شایعه: اندروید ۱۵ اجازه خاموش کردن بلوتوث را نخواهد داد - تکفارس 
شایعه: اندروید ۱۵ اجازه خاموش کردن بلوتوث را نخواهد داد - تکفارس 
شایعه: اندروید ۱۵ اجازه خاموش کردن بلوتوث را نخواهد داد - تکفارس 

شایعه: اندروید ۱۵ اجازه خاموش کردن بلوتوث را نخواهد داد

عرفان بدری
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - 18:22
اندروید ۱۵

اندروید ۱۵ ظاهرا تمایل ندارد بلوتوث شما برای مدت طولانی خاموش بماند، زیرا این فناوری به‌زودی به گوگل در پیدا کردن گوشی گم‌شده‌تان کمک خواهد کرد.

گوگل طبق گزارش میشال رحمان از Android Authority، در حال کار روی قابلیت جدیدی در اندروید ۱۵ است که به جای غیرفعال کردن کامل بلوتوث، امکان متوقف کردن موقت آن را فراهم می‌کند. در آخرین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۵، به موارد متعددی در مورد ویژگی روشن شدن خودکار بلوتوث اشاره شده است.

در صورت فعال بودن این قابلیت و خاموش کردن بلوتوث از طریق منوی تنظیمات سریع، ممکن است گزینه‌ای برای روشن شدن خودکار دوباره در فردا نمایش داده شود. این گزینه احتمالا با توضیحی همراه باشد که می‌گوید قابلیت هایی مانند اشتراک سریع، پیدا کردن دستگاه من و موقعیت مکانی دستگاه از بلوتوث استفاده می‌کنند.

شبکه بسیار مورد انتظار « Find My Device» گوگل به زودی راه‌اندازی می‌شود. ایمیلی که توسط وبسایت ۹to5Google کشف شده است، نشان می‌دهد این غول فناوری قصد دارد این قابلیت را ظرف چند روز آینده فعال کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد شبکه‌ای عظیم از دستگاه‌های شرکت‌کننده با استفاده از بلوتوث، تلفن گم‌شده خود را ردیابی کنید. هنگامی که دستگاه گم‌شده شما خاموش است اما به دستگاه دیگری نزدیک می‌شود، می‌تواند از طریق بلوتوث به آن دستگاه متصل شده و موقعیت مکانی خود را ارسال کند.

این قابلیت برای عملکرد درست به بلوتوث نیاز دارد. اگر بلوتوث برای مدت طولانی خاموش بماند، در صورت گم شدن گوشی اندرویدیتان، ممکن است قادر به پیدا کردن آن نباشید و همچنین به پیدا شدن گوشی‌های گم‌شده دیگران هم کمکی نخواهید کرد.

قابلیت روشن شدن خودکار بلوتوث ممکن است فقط به اندروید ۱۵ محدود نباشد. رحمان می‌گوید که آن‌ها محدودیتی در رابط برنامه‌نویسی (API) این قابلیت برای اندروید ۱۵ پیدا نکرده‌اند، به این معنی که این ویژگی ممکن است روی نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز در دسترس باشد. با اینحال، روی تمام دستگاه‌ها پشتیبانی نخواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید