کوچکترین دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی جهان معرفی شد - تکفارس 
کوچکترین دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی جهان معرفی شد - تکفارس 
کوچکترین دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی جهان معرفی شد - تکفارس 

کوچکترین دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی جهان معرفی شد

فرزاد اسرافیلی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 20:50
کوچکترین دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی

شرکت نرم افزاری Limitless از کوچکترین دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی جهان یعنی Limitless Pendant رونمایی کرد.

چهره جدیدی از هوش مصنوعی در قالب آویز کوچک به نام Limitless Pendant وارد میدان شده است. این گجت کوچک به‌ اندازه سکه و محصول شرکت Limitless می‌باشد و آن را کوچک‌ترین فناوری پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی در جهان می‌دانند. هدف از ساخت این محصول افزایش تعاملات روزانه و بهره‌وری با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند می‌باشد.

این آویز تنها ۳ گرم وزن دارد اما برخلاف وزن کم آن، کارایی بسیار بالایی دارد. این فناوری مجهز به میکروفون‌های داخلی است و می‌تواند تمامی مکالمات را بی‌درنگ رونویسی کرده و به شکل خلاصه‌ درآورد. این قابلیت بیشتر زمانی بدرد می‌خورد که در طول جلسات یا بحث‌ها امکان یادداشت برداری مهیا نباشد. فناوری مذکور علاوه بر رونویسی، با استفاده از تجربیات گذشته و بازخوردهای ذخیره شده در فضای ابری، تعاملات شخصی آینده را برای کاربران آماده می‌دهد.

یکی از دغدغه‌های اصلی در ضبط صدا، حفظ حریم خصوصی کاربران است. اما Limitless این موضوع را نیز مورد توجه قرار داده است و یک Consent Mode یا همان “حالت رضایت” را تعبیه کرده است. کاربران تنها با اعلام رضایت خود صدایشان ضبط می‌شود و با این کار حریم خصوصی نیز حفظ می‌شود. امنیت داده‌ها نیز از طریق قابلیت Confidential Cloud (فضای ابری محرمانه) رمزگذاری شده به طور کامل کنترل می‌شوند.

این آویز کاربردی و در عین حال شیک را می‌توان به صورت گردنبند آویزان کرد. عمر باتری آن ۱۰۰ ساعت و قابلیت اتصال به بلوتوث و وای‌فای را دارد. این محصول از ماه آگوست در دسترس قرار خواهد گرفت و قیمت اولیه آن برابر با ۹۹ دلار می‌باشد. قیمت مقرون به صرفه این محصول باعث خرید آن از سوی بسیاری از کاربران خواهد شد. البته نسخه اشتراکی، قابلیت‌های اضافی مانند ارائه پیش‌نویس ایمیل و انتقال وظایف به دستیاران هوش مصنوعی را خواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید آیا دستیار هوش مصنوعی Limitless Pendant به چشم انداز جاه طلبانه خود عمل می‌کند یا خیر. و بهره وری این محصول شیک و کوچک با حفظ حریم خصوصی کاربران، تا چه میزان خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید