششم خراش داده می شود که نشان می دهد که در جنس آن از تیتانیوم خالص نیست. دور لبه های اسپیکر مکالمه یک لایه پلاستیک تعبیه شده؛ که می تواند فشار را در صورت افتادن گوشی تحمل کند.

‌در تست آتش، صفحه نمایش IPS Quad HD گوشی اسنشال به مدت ۹ ثانیه در معرض شعله یک فندک قرار گرفت که بمحلی که در مجاورت آتش قرار داشت سیاه شد. هرچند، زمانی که حرارت از بین رفت، قسمت سیاه شده، به حالت عادی بازگشت. گوشی به حدی سخت و محکم است که در آزمون خم شدن به میزان کمی خم شد.

مقاومت گوشی اسنشال شما را شگفت زده می‌کند - تکفارس 

کیفیت ساخت گوشی اسنشال واقعا تحسین برانگیز است. اما کمبود امکانات مختلفی مانند جک ۳٫۵ میلی متری، مقاومت در برابر آب، درگاه کارت حافظه microSD و شارژ وایرلس، گوشی اسنشال را به دستگاهی تبدیل می کند که شاید تعداد زیادی از افراد علاقه ای به خرید آن نداشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید