پتنت جدید اسنشال‌فون برای دوربینی درون نمایشگر - تکفارس 
پتنت جدید اسنشال‌فون برای دوربینی درون نمایشگر - تکفارس 
پتنت جدید اسنشال‌فون برای دوربینی درون نمایشگر - تکفارس 

پتنت جدید اسنشال‌فون برای دوربینی درون نمایشگر

علی صفرپور
۹ آبان ۱۳۹۸ - 12:58
پتنت جدید اسنشال‌فون برای دوربینی درون نمایشگر - تکفارس 

گوشی‌سازی نسبتا تازه‌وارد اسنشال اخیرا از یک طرح مفهومی رونمایی کرد. این اتفاق درحالی به وقوع پیوست که از زمان عرضه‌ی نخستین تلفن‌هوشمند این شرکت تنها ۲ سال می‌گذرد. طرح مفهومی جدید درکنار دارا بودن از طراحی بلند، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

به‌نظر می‌رسد تنها تلفن‌هوشمندهای نیستند که اسنشال درحال کار برروی آن‌ها است؛ براساس یک پتنت که اخیرا منتشر شده است، اسنشال درحال توسعه‌ی دوربین‌جلو درون نمایشگر است. عنوان این پتنت اینگونه بوده است:« سنسور اپتیکالی که در زیر نمایشگر دستگاه الکترونیکی جایگذاری می‌شود». این پتنت در تاریخ ۱۷ اکتبر سال میلادی جاری ثبت شد و بیان‌گر یک دوریبن درون نمایشگر است.

سنسورهای حساس مختلف و اجزای دیگری می‌توانند در زیر لایه‌ای با شفافیت متغیر زیر نمایشگر تلفن‌هوشمند قرار گیرند. با اصلاح این مورد که چقدر ولتاژ باید به لایه‌ی مورد نظر با شفافیت متغیر  وارد شود، یک جزء مانند دوربین، هنگامی که کاربردی ندارد می‌تواند پنهان شود. از همه مهم‌تر، هنگامی که دوربین تحت استفاده نیست یا تنها آماده‌ی ثبت تصاویر است، لایه با شفافیت متغیر می‌تواند کاملا مات شود. میزان شفافیت لایه موردبحث توسط یک منبع ولتاژ که از لحاظ الکتریکی با لایه مورد نظر جفت شده است، تعیین می‌گردد. این لایه و تغییر شفافین آن همچنین می‌تواند دیافراگم‌های متفاوتی را برای عکاسی در اختیار کاربر قرار دهد.

این طرح مفهومی از ویژگی مشابهی که در حسگر‌های اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌شوند استفاده می‌کند؛ بدین صورت که شیشه نمایشگر می‌تواند مات یا شفاف شود. با همه‌ی این تفاصیر هنوز معلوم نیست که آیا از این ایده در محصولات نهایی استفاده می‌شود یا خیر؟! لازم به‌ذکر است که اسنشال تنها شرکتی نیست که برروی دوربین درون نمایشگر کار می‌کند. پتنت‌های مشابه بسیاری توسط شرکت‌های مختلفی همچون سامسونگ به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید