مرورگر ها قابلیت تشخیص برند جدید اینترنتی موزیلا را ندارند - تکفارس 
مرورگر ها قابلیت تشخیص برند جدید اینترنتی موزیلا را ندارند - تکفارس 
مرورگر ها قابلیت تشخیص برند جدید اینترنتی موزیلا را ندارند - تکفارس 

مرورگر ها قابلیت تشخیص برند جدید اینترنتی موزیلا را ندارند

علی فلاح
۳ بهمن ۱۳۹۵ - 10:00
مرورگر ها قابلیت تشخیص برند جدید اینترنتی موزیلا را ندارند - تکفارس 

خبری مبنی بر تغییر لوگوی موزیلا از سوی این شرکت منتشر شد. اما این تغییر لوگو ، عواقبی را نیز برای این شرکت به همراه داشته است.

با ادامه این خبر همراه تکفارس باشید.

با تغییر دادن برند و استفاده از “//:” در برند این شرکت ، بسیاری از مرورگر ها دچار سردرگمی می شوند. بصورتی که اصلا نمی توانند به درستی نتایج جست و جو را نمایش دهند.

هنگامی که کاربری عبارت “Moz://a” را در قسمت آدرس (address bar) مرورگر خود وارد می کند ، با نتیجه ای دقیق روبرو نمی شوند. در حال حاضر مرورگر های کروم ، اپرا ، اینترنت اکسپلورر ، مایکروسافت اج و همچنین خود مرورگر فایرفاکس ، آن را بصورت یک جستو جوی اینترنتی تلقی می کنند و هرگز آن را به عنوان یک آدرس اینترنتی نمی شناسند.

در حال حاضر نیز ، موتور های جستجو بزرگ مانند یاهو ، گوگل و بینگ نیز نتایج اصلی و وبسایت موزیلا را نمایش نمی دهند و به جای آن ، وبسایت Moz که تشابه اسمی نسبت به موزیلا دارد را نمایش می دهند.

مرورگر apple safari و دلیر (brave) نیز با این نام (moz://a) کمی جدی تر برخورد می کنند. apple safari اصلا توجهی به عبارت “://” نمی کند و شما را به وبسایت قبلی موزیلا منتقل می کند. در مرورگر دلیر نیز با اخطاری مبنی بر اشتباه بودن نام آدرس اینترنتی مواجه می شوید.

امکان دارد که با انجام چنین کاری توسط موزیلا ، دنیای مرورگر ها و همچنین نام دامنه های اینترنتی دچار تحولی گردد.

با مغایرت داشتن با ساختار آدرس های اینترنتی ، به دنیا نشان دادیم که اینترنت در قلب موزیلا نهفته است. تیم مورِی ، مدیر بخش طراحی موزیلا

موزیلا این تغییر لوگو را بسیار جدی گرفته است و به گفته برخی از برنامه نویسان ، این امکان دارد که چنین مشکلی را در مرورگر ها رفع کنند.

این مشکل در حال حاضر بزرگترین مشکل برای موزیلا محسوب می شوند. بِن کِلی ، یکی از برنامه نویسان موزیلا، در مورد این اقدام موزیلا اظهار نگرانی کرد همچنین ریچارد بن ، یکی از تکنسین های موزیلا گفت :

بهتر است که هر کاری ها به ساده ترین نحوِ ممکن انجام دهیم. نیازی نیست که خود را به سختی و مشقت واداریم.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید