میچل بیکر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت موزیلا انتخاب شد - تکفارس 
میچل بیکر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت موزیلا انتخاب شد - تکفارس 

میچل بیکر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت موزیلا انتخاب شد

مهرداد میرشاهی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - 08:02
میچل بیکر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت موزیلا انتخاب شد - تکفارس 

روز چهارشنبه، میچ بیکر، یکی از رهبران و مدیران قدیمی موزیلا به عنوان مدیرعامل دائمی این شرکت انتخاب شد. موزیلا سازنده مرورگر وب فایرفاکس است.

پس از استعفای کریس بیرد (Chris Beard) در دسامبر ۲۰۱۹، میچل بیکر (Mitchell Baker) به عنوان مدیرعامل وقت این شرکت اینترنتی انتخاب شد. طبق پستی که در وبلاگ رسمی موزیلا منتشر شده، این شرکت پس از گذشت هشت ماه جستجو و بررسی، سرانجام به این نتیجه رسید که میچل بیکر بهترین گزینه برای بدست گرفتن سکان هدایت این شرکت است.

بیکر نیز از طریق پستی در وبلاگ رسمی موزیلا در خصوص این مورد گفت:

به طور فزاینده‌ای، تعداد افرادی که تشخیص می‌دهند اینترنت نیاز به توجه بیشتری دارد، افزایش یافته است. موزیلا اگر نقشی منحصر به فرد نداشته باشد، اما نقش ویژه‌ای برای کار در این زمینه دارد. اینک زمان آن است تا دارایی‌های خود را تنظیم کرده تا با این چالش روبرو شویم. اینک زمان آن است که از نبوغ و توان فنیِ غیرقابل‌ باور و درک پلتفرم «وب» موزیلا برای ساخت محصولات و تجربه‌های جدید استفاده کنیم. الان زمان این است که افرادی که خواهان این چیزها هستند را یکجا جمع کنیم و بخشیدن رنگ واقعیت به آن‌ها با همدیگر کار کنیم.

موزیلا موضوعاتی نظیر حفاظت از حریم خصوصی افراد و مبارزه با نظارت آنلاین کارهای افراد از سوی دولت‌ها و سازمان‌های مختلف را اولویت خود قرار داده و کارهای خود در زمینه‌هایی نظیر مدیریت رمز عبور، اشتراک فایل و ارتباطات شبکه‌ای خصوصی را نیز گسترش داده است. این شرکت در ماه ژانویه میلادی حدود ۷۰ کارمند خود را به عنوان بخشی از تلاش برای پیشبرد این اولویت‌ها اخراج کرد.

این شرکت در ماه فوریه گذشته، ویژگی‌های مرتبط با حریم خصوصی جدیدی را در فایرفاکس فعال کرد تا ردیابی فعالیت کاربران از سوی ISPهای ایالات متحده را سخت‌تر سازد. در ماه آوریل نیز نیز شاهد عرضه به‌روزرسانی جدیدی برای بخش نوار جستجوی این مرورگر وب بودیم تا بهره‌وری آن افزایش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید