اولین اسکرین‌ شات‌ های گوشی Essential Phone منتشر شدند - تکفارس 
اولین اسکرین‌ شات‌ های گوشی Essential Phone منتشر شدند - تکفارس 
اولین اسکرین‌ شات‌ های گوشی Essential Phone منتشر شدند - تکفارس 

اولین اسکرین‌ شات‌ های گوشی Essential Phone منتشر شدند

حمزه سروری
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 18:00
اولین اسکرین‌ شات‌ های گوشی Essential Phone منتشر شدند - تکفارس 

مردم در مورد قیافه ظاهری گوشی «اسنشال» (Essential) بسیار صحبت کرده اند و در های بحث را برای هم با این گوشی باز کرده اند؛ امّا از سوال مهمی غافل شده اند، به صورت نظری سوال این است: این قیافه ی زیبا و بسیار غریب چگونه با کاربر خود ارتباط برقرار می کند یا به اصطلاح چطور رابط کاربری ای دارد؟ وجود یک سوراخ در هنگامی که دوربین گوشی را می چرخانیم، مشخص است که بهترین ایده ممکن نیست و باعث می شود این گوشی بیش از پیش عجیب و غریب می شود! ولی به نظر می رسد کمپانی تازه کار اسنشال ایده بهتری دارد؛ به نظر می رسد این دستگاه از یک نوار وضعیت در بالاترین قسمت گوشی بهره می برد.

با تمام چیز هایی که در ویدیویِ زنده ای که اخیراً پخش شد دیدیم به نظر نمی آید این مشکل خیلی بزرگی به نظر برسد، البته با تشکر از شکل و مقیاس خوب قسمت بالایی صفحه نمایش گوشی. با گذر از این بحث باید به خریداران گوشی اسنشال اطلاع داد که کمی نگران باشند؛ اسکرین شات های گرفته شده از گوشی شان بسیار زشت به نظر می رسد! برای متوجه شدن این سخن به عکسی که در پایین قرار دارد نگاه بیاندازید که توسط توئیتر سرپرست فروش کمپانی مرتبط منتشر شده است. با نبود هیچ گونه قطع جریانی در طول و عرض صفحه نمایش و با وجود آن نوار وضعیت بسیار بلند و بالا -با دارازی ۱۶۰ پیکسلی! – ، نگاه کردن به این گوشی احساسی عجیب و غریب به مخاطب می دهد و به طور کلی نگاه کردن به آن را سخت می سازد.

جدا از تمام چیز ها می توان به دو چیز جالب توجه در طراحی اسنشال هم توجه کرد: دکمه ی «خانه» برای مثال، این دکمه از یک حلقه دوم در پیرامون خود بهره می برد که ما را کمی به یاد «گوگل پیکسل» می اندازد. این به خودیِ خود چیز چندان دندان گیری نیست، اما وقتی به یاد می آوریم که گوشی اسنشال از دستیار مجازی استفاده می کند که با سیستم عامل گوشی ترکیب شده اند، مطمئناً باعث می شود که فکر کنیم شرکت اسنشال در حال جایگزینی برای دستیار مجازی گوگل است. شاید زیادی داریم وارد عمق طراحی این گوشی می شویم، ولی نمی توان فکر نکرد که اسنشال گوشی خود را حداقل کمی کمک از طرف کارایی هایی که گوگل ارائه می دهد می سازد.

هم چنین در اخر، اسکرین شات منتشر شده در توئیتر به طرز قابل توجه ای نشان می دهد صفحه گوشی خاموش است، شاید گوشی هنگامی که روشن باشد زیباتر از این به نظر برسد ولی فعلاً با چیز هایی که می دانیم این دستگاه چندان قیافه مطلوب و آشنایی ندارد. البته افراد بسیاری هم هستند که فکر می کنند این قیافه انقلابی است در زمینه طراحی گوشی ها. گوشی اسنشال به نظر می رسد بعد از مدت ها تاخیر و با آن قیمت نسبتاً زیادش بالاخره به زودی به بازار عرضه شود اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید