پیش‌بینی رشد ۱۰ برابری سود سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۴ - تکفارس 
پیش‌بینی رشد ۱۰ برابری سود سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۴ - تکفارس 
پیش‌بینی رشد ۱۰ برابری سود سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۴ - تکفارس 

پیش‌بینی رشد ۱۰ برابری سود سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۴

فرزاد اسرافیلی
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 19:03
سود عملیاتی سامسونگ

به نظر می‌رسد سود عملیاتی سامسونگ پس از سپری کردن سال فاجعه بار ۲۰۲۳، با افزایش ده برابری در سه ماه اول همراه خواهد بود.

سرانجام سود ناچیز سامسونگ در سال ۲۰۲۳ رو به پایان است، زیرا این غول کره‌ای پیش بینی کرده‌ است با فروش تراشه‌های حافظه درآمد آن‌ها بهبود یابد. انتظار می‌رود در گزارش سه ماهه اول سال جاری، سود عملیاتی سامسونگ ده برابر اعلام شود.

سامسونگ گزارش سه ماهه اول خود را تا پایان این ماه منتشر خواهد کرد. این شرکت امیدوار است سود عملیاتی‌اش با افزایش ۹۳۱ درصدی به بیش از ۶.۶ تریلیون وون کره، (معادل تقریباً ۴.۹ میلیارد دلار) برسد و درآمد خود را به ۷۱ تریلیون وون کره (تقریباً با ۱۱ درصد افزایش، معادل ۵۲.۵ تریلیون دلار آمریکا) افزایش دهد.

به علت رکود اقتصادی جهانی ناشی از تورم و همه‌گیری کرونا، نیاز به تراشه‌های سامسونگ و تقاضای کلی برای تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند در سال گذشته با کاهش روبرو شد. این شرکت بدترین عملکرد مالی خود را در بیش از یک دهه به ثبت رساند به طوری که سود سه ماهه اول آن در سال ۲۰۲۳ تنها ۰.۶۴ تریلیون وون معادل تقریباً ۵۵۶.۲ میلیارد دلار اعلام شد.

اما در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، وضعیت بهتر شد و سامسونگ با افزایش ۱۲ درصدی درآمد تلفیقی نسبت به سه ماهه قبل مواجه شد و مبلغی معادل ۶۷.۴۰ تریلیون وون کره (حدود ۵۰ میلیارد دلار به دلار آمریکا) کسب کرد. سود ناشی از فروش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه سامسونگ افزایش یافت. در سه ماه آتی، آنها محصولات گران قیمت و ممتاز از جمله حافظه HBM3 را برای فروش عرضه خواهند کرد.

سامسونگ همچنین قصد دارد نمایشگرهای OLED را به مشتریان کلیدی خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمند تاشو، فناوری اطلاعات، خودرو و بازی‌ها ارتقا دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید